• Melanie3490

    Hur sover era 7mån? Tips?

    Hej, har en bebis på 7 månader, hon har innan vaknat runt 07:00, ibland lite senare. Sen efter 2 timmar ca har hon sovit 1-2 till. Sen vid 14-15 har hon sovit ännu 1-2 timmar och sen varit vaken till typ 21.00-22.00.

    Nu de senaste vaknar hon flera gånger på natten, sover knappt på dagen.

    Sover kanske 30-40 minuter, sen vaken flera timmar, blir över trött och gnällig somnar o sover kanske 30 min sen vaknar.

    Igår somnade hon tidigt, runt 18:30 för hon va vaken från ca 14.00 tills 18:30, och på en timme fick jag somna om henne 4 gånger med 10 min emellan. VARFÖR blir det så?

    Hon har ingen utvecklingsfas ännu, en tand har precis kommit upp tror inte de e fler på gång ännu och hon är frisk.

    Varför sover hon inte lika länge längre? Jag vet att barn fördelar sömn olika, men hon får max 1-2 timmar på HELA dagen. Hade hon somnat fler gånger och sovit 30 min flera gånger under dagen är de en annan sak; men de gör hon inte. Sen på kvällen blir de oftast gnäll gnäll gnäll för hon är ju så trött men går endå inte att somna.

    Har någon tips???

    Mvh trött mamma

  • Svar på tråden Hur sover era 7mån? Tips?
  • Julia12345

    Såhär sover min 7mån

    Tre sovstunder på dagen. Brukar bli totalt 2,5-3h på dagen. Sällan på samma tider.

    Idag såg det ut såhär

    8-9 sovstund

    11:30-12-30 sovstund

    14:20-14:50 sovstund

    19:00 läggdags

    På natten vaknar hon flera gånger. Oftast vaknar hon kl 01 och är pigg, mitt i natten. Då brukar det ta en timme att få henne att somna om. Sen är det lite varannan timme tills jag ger upp och stiger upp.

    Ungefär vid de här tiderna brukar hon vakna:

    Kl 01:00

    Kl 03:30

    Kl 4:30

    Kl 5-6 stiger vi upp

    Undrar om det här är normalt.

  • Fröken W

    Minns från när min nu 3-åriga dotter var 6-9 månader så sov hon superdåligt. Från att tidigare varit lättsövd på kvällarna så sov hon väldigt oroligt och vaknade var 30:e-60:e minut, dygnet runt. Så den åldern var det väldigt kämpigt.

    Vet inte om det funnits något att göra åt det så har dessvärre inga tips. Mer än att det säkert går över.

    Lycka till!

Svar på tråden Hur sover era 7mån? Tips?