• Båten

    Pojke nummer 3 namn?

    Väntar en till pojke. Har haft jätte svårt att komma på vad bröderna ska heta men nu står det verkligen still. Vill ha ett kort namn runt 5 bokstäver. Helst inte på A då alla utom en av kusinerna heter något på A, nämligen en av våra pojkar. Vill helst att det ska flyta när man säger pojkarnas namn. Bröderna heter Arvid och Liam. Har gått igenom massa namnlistor men inget som känns som att det heter min son. Så är det någon som har något förslag att komma med?

  • Svar på tråden Pojke nummer 3 namn?
  • fluu

    Edvin, Felix, Hannes, Ivar/Ivan, John, Levi, Loa, Måns, Otto, Noa, Viggo, Ebbe, Elvin, Frans, Frank, Finn, Gillis, Hugo, Mille, Max, Joel, Elis.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LoveRain

    Hmm, blir svårtytt hitta något i samma stil då Arvid och Liam, i mina öron, är två olika typer av namn. Arvid känns rejält och Liam känns trendigt. Kanske ett mer klassiskt namn skulle kunna passa ihop med båda?

    Arvid, Liam och...David?

    Arvid, Liam och...Jakob?

    Arvid, Liam och...Simon?

    Arvid, Liam och...Samuel?

    Arvid, Liam och...Thomas?

  • Barbro45

    Varför måste det flyta när man säger pojkarnas namn? Under största delen av sina liv kommer de att vars vuxna självständiga individer. Det är enbart under några korta barndomsår de är en syskongrupp i första hand.

  • Stuppis1

    Tycker också att det är lite svårt att hitta något som passar ihop eftersom de två namnen är ganska olika. Tycker dock att både Arvid och Liam är fina namn så här kommer en drös andra namn jag också gillar, om jag vara tar min egen smak som minsta gemensamma nämnare.

    Arvid, Liam och Edward

    Arvid, Liam och Oliver

    Arvid, Liam och Samuel

    Arvid, Liam och Edgar

    Arvid, Liam och Ivar

    Arvid, Liam och Ruben

    Arvid, Liam och Ebbe

  • Bärryhosch
    Barbro45 skrev 2019-10-29 20:53:04 följande:

    Varför måste det flyta när man säger pojkarnas namn? Under största delen av sina liv kommer de att vars vuxna självständiga individer. Det är enbart under några korta barndomsår de är en syskongrupp i första hand.


    Håller helt och hållet med. Förstår inte den nutida hysterin kring att syskons namn måste matcha. Helt obegripligt. Valde du en man med namn som matchar ditt ts?
  • Barbro45

    Jag får lite valpkullsvarning när jag hör sånt.


    Bärryhosch skrev 2019-10-29 23:06:03 följande:

    Håller helt och hållet med. Förstår inte den nutida hysterin kring att syskons namn måste matcha. Helt obegripligt. Valde du en man med namn som matchar ditt ts?


  • trollhona
    Båten skrev 2019-10-29 19:52:36 följande:

    Väntar en till pojke. Har haft jätte svårt att komma på vad bröderna ska heta men nu står det verkligen still. Vill ha ett kort namn runt 5 bokstäver. Helst inte på A då alla utom en av kusinerna heter något på A, nämligen en av våra pojkar. Vill helst att det ska flyta när man säger pojkarnas namn. Bröderna heter Arvid och Liam. Har gått igenom massa namnlistor men inget som känns som att det heter min son. Så är det någon som har något förslag att komma med?


    Charlie, Didrik, Sixten, Ivar, Lowe, Kurt, Knut, Otis, Ralf, Tord, Theo, Edwin, Jonah, Noah, Orvar, Ragnar
Svar på tråden Pojke nummer 3 namn?