• SaandraKaarlsson

    Dubbla dagis?!

    Har precis i dagarna bestämt mig för att lämna pappan till min 3åriga son, IGEN !!!

    För snart 2 år sedan flyttade jag ifrån honom till grann kommunen 2mil bort.

    I samband med det så skolade jag in vårat barn på förskola, vilket va en väldigt jobbig tid. Då han hade extremt svårt för att vänja sig.

    Ca 1 år senare så bestämde sig jag och pappan för att vi skulle försöka igen.

    Planen blev att vi flyttade tillbaka TILLFÄLLIGT till vår tidigare bostad (i den andra kommunen), men att jag och sonen skulle fortsätta vara folkbokförda i grann kommunen för att slippa byta dagis på sonen.. Jag jobbar ändå i den kommunen, och vi hade planer på att flytta dit.. Därav tyckte inte jag att det skulle vara shysst att byta förskola.

    MEN... pappan lovade guld och gröna skogar och nu står jag här igen .... Om ett tag så flyttar jag och sonen tillbaka till grann kommunen.

    Men nu börjar pappan bråka och liva som 17 !! Han tycker att vår son ska ha dubbla dagis ?!?

    För att det är ohållbart för honom att pendla ...

    Till saken hör detta att vår son skulle må FRUKTANSVÄRT dåligt av att ha 2 dagis!

    Pappan har jobbat natt under hela vår sons uppväxt, och har alltid vägrat att byta ..

    Men nu påstår han att han ska byta enbart för att få ha varannan vecka. Men då blir ju vår son drabbad, eftersom han påstår sig tvinga honom till 2 olika dagis ??

    Mitt förslag va att pappan skulle ha onsdag-söndag varannan vecka.. För då är han ändå ledig ifrån sitt jättejobb... Men han VÄGRAR ,??

    Han vill alltså äventyra vår sons hälsa för att han ska envisas om en måndag och tisdag??? Är detta verkligen rimligt ,,??

  • Svar på tråden Dubbla dagis?!
  • annabellelee

    Men om inte pappan har ensam vårdnad om barnet måste du väl godkänna att sonen ska börja på en ny förskola?

    Observera att långtifrån alla kommuner ens tillåter dubbla förskoleplatser.

  • Drottningen1970

    Nej det är inte rimligt. Gå inte med på det frivilligt. Då måste han ta det via tingsrätten och de kommer inte att tycka det är en bra ide för ett litet barn.

    Och så har vi dig då.. du måste ge ditt barn stabilitet och sluta vela med mannen fram och tillbaks.

  • Queeniee42

    Det är nog bara ett fåtal kommuner som tillåter två förskoleplatser eller rättare sagt att barnet har dubbla förskolor.  Jag har en väninna vars son som är 4 år har det så men det funkar för honom. Båda förskolor säger att pojken mår bra och att det inte är några konstigheter för honom att skilja på de två förskolorna och rutinerna liksom personal på varje förskola.

  • SaandraKaarlsson

    @drottningen1970 


    Förstår hur det verkar .. Att jag velar fram och tillbaka .


    Men sanningen är den att när jag gick tillbaka så var det för att verkligen ge förhållandet en absolut sista chans! Denna gången är det på RIKTIGT! 


    Han bevisar för mig dagligen att detta är rätt beslut. Han är rent ut sagt vidrig i sitt beteende emot mig!


    Vi har varit på varsitt samtal hos familjerätten, så ett gemensamt samtal är planerat om 1.5v 


     

  • SaandraKaarlsson

    @drottningen1970 


    Förstår hur det verkar .. Att jag velar fram och tillbaka .


    Men sanningen är den att när jag gick tillbaka så var det för att verkligen ge förhållandet en absolut sista chans! Denna gången är det på RIKTIGT! 


    Han bevisar för mig dagligen att detta är rätt beslut. Han är rent ut sagt vidrig i sitt beteende emot mig!


    Vi har varit på varsitt samtal hos familjerätten, så ett gemensamt samtal är planerat om 1.5v 


     

  • SaandraKaarlsson

    Fick i veckan reda på att han tog med våran 3åriga son till mötet hos föräldrarätten !!!!! Det måste dom väl ändå se är ett tecken på att han inte har någon som helst koll på vad som är bäst för barnet.. Helt otroligt korkat om ni frågar mig

  • Drottningen1970
    SaandraKaarlsson skrev 2019-11-16 09:21:22 följande:

    Fick i veckan reda på att han tog med våran 3åriga son till mötet hos föräldrarätten !!!!! Det måste dom väl ändå se är ett tecken på att han inte har någon som helst koll på vad som är bäst för barnet.. Helt otroligt korkat om ni frågar mig


    Du menar familjerätten?

    Vad är så upprörande med det?

    Det beror ju helt på vad man pratar om och hur upplägget med barnet är.
  • Fillibom

    Har ni delad vårdnad ts?
    Är det bara dagisplatsen som gör att du inte vill att barnets pappa skall ha vv?
    Är inte det positivt att han vill ha barnet vv? Och att han vill ändra sina arbetstider för att kunna träffa sitt barn mera?

    Och vart går barnet på förskola idag (innan flytt) som jag uppfattade det skulle pojken vara kvar på förskolan i grannkommunen när ni återigen flyttade tillbaka till mannen, men det kanske är ändrat nu? I vilken kommun går pojken i förskola idag?

    Och som någon annan sade, det är kanske inte ens möjligt att kommunerna tillåter dubbla förskoleplatser.

    Men det viktigaste av allt är att du prioriterar ditt barn och ge honom så mycket stabilitet i livet som möjligt och inte flytta fram och tillbaka sådär till barnets pappa.
    (Låter helt vansinnigt när man läser det).

  • SaandraKaarlsson
    Fillibom skrev 2019-11-16 11:55:51 följande:

    Har ni delad vårdnad ts?

    Är det bara dagisplatsen som gör att du inte vill att barnets pappa skall ha vv?

    Är inte det positivt att han vill ha barnet vv? Och att han vill ändra sina arbetstider för att kunna träffa sitt barn mera?

    Och vart går barnet på förskola idag (innan flytt) som jag uppfattade det skulle pojken vara kvar på förskolan i grannkommunen när ni återigen flyttade tillbaka till mannen, men det kanske är ändrat nu? I vilken kommun går pojken i förskola idag?

    Och som någon annan sade, det är kanske inte ens möjligt att kommunerna tillåter dubbla förskoleplatser.

    Men det viktigaste av allt är att du prioriterar ditt barn och ge honom så mycket stabilitet i livet som möjligt och inte flytta fram och tillbaka sådär till barnets pappa.

    (Låter helt vansinnigt när man läser det).


    Vet inte om det va otydligt, men jag har alltså gått tillbaka till pappan EN gång ... och jag ångrar det innerligt, eftersom det slutade såhär nu ... Jag tänker BARA på vårt barns bästa i alla lägen... Det är jag som har tagit hand om honom i 3 år. Pappan är bara intresserad av att vara pappa när han inser att han Måste.. och med det menar jag att när han inser att han kommer att vara själv, då passar det att ta hand om sina barn ...

    Och frågan om dagisplatsen, han går i Habo. Och pappan bor i jönköping ... Jag ska alltså flytta tillbaka till Habo ..
  • SaandraKaarlsson
    Drottningen1970 skrev 2019-11-16 11:35:13 följande:

    Du menar familjerätten?

    Vad är så upprörande med det?

    Det beror ju helt på vad man pratar om och hur upplägget med barnet är.


    Vad som är upprörande ? Tycker du att det är passade att, framför en 3 åring, sitta å prata om föräldrarnas problem. Vad man är oense om angående barnet o.s.v ...
  • LukeStairwalker
    SaandraKaarlsson skrev 2019-10-28 00:27:47 följande:

    Har precis i dagarna bestämt mig för att lämna pappan till min 3åriga son, IGEN !!!

    För snart 2 år sedan flyttade jag ifrån honom till grann kommunen 2mil bort.

    I samband med det så skolade jag in vårat barn på förskola, vilket va en väldigt jobbig tid. Då han hade extremt svårt för att vänja sig.

    Ca 1 år senare så bestämde sig jag och pappan för att vi skulle försöka igen.

    Planen blev att vi flyttade tillbaka TILLFÄLLIGT till vår tidigare bostad (i den andra kommunen), men att jag och sonen skulle fortsätta vara folkbokförda i grann kommunen för att slippa byta dagis på sonen.. Jag jobbar ändå i den kommunen, och vi hade planer på att flytta dit.. Därav tyckte inte jag att det skulle vara shysst att byta förskola.

    MEN... pappan lovade guld och gröna skogar och nu står jag här igen .... Om ett tag så flyttar jag och sonen tillbaka till grann kommunen.

    Men nu börjar pappan bråka och liva som 17 !! Han tycker att vår son ska ha dubbla dagis ?!?

    För att det är ohållbart för honom att pendla ...

    Till saken hör detta att vår son skulle må FRUKTANSVÄRT dåligt av att ha 2 dagis!

    Pappan har jobbat natt under hela vår sons uppväxt, och har alltid vägrat att byta ..

    Men nu påstår han att han ska byta enbart för att få ha varannan vecka. Men då blir ju vår son drabbad, eftersom han påstår sig tvinga honom till 2 olika dagis ??

    Mitt förslag va att pappan skulle ha onsdag-söndag varannan vecka.. För då är han ändå ledig ifrån sitt jättejobb... Men han VÄGRAR ,??

    Han vill alltså äventyra vår sons hälsa för att han ska envisas om en måndag och tisdag??? Är detta verkligen rimligt ,,??


    Vad som är rimligt har väl ingen betydelse? Det är vad ni kommer överens om som har betydelse.

    Här på FL kan folk tycka vad de vill om vad som är rimligt, det ändrar ingenting. Det enda du kan göra är att försöka komma överens med pappan.
Svar på tråden Dubbla dagis?!