• Emsan9806

    Vecka 13 - är jag ens gravid?

    Hejsan allesammans, igår fredag gick jag in i vecka 13 och trots att jag haft mycket gravsymtom i form av illmående etc. så kan jag inte låta bli att oroa mig, det känns som att de allra flesta runt omkring mig vid den här veckan haft en mage eller åtminstone en liten kula. Jag vet att jag som förstföderska generellt får vänta lite längre men förutom att jag är lite svullen vissa dagar så vaknade jag exempelvis imorse precis lika platt som i vecka 6.. jag kanske är jättelöjlig nu men detta är det enda jag tänker på, vi ska på vårt första ultraljud nu på fredag den 1/11 och jag är sååå nervös för detta. Finns det någon som hade liknande runt denna veckan? Dvs platt som en pannkaka i vecka 13? Att googla magbilder på andra i vecka 13 har verkligen inte hjälpt då de flesta ser höggravida ut i jämförelse med mig :(

  • Svar på tråden Vecka 13 - är jag ens gravid?
  • LoveRain

    Beror helt på hur din kropp är och hur fostret ligger.

    Känner mer än en person som man inte ens fattat att de är höggravida eftersom de inte sett gravida ut.

    För mig fick jag helt plötsligt mage i v 15. Syntes inget innan dess

  • Ebo88

    Min tredje graviditet och magen började synas lite i v.18.

    I v.24 blev det mer tydlig gravidmage och nu i v.28+2 så har den vuxit rejält.

  • Daphodil

    Första graviditeten började jag ANA en liten kula när jag låg på mage i vecka 14. Det du upplever är normalt

  • Emsan9806

    Vad skönt att höra att jag är normal och förhoppningsvis oroar mig helt i onödan, inte så lätt första gången då man inte har något att jämföra med sen innan och inte vet vad som är normalt för ens egen kropp, får bara ha lite is i magen tills på fredag och sen kan jag förhoppningsvis (peppar peppar) släppa denna oro helt och njuta istället

  • lynx vox

    Med min första syntes det knappt alls i vecka 17, men då tyckte jag själv att det fanns en liten kula. I v.20 var det fortfarande knappt någon som trodde jag var gravid om jag inte berättade det. Andra barnet, som förväntas vilken dag som helst, har jag själv kunnat se en liten kula i v.13, men ingen annan (inte ens barnen som är 13 år) tyckte att det syntes... v.16 började det synas mer på mej i denna graviditet. Så i mina ögon är du heeeeelt normal!!

  • Sasu

    v.13 så syns oftast ingen bula, den "bulan" de flesta har i den veckan är bara svullna tarmar. Sen så är det väldigt individuellt, min kollega hade bara en liten pyttebula när hon var 9månaders gravid medans jag hade en jättestor bula i samma månad, men räkna inte med en riktig bula förrens i vecka17+ :)

  • Bleha

    För mig syntes det typ inte alls förrän vecka 17.

    Jag hade inte heller några graviditetssymptom över huvud taget xD så kändes väldigt overkligt. Kub ultraljudet i vecka 12 fick det dock att kännas mer verkligen, någon vecka iaf. xD

  • Mageric

    Syntes ingenting förrän i vecka 17 på mig heller. Kände mig svullen och att det spände i jeansen någon vecka tidigare kanske men det kom och gick under dagen, hade lika gärna kunnat vara något jag ätit.

    Inte långt kvar till fredag! Håll ut <3

  • Emsan9806

    Ville bara uppdatera alla om att vi idag på vårt ultraljud såg en minst sagt levande liten bebis, låg inte stilla någonting???? allt såg helt perfekt ut!

Svar på tråden Vecka 13 - är jag ens gravid?