• Lillebus10

    Gravid trots p-piller???

    Har gått på p-piller i mer än 2 år, aldrig haft ägglossning (har PCOS) men har nu ägglossning, tror jag?? Och har haft aktivt sex senaste dagarna. Inte fått min mens på 3 månader så börjar bli lite orolig. Vet ej om de är pga PCOS (kan mycket väl vara) men de Senaste dagarna har jag mått väldigt illa och nu även tappad aptit. Men tar ju p-piller så tror inte jag är gravid men tycker hela grejen med ägglossningen och de sjuuuukt sega flytningarna är konstigt....

  • Svar på tråden Gravid trots p-piller???
  • Anonym (T)

    Hej.

    Jag har också pcos, gått på p-piller i drygt 16 mån, fick barn för 18 mån sen.

    Också haft utebliven mens/ägglossning m.m

    Började känna mig konstig ett tag efter jag började på p piller men tänkte inte så mycket på det.

    Bortförklarade alla symptom med att jag nyss varit gravid och säkert hormoner som spökar sen dess.

    Men efter ca 3-4 månader tog jag ett test som var positivt och sitter nu här och är gravid och har beräknad förlossning i december. Var gravid i ca v18 när jag testade mig.

    Så ja man kan bli gravid även fast man äter p piller och jag var supernoga med varje piller.

  • Anonym (Entill)

    Jag blev gravid trots p-piller.. Men det märkte jag inte fören jag tyvärr då fick ett missfall, var troligtvis då i v.10 med tanke på vad som kom ut. Slutade med pillren och blev gravid på en gång, är i v.28 nu..

    Men såklart äter man p-piller har man ju aktivt försökt välja bort graviditet, så det blev en chock för oss. Men samtidigt såg vi det som ett täcken och lät det ske om det ville sig och är nu väldigt glada!

    Men ta ett test för att ta reda på hur det är för dej.

Svar på tråden Gravid trots p-piller???