• Sat 26 Oct 2019 16:30
    5074 visningar
    53 svar
    53
    5074

    Erfarenhet av insemination

    Hej,

    Är mitt upp i att försöka skaffa barn. Det går inte jättebra... vi har försökt i 1.5 år och fick två missfall i början när vi försökte. Nu har det gått över ett år och inget händer...

    Nu ska vi testa insemination och jag har kört sprutor med Gonal F i fyra dagar och ska ikväll ta Ovitrelle. Igår på ultraljud sa läkaren att jag hade en äggblåsa på ca 18mm om jag inte minns helt fel. Han trodde då att jag skulle få ägglossning på måndag eller tisdag om jag inte tog sprutan. Ska göra insemineringen på måndag. Kan det hända att ägglossningen redan varit när vi kommer dit på måndag? Att sprutorna gjort att de växer så fort att det släpper i förtid? Är rädd att helt missa det...

    Är det någon här som har några erfarenheter kring insemination som vill dela med sig?

  • Svar på tråden Erfarenhet av insemination
  • Mon 28 Oct 2019 20:53
    #3
    Chandos skrev 2019-10-28 20:38:30 följande:

    Hej!

    Hur gick inseminationen idag? Hur stor var äggblåsan?

    Vi ska också göra en insemination. Har försökt att bli gravida i nästan 3 år - händer ingenting. Enligt utredningen är vi oförklarligt barnlösa, min mans spermier var av toppkvalitet och jag har rikligt med ägg och regelbunden ägglossning. Denna månad började jag ta sprutor med Bemfola (på min klinik har de som policy att ge alla sprutor inför inseminering, även om man har regelbunden ägglossning). Och det resulterade i att mina äggblåsor inte växte alls... Har varit på tre ultraljud och blåsorna har alltid varit 9-11 mm. Men idag när jag var där var en blåsa i alla fall 14mm, så jag ska ta sprutor tre kvällar till och dit igen för ultraljud på torsdag, och förhoppningsvis inseminering på fredag. Lite surt att min ägglossning har funkat som en klocka tidigare, men när vi äntligen får hjälp så ger de mig medicin som snarare gör att äggen inte växer alls. Inte helt ovanligt enligt läkaren... Hoppas din inseminering gick bra!


    Det gick sådär, eller ja inseminationen i sig gick bra men ägget hade tyvärr redan släppt... jag visste det redan när vi åkte dit tidigt imorse att det hade hänt. Har oftast lite småont när jag har ägglossning och den smärtan kände jag tydligt av igår kväll när jag skulle sova. Så det var väl kanske inte helt optimalt att göra inseminationen idag, men en chans finns ju i alla fall att det kan ta sig ändå. Men jag blev väldigt ledsen över att det redan hade släppt. Vi vill ju så gärna.

    Jag förstår att det känns tråkigt att äggen inte växer när ni börjar med hormoner. När läkaren säger att det inte ör helt ovanligt att det blir så, hur förklarar han det då? Är detta er första insemination?
  • Mon 28 Oct 2019 22:15
    #5
    Chandos skrev 2019-10-28 21:07:52 följande:

    Trist att ägget redan hade släppt. Det släpper ju från 18 mm, men de kanske inte kunde göra inseminationen på helgen? Men som du skriver finns det ju en chans att det tar sig ändå - jag håller tummarna för dig! Om det inte går vägen, har ni pratat om hur ni går vidare? Hur många inseminationer rekommenderar de innan eventuell IVF?

    Läkaren hade ingen bra förklaring, mer än att till nästa gång ska jag ta sprutor varje dag fram till ägglossning. Nu har jag tagit två sprutor, uppehåll några dagar, tre sprutor, uppehåll igen, och nu tre sprutor till. Det är vår första insemination. De andra läkarna (vi träffar olika läkare varje gång vi är där) vill att vi gör tre inseminationer innan IVF, men den här läkaren rekommenderade oss att gå direkt på IVF.


    Ja det kändes tråkigt och man var ledsen efteråt faktiskt. Jag tog ovitrelle-sprutan i lördags kväll och då ska ägglossningen komma efter 36h. Så läkaren trodde att måndagen skulle bli perfekt och att ägget skulle släppa då. Men icke.

    Vi väntar fortfarande på sambons provsvar, och då kommer vi bestämma utifrån det hur vi går vidare. Om vi testar ett par inseminationer till eller om det är bäst att gå direkt till IVF. De har inte sagt något om hur många inseminationer vi kan tänkas göra. Hoppas att sprutorna gör susen denna gången och att det går bra på fredag:) konstigt att läkarna säger annorlunda. Hur ställer ni er till det hela? Vad hade ni velat göra?
  • Thu 31 Oct 2019 21:46
    #8
    Chandos skrev 2019-10-31 19:52:04 följande:

    Nu har jag varit på ultraljud, ägget var nästan 18mm, så inseminering imorgon! Pepp! Fick du några rekommendationer efter inseminationen? Typ vad du skulle göra / inte skulle göra?


    Åh vad spännande! Vad bra att äggblåsan växt på sig bra:) Håller alla (två,haha) tummar att det går bra! Fick du ta spruta för att sätta igång ägglossningen?

    Nej jag fick inga rekommendationer alls. Har du fått det?
  • Fri 1 Nov 2019 07:54
    #11
    Chandos skrev 2019-10-31 23:04:01 följande:

    Tack! Ska bli spännande - ser så fram emot imorgon. Jag tog Ovitrelle idag kl. 13, dvs. 24 timmar innan inseminationen.

    Jag har inte fått några rekommendationer, men tänkte fråga dem imorgon. Till exempel om jag kan jogga, kallbada, etc. Har försökt googla - men hittar allt från att leva precis som vanligt, till att enbart dricka ljummet vatten... Har du ändrat något, eller lever du precis som vanligt?

    När har du din testdag?


    Hur har det gått? Kanske inte ens hunnit iväg ännu, men jag frågar ändå:)

    Jag lever precis som vanligt. Eftersom jag inte hört något så utgår jag ifrån att det inte är något jag behöver tänka på. Jag satsar mer på att göra saker som jag mår bra av:)
  • Fri 1 Nov 2019 07:55
    #12
    Chandos skrev 2019-10-31 23:04:01 följande:

    Tack! Ska bli spännande - ser så fram emot imorgon. Jag tog Ovitrelle idag kl. 13, dvs. 24 timmar innan inseminationen.

    Jag har inte fått några rekommendationer, men tänkte fråga dem imorgon. Till exempel om jag kan jogga, kallbada, etc. Har försökt googla - men hittar allt från att leva precis som vanligt, till att enbart dricka ljummet vatten... Har du ändrat något, eller lever du precis som vanligt?

    När har du din testdag?


    Och ja just det! Runt 11 november ska jag ha min mens.
  • Wed 6 Nov 2019 07:14
    #14
    Chandos skrev 2019-11-01 14:32:49 följande:

    Nu är det gjort. Det gick bra! Min kille fick lämna sitt kl. 11 och så skedde inseminationen vid 13.

    Låter klokt att göra saker som du mår bra av! Jag ska nog köra på samma plan. Barnmorskan sa att jag skulle skippa löpträningen och koffeinet, men annars leva som vanligt.

    Då håller vi tummarna för den 11 november! Jag har min testdag den 17 november.


    Sorry att jag inte skrivit. Har varit mycket annat.

    Hur gick inseminationen? Tyckte du det gjorde ont?

    Har du biverkningar av ovitrelle också?

    Håller tummarna för oss båda:)
  • Wed 6 Nov 2019 22:49
    #16
    Chandos skrev 2019-11-06 22:24:36 följande:

    Inseminationen gick bra! Kändes typ inte. Justja, förutom att skippa löpning och koffein fick vi också tipset att jag skulle få orgasm. Då flyttas tydligen sperman ett snäpp högre upp i livmodern.

    Jag har inte haft några biverkningar av Ovitrelle. Har du?

    Tempar du också? Min temperatur har fortfarande inte höjts efter ägglossningen. Skrev till kliniken och frågade, men de sa bara ?så kan det vara?.

    Nu är det inte många dagar kvar för dig till det är dags för testning. Håller tummarna!


    Vad kul att det gick bra! Då håller jag tummar och tår:)

    Jag hade så ont efter vår inseminering så en orgasm var det sista jag tänkte på, haha!

    Tycker att en vecka efter sprutan så har jag fått biverkningar, ömma bröst och trötthet. Tänker att det är falska gravidsymtom av sprutan...

    Japp, jag tempar också. Den gick upp efter ägglossningen men efter det har den levt sitt egna liv. Ca 5 dagar efter ägglossning så dippade den för att sen gå upp igen, igår dippade den igen för att idag ha gått upp igen. Hur har din temp legat? Den höjdes inte efter ägglossning men har den höjts nu? Eller den ligger fortfarande lågt?
  • Mon 11 Nov 2019 12:43
    #19
    Chandos skrev 2019-11-11 07:45:05 följande:

    Hur har det gått? Har du testat än?

    Jag är nu lite mer än en vecka efter inseminering. Fick en liten blödning igår, hoppades på att det var en implantationsblödning. Men har legat lågt i temperatur de senaste tre dagarna, så det bådar ju inte gott. Visst gick din temperatur upp och ner? Var den någon gång så låg som innan ägglossning?


    Jag har inte testat ännu. Ska enligt min app få min mens imorgon, och jag tror den kommer komma som vanligt. Så nu vill vi att de remitterar oss till ivf, samtidigt som vi gör inseminationer medan vi väntar.

    Åh hoppas att det är som ägget sätter sig:) känner du något annat?

    Min temperatur gick upp och ner, inte så lågt som när under ägglossning, men under coverline nu har den hållit sig väldigt högt de senaste dagarna för att idag börja gå neråt. Det är därför jag tänker att mensen är på gång. Är din lika låg som under ägglossning?
  • Mon 11 Nov 2019 22:23
    #22
    Chandos skrev 2019-11-11 14:46:56 följande:

    Ah, trist. Bara på det igen! Hur lång väntetid har ni på IVF?

    Jag känner ingenting. Vanligtvis har jag temperatur på under 36 grader innan ägglossning och över 36 grader efter ägglossning. Idag låg jag på 35,6... Så det bådar inte gott. Ska enligt plan få mens i slutet av veckan. Men kroppen har varit väldigt konstig efter jag började med sprutorna - det är inget som förvånar mig längre.


    Ja, det är bara att ringa kliniken och fråga när man ska börja med sprutorna igen. Förhoppningsvis tajmar vi ägglossningen bättre nästa gång. Hoppas bara att inseminationen inte behövs göras på helgen, för min sambo ska bort... då hade jag nog tvingar honom att avboka:)

    Vet inte alls hur lång tid man behöver vänta på IVF. Vi blir i så fall remitterade ner till Malmö och har ingen aning hur lång tid det tar där. Hur många inseminationer ska ni göra om det inte tar sig nu? Hur lång tid får ni i så fall vänta på ivf?

    Konstigt det här med hur hormonerna påverkar en och hur de kan påverka tempen. Jag litar inte alls på min egna kropp längre, haha. Hopps det tagit sig för dig och att tempen är konstig på grund av sprutorna.
  • Tue 12 Nov 2019 23:17
    #26
    Dalkullamamma skrev 2019-11-11 22:41:30 följande:

    Kikar in här en sväng hos er :) hejar på er alla att allt går himla bra för er :) vi sitter och väntar nu på våran tid. 25 november ska vi in efter att ansökt med egenremiss. Tog 3 v från de att vi posta tills vi ska dit min sambo föddes steril så vi ska få donerade spermier . Är nervös. Rädd att misslyckas. För min sambos skull han har mått så himla dåligt hela sitt liv. Och nu har han äntligen accepterat att han kan få barn. Hur lång tid tog de för er att bli inseminerade från första mötet? Stor kram


    Hejar på er också! Tiden från det att man får tid tills man får komma brukar gå så fruktansvärt långsamt. Man vill liksom bara sätta igång. Hur många försök med inseminationer har ni sagt att ni ska göra? Hopps verkligen det tar sig på första försöket:)

    För mig har processen känts lång, även om det nog ändå har gått ganska snabbt från första kontakt till vart vi är idag. Efter vårt andra missfall för ett år sedan så försökte vi i sju månader, sen kände jag mig så knäckt och började ringa runt. vi fick komma till en klinik där de gjorde ultraljud och i samband med det skulle jag testa letrozol över sommaren. För ca tre veckor sedan gjorde jag en hysteroskopi eftersom jag inte blivit gravid. I samband med den började jag direkt med hormonsprutor och vi gjorde första inseminationen veckan efter det. Så från första besök i början på maj till nu slutet av oktober för första inseminationen.
  • Tue 12 Nov 2019 23:22
    #27
    Chandos skrev 2019-11-12 22:10:06 följande:

    Vi går också på RMC i Malmö. Jag fick tyvärr mens redan igår. En vecka innan jag skulle ta graviditetstestet. Konstigt! Men kroppen är som sagt konstig efter alla sprutor. Så nu har jag löptränat, ska ta en rejäl kopp kaffe, bokat in kallbad och ska ta en öl eller två - dvs. allt jag inte fick göra efter insemineringen! Jag var i kontakt med RMC idag och ska börja med sprutor igen på söndag inför ytterligare en inseminering. Efter det går vi nog till IVF, vet inte hur lång ev. kötid det är, men vi hoppas komma igång efter nyår.


    Nej vad tråkigt att mensen dök upp! Min kom imorse... men som du sagt, det är bara för oss båda att ge oss på det igen. Till slut ska det gå!

    Ja, passa på att göra sånt som du inte fick innan:)

    Vi går ju dock inte på RMC nu, utan på en annan klinik som kommer remittera oss dit om vi behöver IVF. Hur är din erfarenhet av dom?

    Ringde också vår klinik idag, de ska återkomma med sprutstart inför en andra inseminering imorgon. Ska även prata med läkaren vid nästa inseminering om de inte kan ställa oss i kö till IVF under tiden som vi testar insemination. Vill liksom inte förlora tid... är det något ni funderat på att göra? Fortsätta med inseminationer medan ni står i kö till IVF?
  • Sun 17 Nov 2019 12:36
    #30
    Dalkullamamma skrev 2019-11-13 07:11:25 följande:

    Förstår verkligen att resan känns lång. Jag håller alla tummar och tår för er :) jag hoppas de går fort för oss.. Vi har 6 försök med vårdgarantin. Känns i hela mig att de kommer ta direkt. Å de skrämmer mig lite för vi diskutera å ville ha barn om 2 år enligt min sambo hahaha å därför sökte vi nu då de står överallt att de är sådan kö.


    Jag tror nog att din sambo kommer bli väldigt glad om det tar sig direkt, även om han sagt att han vill ha om två år, haha! Och det är ju bättre om det tar sig direkt istället för att kämpa på länge:)
  • Sun 17 Nov 2019 12:41
    #31
    Chandos skrev 2019-11-16 08:49:42 följande:

    Vet inte riktigt vad jag tycker om RMC, allt tar ju ganska lång tid och de har inte varit supertydliga i kommunikationen. Jag har haft många frågor om till exempel varför äggstimuleringen blev tokig och lutealfasen så kort, men får inga svar. Allt är normalt, får vi ofta höra. Och det gör oss lite frustrerade.

    När börjar du med sprutorna igen? Hur många dagar ska du ta dem?

    Eftersom jag fick mens så tidigt behövde jag ändå ta ett graviditetstest igår och återkoppla till RMC. Skrev då och påminde att förra insemineringen hade varit problematiskt. Barnmorskan ringde upp, de hade missat att läsa journalen. Så de tog beslut om inga fler insemineringar utan direkt på IVF. Men det hinner de inte med innan jul. Har ett telefonmöte med en läkare om två veckor för att lägga upp planeringen inför IVF.


    Ja okej, hoppas att det blir bättre. Har en känsla av att man nog får ligga på ganska mycket för att få svar på de frågor man har.

    Jag började med sprutorna för tre dagar sedan. Har inte en aning hur länge jag ska ta dom. Ska på ultraljud i veckan och jag skulle ta dom varje dag tills det besöket, och då får jag nog reda på hur många dagar till innan jag ska ta ovitrelle. Min gynekolog ville nog ha en längre reglering på mig denna gången, då ägget släppte innan insemination förra gången.

    Vad skönt ändå att ni går direkt till IVF. Men kan tänka mig att det är frustrerande att ni inte kan försöka innan jul? Du kanske har svarat på detta men är detta ert första barn?
  • Sun 17 Nov 2019 23:28
    #33
    Chandos skrev 2019-11-17 17:31:54 följande:

    Låter bra att de håller koll på regleringen så inte ägget släpper i förtid. Den här gången håller vi tummarna att det blir exakt!

    Ja, det är lite frustrerande att inte kunna göra något de närmsta två månaderna. Försöker planera in mycket roligt i kalendern. Tänker att jag också ska lägga tid på att förbereda kroppen inför IVF, typ leva hyfsat sunt. Fast vet inte om det faktiskt går att förbereda kroppen, eller om det överhuvudtaget gör någon skillnad?

    Vi har inga barn sedan innan. Är 34 år, och enligt läkaren är jag förhållandevis ung i sådana här sammanhang. Men jag nojjar ändå. Har ni barn? Hur gammal är du?


    Ja, vi hoppas det går bättre denna gången. Jag har proppat i mig hormoner nu så länge så jag börjar nästan fundera på om det inte hade varit bättre att vara utan:)

    Kör på med så mycket roliga saker ni kan:) gör sånt som du mår bra av att göra. Jag försöker lyssna mer på min kropp och göra sånt jag vill och tacka nej till saker som jag inte vill göra. vi försöker också planera in roliga saker. Dock är det så att merparten av våra vänner har alla små barn eller nyfödda bebisar och då känns det ganska jobbigt att umgås. Av den simpla anledningen att det känns aldrig som man bara kan vara om du förstår vad jag menar? Man ska hela tiden påminnas om att man själv inte lyckats. Därför gör vi en del saker själva, för att slippa påminnas.

    Första barnet för oss också. Fyller 34 år nästa år. Så vi ligger nära varandra i ålder:) har ni många vänner runtomkring som har barn också?
  • Tue 19 Nov 2019 22:22
    #35
    Chandos skrev 2019-11-19 19:47:26 följande:

    Ja, dessa hormoner alltså. Det känns lite obehagligt att proppa i sig dem. Jag tar inga sprutor nu, så ska bli spännande hur cykeln beter sig den här månaden. Hur gick det förresten med din sambos provsvar? Är ni diagnostiserade som oförklarligt barnlösa?

    Förstår helt hur du menar - det är jättesvårt att umgås med vänner som har barn. Men det är också svårt att umgås med våra vänner som inte har barn (de som är frivilligt barnlösa) för de ställer också massa frågor och sneglar på mig på middagar om jag dricker vin eller inte. Många frågor om vi försöker, om vi är sugna på barn, om det inte är dags snart, osv. Familjen är likadan. Till och med kollegor ställer frågor. Så ja, vi gör också en hel del saker själva.


    Skönt ändå att slippa hormonerna ett tag eller? Även om jag kan tänka mig att man bara vill köra på så fort som möjligt?

    Det första provet visade lite färre i antal, det andra såg helt normalt ut. Vilket vi båda tyckte var så skönt. Så de tyckte inte det var några konstigheter egentligen skulle jag gissa. Med tanke på att de rådde oss att köra på med inseminationerna och inte skicka oss direkt till IVF? Så jag vet inte vad man skulle diagnostisera oss som:)

    Har tagit sprutor i sex dagar nu och ska in på VUL imorgon för att se hur äggen växer och få lite klarhet i när vi ska göra nästa insemination.

    Vi har inga vänner utan barn, haha! Men jag förstår exakt vad du menar med att folk sneglar och frågar. Jag fick frågan om jag var gravid en gång på jobbet bara för att jag stod och höll mig på ryggen... men är det några som vet vad ni går igenom i er omgivning eller ni har inte sagt något?
  • Sun 24 Nov 2019 17:04
    #40
    Chandos skrev 2019-11-24 11:16:12 följande:

    Hur gick VUL? Har du fått besked när inseminationen ska ske? Vi har ett telefonmöte med läkaren i nästa vecka för planering inför IVF. Till dess ska vi förbereda de frågor vi har, men känns inte som vi har så många - mer än kör, kör, kör! Efter tre år är jag jäkligt otålig...

    Jag har berättat för en vän vad vi pysslar med. Men hon är tyvärr ganska oförstående, så vi ska nog hålla allt för oss själva från och med nu. Ifall det blir jobbigare än så här ska jag be RMC om att träffa en terapeut. Jag har börjat se tendenser av att jag blir dyster och bitter när andra blir gravida eller har barn - och en sån person vill jag inte bli. Har ni familj eller vänner som känner till vad ni går igenom?


    Det gick bra. Två blåsor som växt till sig:) tog ägglossningssprutan igår kväll och insemination imorgon förmiddag. Känner dock redan på mig att äggen kommer ha släppt till dess. Står i valet och kvalet om vi ska mysa till det eller inte. En del säger att vi ska köra för att säkert pricka in det. En annan säger åt oss att lita på läkaren och låta bli som han ville. Börjar bli så j*vla trött på detta (ursäkta)... men nu påbörjade vi remiss för IVF när jag var där i fredags i alla fall.

    Spännande att det börjar hända saker:) kan tänka mig att ni bara vill köra på nu. Kan tänka mig att den enda frågan är ?när sätter vi igång??:) vet ni något kring när ni beräknas kunna börja?

    Våra familjer och nära vänner vet. Med tanke på våra missfall förra året så kände vi att det var bäst att berätta. Min chef vet också, då jag tvingas vara borta från jobbet en del. Hon har varit igenom samma sak så hon är väldigt förstående som tur är. Hon har hjälpt mig med en terapeut och det kan jag verkligen rekommendera. Det har varit så skönt att prata med någon tycker jag.
  • Sun 24 Nov 2019 18:04
    #42
    Chandos skrev 2019-11-24 17:28:43 följande:

    Åh, vad bra! Då håller jag tummarna att det går bra imorgon med inseminationen! Förstår att du är jävligt trött på detta, det är jag med! Förresten, hur långt gången var du när du fick missfall? Bra att ni påbörjat remiss till IVF. Men förhoppningsvis slipper ni det och att det tar sig denna gång! Dessutom två ägg på gång - spännande!

    Vi vet inte när vi får börja. Men jag hoppas verkligen att det är i januari. Är så otålig. Ska ha ägglossning nu i dagarna, så nu är liggschemat igång igen. Vi båda är så trötta på det. Ser fram emot när vi kan börja ligga för att vi vill, och inte på beställning.

    Låter som att du har en bra chef! Och bra att få möjligheten att prata med en terapeut. Skönt också med stöd från familj och vänner!

    Håller tummarna för dig imorgon! Hör gärna av dig hur det gått.


    Ja jag hade känt mig väldigt positiv inför imorgon om det inte var för hur det blev förra gången och rädslan över att äggen igen ska ha släppt när vi kommer dit. Första missfallet fick jag i vecka 5 så det var väldigt tidigt. Det andra gick jag till vecka 12. Vi trodde verkligen då att vi var över på den andra sidan så att säga.

    Jag förstår att du också efter tre år är jäkligt trött på detta. Vet du något om hur du ska stimuleras inför äggplock och så? Hoppas verkligen att det tar sig för er!:) Jag förstår precis vad du menar kring liggschemat. Det blir ett projekt och inte alls speciellt mysigt... tär det på er relation?
  • Tue 26 Nov 2019 08:06
    #43
    Chandos skrev 2019-11-24 17:28:43 följande:

    Åh, vad bra! Då håller jag tummarna att det går bra imorgon med inseminationen! Förstår att du är jävligt trött på detta, det är jag med! Förresten, hur långt gången var du när du fick missfall? Bra att ni påbörjat remiss till IVF. Men förhoppningsvis slipper ni det och att det tar sig denna gång! Dessutom två ägg på gång - spännande!

    Vi vet inte när vi får börja. Men jag hoppas verkligen att det är i januari. Är så otålig. Ska ha ägglossning nu i dagarna, så nu är liggschemat igång igen. Vi båda är så trötta på det. Ser fram emot när vi kan börja ligga för att vi vill, och inte på beställning.

    Låter som att du har en bra chef! Och bra att få möjligheten att prata med en terapeut. Skönt också med stöd från familj och vänner!

    Håller tummarna för dig imorgon! Hör gärna av dig hur det gått.


    Inseminationen gick bra!:) inget ägg hade släppt ännu, så jag blev så lättad:) nu är det den otåliga väntan. Du tog tempen va? Fick du någon temphöjning efter ovitrelle förra gången? Jag tog ju sprutan i lördags och har fortfarande inte fått någon temphöjning... men igår när vi var hos läkaren sa han att äggen såg sprickfärdiga ut. Ägglossningen bör jag väl ha haft nu?

    Har ni haft ert planeringssamtal ännu?:)
  • Fri 6 Dec 2019 07:18
    #48
    Chandos skrev 2019-12-05 20:56:26 följande:

    Agnianits, hur går den långa väntan? Är det i början av nästa vecka du ska ta graviditetstest?


    Den är låååång:) beräknad mens på onsdag om jag inte minns fel. Försöker att inte räkna hur många dagar och sånt denna månaden, utan vill försöka att inte tänka så mycket på det.

    Hur går det för er? Känns det långt till start av sprutor?
Svar på tråden Erfarenhet av insemination