• Koncentration

    Hur kan man sätta igång med pluggandet hemma?!

    Hej!
    När jag skriver detta så känner jag mig dum. För det känns så simpelt att bara ta fram uppgifterna och faktiskt börja plugga och läsa. Men det är så otroligt svårt. Jag gör dessutom ingenting vettigt denna dag. Ingenting planerat. Så jag skulle lätt kunna sätta igång med mina läxor. Men jag blir så rastlös. Jag har inte ens försökt dra fram uppgifterna.

    Jag begriper ingenting. Jag känner mig samtidigt dum som ens ropa på hjälp för detta men jag fattar bara inte hur jag kan bli mer diciplinerad och faktiskt göra klart mina läxor.

    I skolan är det inget som helst problem.

    Jag har försökt byta miljö, liksom dragit till bibblan och försökt göra uppgifterna, men jag blir så rastlös.

  • Svar på tråden Hur kan man sätta igång med pluggandet hemma?!
  • Ful Anka

    Att besitta förmågan att plugga och göra läxor är en egenskap inte alla är begåvade med. Troligen är du mera praktisk lagd och har lättare att lära dig saker på det sättet.


    This is my life and I don't care
  • gröna
    Koncentration skrev 2019-10-27 09:18:24 följande:

    Hej!
    När jag skriver detta så känner jag mig dum. För det känns så simpelt att bara ta fram uppgifterna och faktiskt börja plugga och läsa. Men det är så otroligt svårt. Jag gör dessutom ingenting vettigt denna dag. Ingenting planerat. Så jag skulle lätt kunna sätta igång med mina läxor. Men jag blir så rastlös. Jag har inte ens försökt dra fram uppgifterna.

    Jag begriper ingenting. Jag känner mig samtidigt dum som ens ropa på hjälp för detta men jag fattar bara inte hur jag kan bli mer diciplinerad och faktiskt göra klart mina läxor.

    I skolan är det inget som helst problem.

    Jag har försökt byta miljö, liksom dragit till bibblan och försökt göra uppgifterna, men jag blir så rastlös.


    Kan det hjälpa dig att bestämma dig för en viss tid du ska sitta, tex 20 min? Sen gå och göra något annat.

    Kan du vara i skolan och jobba om det funkar bättre där? Och kanske be om hjälp?
Svar på tråden Hur kan man sätta igång med pluggandet hemma?!