• Tue 29 Oct 2019 12:18
    215 visningar
    3 svar
    +1
    3
    215

    V 23 ( 22 + 0 ) knappt rörelser

    Sist ja skrev här så fick ja så lugnande kommentarer ifrån er , så lättar mitt hjärta å oro ännu en gång här . Jag går in i vecka 23 idag alltså 22

    + 0 , jag tycker inte ja känner några spec kraftiga rörelser , mer små puffar ibland , å dem känns mest nere vid underlivet , som de puffar på där nere på nått sätt , antar att de e bebisen ? Men känner inte inga kraftiga rörelser å känner inget utanpå magen , men har moderkaka i framvägg ? Vissa dagar känner ja inte alls . Behöver ja oroa mej ?? Var inne på extra ul för en vecka sedan då rörde den sig iaf där inne . Men trodde ja skulle börja känna mer å mer för varje dag nu , å att ja skulle känna utanpå nu ju .

  • Svar på tråden V 23 ( 22 + 0 ) knappt rörelser
  • Anonym (Framv­ägg)
    Tue 29 Oct 2019 13:06
    #1
    +1

    Jag har ingen medicinsk kunskap men jag har vart gravid 3 gånger. 1av gångerna hade jag moderkaka i framvägg och kände inte lika tydligt som med de andra två där moderkaka var i bakvägg.

    Det var runt v.27+ som jag började känna tydligt när barnet mer började svepa och åla omkring istället för att sparka som där i början.

    Allt var normalt men det är klart det är skrämmande att inte känna så tydligt. Än så länge så ska du ju inte behöva känna regelbundet, det är ju någon vecka kvar, men är du orolig så är det nog bara att höra av sig till vården :)

  • Anonym (Soff)
    Tue 29 Oct 2019 16:36
    #2
    +1

    Jag är i v. 30 (29+) och också med moderkakan i framväxt. Är dessutom mitt andra barn. Jag säger som personen ovan, så tidigt som i 23 kände jag inte mycket sparkar. Det har kommit de senaste veckorna och fortfarande lite olika mycket beroende på hur bebisen ligger. Mycket ?fladder? nere i bäckenet har det varit :)

  • Little­Sunshi­ne84
    Tue 29 Oct 2019 22:36
    #3
    +1

    Har två barn och moderkakan satt i framvägg första gången och bakvägg andra gången. Framvägg gav sparsamma rörelser jämfört med bakvägg.

    I den vecka du är i nu så har bebisen fortfarande relativt gott om utrymme att vispa runt på :)

Svar på tråden V 23 ( 22 + 0 ) knappt rörelser