• Anonym (Himlar med ögonen)

    Utveckligen av kvinnors kroppar!

    Jag är helt fascinerad över hur kvinnors kroppar förändrats sista åren.

    Tror jag högst sett och känt ett tiotal kvinnor i verkligheten med nån form av modellperfekt kropp, en sån där man ofta ser i tidningar. Men för ett par år sedan började det plötsligt dyka upp såna här kvinnor, oftast tonåringar eller väldigt unga på stränder och tunnelbana osv.
    Glam: Kimberley wore her blonde locks in a sleek straight look and accentuated her sun-kissed tan with minimal make-up

    Hur kan man ens se ut så?

    Vad är det för gener bakom så overkliga proportioner? De ser ju inte ens verkliga ut. Det är ju liksom beyond retuscherade. Mer perfekta än alla supermodeller...

    Är det opererade eller har jag missat något? Finns det liksom ett skönhetspiller man tar eller nån filler som gör att man kan byta ut sin ytterst trissta vanliga kropp och få en sån här???

    Vad tror ni? Jag ser att hon har silikonbröst men kan man ha silikonben också och midja???

  • Svar på tråden Utveckligen av kvinnors kroppar!
  • Tukt

    I takt med att ideal och samhället förändras, så ser vi också annorlunda ut.
    Jag hade mina mest spirande hormoner på 80-talet, och då proppade vi kropparna fulla med vitt bröd och socker.
    Samtidigt rörde vi oss mer, så resultatet blev kroppar som ofta var lite runda utan att vara tjocka.
    I dag vet folk mycket mer om vad man ska äta för att inte bli tjock. Det är också en viktig status och klassmarkör, varför föräldrar tidigt inpräntar detta i sina barn.
    Resultatet är det du ser på bilden. Men ofta kombinerat av kirurgi, filler och alsjöns förskönande ingrepp.

  • Anonym (Himlar med ögonen)
    Tukt skrev 2019-10-29 13:40:22 följande:

    I takt med att ideal och samhället förändras, så ser vi också annorlunda ut.
    Jag hade mina mest spirande hormoner på 80-talet, och då proppade vi kropparna fulla med vitt bröd och socker.
    Samtidigt rörde vi oss mer, så resultatet blev kroppar som ofta var lite runda utan att vara tjocka.
    I dag vet folk mycket mer om vad man ska äta för att inte bli tjock. Det är också en viktig status och klassmarkör, varför föräldrar tidigt inpräntar detta i sina barn.
    Resultatet är det du ser på bilden. Men ofta kombinerat av kirurgi, filler och alsjöns förskönande ingrepp.


    Ja visst var det annorlunda livsstil förr men även benstomme, skelett och längd har ju förändrats drastiskt. Undrar hur det kunnat bli så? Mina vänner skulle inte kunna se ut sådär även med varken svältkost eller fillers eftersom de har annan benstomme och betydligt kortare och kraftigare. Kan ju tänka mig att utseenden förändras om låt säga denna kvinna nu på bilden träffar en lika perfekt Ken så får ju de med all sannolikhet lika perfekta barn...så är ju ledet i gång.
    Alltså blir människor mer bildsnygga Amazonliknande med denna utveckling främst i storstäderna?!

    Fantastiskt vackert iallafall!
  • JennieS89

    Jag har många kompisar som ser ut så där. De tränar och äter en hälsosam kost. De dricker sällan alkohol och svullar inget alls på söndagar....Jag har andra kompisar med mer mulliga former eller plattare former som lever som vem som helst... Det beror nog på vad man själv bestämmer sig för...

  • Tukt
    Anonym (Himlar med ögonen) skrev 2019-10-29 14:08:47 följande:
    Ja visst var det annorlunda livsstil förr men även benstomme, skelett och längd har ju förändrats drastiskt. Undrar hur det kunnat bli så? Mina vänner skulle inte kunna se ut sådär även med varken svältkost eller fillers eftersom de har annan benstomme och betydligt kortare och kraftigare. Kan ju tänka mig att utseenden förändras om låt säga denna kvinna nu på bilden träffar en lika perfekt Ken så får ju de med all sannolikhet lika perfekta barn...så är ju ledet i gång.
    Alltså blir människor mer bildsnygga Amazonliknande med denna utveckling främst i storstäderna?!

    Fantastiskt vackert iallafall!
    Men vad är det som får dig att hävda att människor har en annan benstomme i dag än för 30-40 år sedan?
    Är det ett antagande, eller finns det statistik, forskning på detta?
    I mina öron låter en sådan genetisk förändring omöjlig på så kort tid. Och även om den skulle vara baserad på kost så räcker det knappast för någon synbar förändring.

    Men visst finns det en sociekonomisk aspekt av det också, då vi fått en något större och mer kroppsmedveten medelklass.
  • Anonym (Himlar med ögonen)
    JennieS89 skrev 2019-10-29 15:23:37 följande:

    Jag har många kompisar som ser ut så där. De tränar och äter en hälsosam kost. De dricker sällan alkohol och svullar inget alls på söndagar....Jag har andra kompisar med mer mulliga former eller plattare former som lever som vem som helst... Det beror nog på vad man själv bestämmer sig för...


    Jag pratar främst om generna, dvs långa ben, avståndet mellan höfter och midja, bröst storlek i förhållande till de andra kroppsdelarnas proportion.  Man kan inte bli 1.80 lång och få storkben av att äta hälsosamt.
  • Anonym (Nej)

    Det är din syn som är annorlunda. Jag upplever att jag med åren även uppskattar annan slags skönhet än den normerande.

    Dessutom är operationer och diverse kirurgiska ingrepp mycket mer accepterat idag än bara för femton år sedan. Och vanligare. Vet flera gymnasieungdomar som fixat läppar, bröst, celluliter osv...

    Och så är det som några här säger: det finns en klick som är medvetna om kost och träning och faktiskt anstränger sig för att se snygga och tonade ut. Tjejer som killar. I övrigt är det vanligare med fetma och mulliga tjejer idag än för femton år sedan...

  • Anonym (Himlar med ögonen)
    Anonym (Nej) skrev 2019-10-29 16:37:13 följande:

    Det är din syn som är annorlunda. Jag upplever att jag med åren även uppskattar annan slags skönhet än den normerande.

    Dessutom är operationer och diverse kirurgiska ingrepp mycket mer accepterat idag än bara för femton år sedan. Och vanligare. Vet flera gymnasieungdomar som fixat läppar, bröst, celluliter osv...

    Och så är det som några här säger: det finns en klick som är medvetna om kost och träning och faktiskt anstränger sig för att se snygga och tonade ut. Tjejer som killar. I övrigt är det vanligare med fetma och mulliga tjejer idag än för femton år sedan...


    Min syn är inte vad frågan avser. Jag undrade mer över fenomenet? Hur och varför folk har fått såna overkliga kroppar. Såna som man förr bara såg i illustrationer och serietidningar eller på catwalken.

    Jasså du tror att såna kvinnor har fixat sig på olika sätt om de har såna kroppar. Fillers och implantat i höfter och rumpa och bröst för att få de proportionerna? Hon hade ju otroligt goda förutsättningar till att börja med men brösten t ex ser ju oäkta ut. Tragisk utveckling med det konstgjorda måste jag säga och svårt att se vem som är äkta liksom. Förstår att unga tjejer i tonåren får komplex och omöjiga ideal att leva upp till. Krävs ju pengar för att bli perfekt så inget alla kan uppnå.

    Förr var ju utseenden inte en klassmarkör och fråga på samma sätt. Det var ju mer kläder och prylar och smalhet visserligen, men kroppens ursprungsform kunde man ju inte göra något åt som idag.

    Anorexi är ju också betydligt vanligare...vilket är förståeligt.
  • Anonym (Olika)

    Min kvinna är rätt långt ifrån bilden ... äldre och mer mull, typ
    MEN - spelar ingen roll, hon är en toppenkvinna.
    Blir lite misstänksam när man ser de här "perfekta" tjejerna
    Kommer de att bli s.k girlfriend-material eller är dagens killar
    lika ytliga???
    Tror tyvärr ytan sållar bort personligheten i många fall.

  • Liberté

    Ser väl rätt normal ut eller vad är det som skulle vara konstigt med den där tjejen?

    Vanlig dag på stranden här i sydeuropa, folk som bryr sig vad de äter samt tränar lite.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Himlar med ögonen) skrev 2019-10-29 16:52:44 följande:

    Min syn är inte vad frågan avser. Jag undrade mer över fenomenet? Hur och varför folk har fått såna overkliga kroppar. Såna som man förr bara såg i illustrationer och serietidningar eller på catwalken.

    Jasså du tror att såna kvinnor har fixat sig på olika sätt om de har såna kroppar. Fillers och implantat i höfter och rumpa och bröst för att få de proportionerna? Hon hade ju otroligt goda förutsättningar till att börja med men brösten t ex ser ju oäkta ut. Tragisk utveckling med det konstgjorda måste jag säga och svårt att se vem som är äkta liksom. Förstår att unga tjejer i tonåren får komplex och omöjiga ideal att leva upp till. Krävs ju pengar för att bli perfekt så inget alla kan uppnå.

    Förr var ju utseenden inte en klassmarkör och fråga på samma sätt. Det var ju mer kläder och prylar och smalhet visserligen, men kroppens ursprungsform kunde man ju inte göra något åt som idag.

    Anorexi är ju också betydligt vanligare...vilket är förståeligt.


    Jag VET att de gör ingrepp med fillers och silikon. Det är ingen hemlighet och de berättar gärna. Säger inte att alla tjejer som ser ut som på din bild gör det, men det är sjukt vanligt att tjejer gör ingrepp.

    Klassmarkören är inte en fixad kropp. Det är bara uppkomlingar och trash som fixar sina kroppar (så pass synligt som många gör). Vet att många som fixar sig är stolta över att göra det.

    Anorexia är nog inte mer vanligt nu än förr och det är inte en självklarhet att det är kopplat till kroppsidealen.
  • Physalis

    Jag ser inget konstigt med kroppen. Sådär har det alltid funnits kvinnor som sett ut. Sen är det såklart en professionellt tagen och retuscherad bild.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (B)

    Pratar du om människor som du ser i verkligheten eller på bild?

    Just bilder och hela instagramrörelsen ger en riktigt skev verklighetsbild. Med posering och diverse filter och retuschering kan mycket hända. Jag är förvisso vältränad, men med hjälp av vinklar och rätt kläder skulle jag kunna på bild kunna utge mig själv för att vara kvinnan och få halva svenska befolkningen att dregla över mina kurviga kropp, dare me.

    Sen när det kommer till kvinnokläder så finns det idag ett gäng som ger kroppen ett ordentligt lyft.

    Min flickvän har en mycket fastare och kurvigare kropp med hjälp av kläder. Skillnaden är ganska stor när kläderna åker av, men jag älskar henne lika mycket för det. Men ett par träningstight som går upp till naveln och har en push-up effekt ger ofta intrycket av en mer välformad rumpa än vad som verkligen är fallet.

    Så min gissning är att mycket handlar om valet av kläder, men även posering och vinklar. Sen är det nog även vanligare att kvinnor faktiskt går till gymmet och faktiskt lyfter lite tyngre vikter, vilket faktiskt bygger muskler. Men så tränar dem i regel mest rumpa vilket håller resterande delar av kroppen ganska liten.

  • Casz
    Anonym (Himlar med ögonen) skrev 2019-10-29 13:25:23 följande:

    Jag är helt fascinerad över hur kvinnors kroppar förändrats sista åren.

    Tror jag högst sett och känt ett tiotal kvinnor i verkligheten med nån form av modellperfekt kropp, en sån där man ofta ser i tidningar. Men för ett par år sedan började det plötsligt dyka upp såna här kvinnor, oftast tonåringar eller väldigt unga på stränder och tunnelbana osv.

    Hur kan man ens se ut så?

    Vad är det för gener bakom så overkliga proportioner? De ser ju inte ens verkliga ut. Det är ju liksom beyond retuscherade. Mer perfekta än alla supermodeller...

    Är det opererade eller har jag missat något? Finns det liksom ett skönhetspiller man tar eller nån filler som gör att man kan byta ut sin ytterst trissta vanliga kropp och få en sån här???

    Vad tror ni? Jag ser att hon har silikonbröst men kan man ha silikonben också och midja???


    Min ex fru är snyggare än den där tjejen på bilden utan plastik kirurgi

    Fast större bröst

    Gillar inte svenska statens trams om att tjejer kvinnor inte kan se snygga ut

    Och det skulle vara onaturligt vara snygg

    Fast instagram tjejer använder så jkla mycket filter

    Obs detta är inget sätt säga andra tjejer eller kvinnor inte kan vara snygga

    Vackra

    Obs många tjejer kvinnor verkar ha nån verkligen konstig självbild

    Av sig själva som fula även modeller.

    Detta har jag inte förstått riktigt de säger ja är ful själva sen då man träffar dom

    Tänker man O mamma mia vilken snygging
  • t1000

    Såna kroppar har alltid funnits. Skillnaden är att de flesta är feta idag så du lägger större märke till dessa tjejer som är smala. Dessa kroppar är oerhört ovanliga i Norrland. I Stockholm bland övre klassen förmodligen dubbelt så vanliga.

    Så vet vad du vill säga med din post? Dessa kroppar finns men har aldrig varit vanliga och är mer ovanliga idag än för 20-30 år sen.

  • Anonym (H)

    Hon är fotograferad från en vinkel som gör att hon ser längre ut (vilket de flesta fotografer eftersträvar), hon poserar även på ett sätt som gör att hennes ben ser längre ut OCH hon har troskanterna uppdragna ovanför höftbenet vilket gör att benen ser ännu längre ut (tänk effekten på 80-talet..). Hon ser dessutom inte ut att ha vidare mycket fett på kroppen, armar som skvallrar om att hon åtminstånde tränar axlar och magen ser ut ha tränats med. Hon väger helt enkelt lite, gymmar och har opererat tuttarna.

  • Anonym (Ida)

    Hon ser ut som en helt vanlig smal tjej med silikonbröst? Håller precis som ovanstående med om att både fillers (i läppar, för att markera kindben etc), näsoperation, botox mot rynkor redan i 25-årsåldern, silikon i brösten eller rumpan samt gym och strikt kosthållning har blivit vanligare och vanligare bland unga. En typ av utseendefixering som kulminerar på Instagram just nu (där man dessutom retuscherar och lägger på filter på allt). Bilden ser ut som en smal tjej son har lagt pengar på att operera in silikon i brösten. Jag slås snarare av hur många ohälsosamma unga människor jag ser idag, tjocka, degmage, sluttande hållning och gamnacke...

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ida) skrev 2019-10-30 15:02:05 följande:

    Hon ser ut som en helt vanlig smal tjej med silikonbröst? Håller precis som ovanstående med om att både fillers (i läppar, för att markera kindben etc), näsoperation, botox mot rynkor redan i 25-årsåldern, silikon i brösten eller rumpan samt gym och strikt kosthållning har blivit vanligare och vanligare bland unga. En typ av utseendefixering som kulminerar på Instagram just nu (där man dessutom retuscherar och lägger på filter på allt). Bilden ser ut som en smal tjej son har lagt pengar på att operera in silikon i brösten. Jag slås snarare av hur många ohälsosamma unga människor jag ser idag, tjocka, degmage, sluttande hållning och gamnacke...


    Jag håller med! Så många ungdomar som inte tar hand om sina kroppar. Som en slags motkultur; de vägrar ta hand om sin kropp, värna om miljön eller ens reflektera kring samhällets och jordklotets behov. Tragisk framtid.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Ida) skrev 2019-10-30 15:02:05 följande:

    Hon ser ut som en helt vanlig smal tjej med silikonbröst? Håller precis som ovanstående med om att både fillers (i läppar, för att markera kindben etc), näsoperation, botox mot rynkor redan i 25-årsåldern, silikon i brösten eller rumpan samt gym och strikt kosthållning har blivit vanligare och vanligare bland unga. En typ av utseendefixering som kulminerar på Instagram just nu (där man dessutom retuscherar och lägger på filter på allt). Bilden ser ut som en smal tjej son har lagt pengar på att operera in silikon i brösten. Jag slås snarare av hur många ohälsosamma unga människor jag ser idag, tjocka, degmage, sluttande hållning och gamnacke...


    Jag håller med! Så många ungdomar som inte tar hand om sina kroppar. Som en slags motkultur; de vägrar ta hand om sin kropp, värna om miljön eller ens reflektera kring samhällets och jordklotets behov. Tragisk framtid.
  • Tukt
    Anonym (Nej) skrev 2019-10-30 16:42:48 följande:
    Jag håller med! Så många ungdomar som inte tar hand om sina kroppar. Som en slags motkultur; de vägrar ta hand om sin kropp, värna om miljön eller ens reflektera kring samhällets och jordklotets behov. Tragisk framtid.
    NU tycker jag du klumpar i hop äpplen och päron. Som om krossvård går hand i hand med miljöklimat.
    Tvärt om tycker jag just de som engagerar sig i sina kroppar, är de som engagerar sig i samhället minst.
  • Anonym (Hej hå kameltå!)
    Anonym (Himlar med ögonen) skrev 2019-10-29 13:25:23 följande:

    Jag är helt fascinerad över hur kvinnors kroppar förändrats sista åren.

    Tror jag högst sett och känt ett tiotal kvinnor i verkligheten med nån form av modellperfekt kropp, en sån där man ofta ser i tidningar. Men för ett par år sedan började det plötsligt dyka upp såna här kvinnor, oftast tonåringar eller väldigt unga på stränder och tunnelbana osv.

    Hur kan man ens se ut så?

    Vad är det för gener bakom så overkliga proportioner? De ser ju inte ens verkliga ut. Det är ju liksom beyond retuscherade. Mer perfekta än alla supermodeller...

    Är det opererade eller har jag missat något? Finns det liksom ett skönhetspiller man tar eller nån filler som gör att man kan byta ut sin ytterst trissta vanliga kropp och få en sån här???

    Vad tror ni? Jag ser att hon har silikonbröst men kan man ha silikonben också och midja???


    Kameltå har hon med. Inte sett någon som henne på Öland varken 2018 eller 2019 och tillbringat massor med tid på Böda.
Svar på tråden Utveckligen av kvinnors kroppar!