• Anonym (bonus­)
    Wed 30 Oct 2019 16:00
    791 visningar
    16 svar
    16
    791

    Tankar om bonusbarnens andra förälder

    Vad tycker ni om era bonusbarns andra förälder? Dvs er partners ex? Vad har ni för relation?

  • Svar på tråden Tankar om bonusbarnens andra förälder
  • BDN
    Wed 30 Oct 2019 16:44
    #1

    Ogillar henne extremt utifrån oändligt antal gånger hon visat på sitt karaktär som lat, ego, korkad och oskön. Jag hälsar inte när vi ses och inte hon heller. Vi hälsade förut men ju mer tiden går ju mer har jag velat ha noll med henne att göra. Antar att hon märker det. Mig kan hon inte klaga på då jag tar hand om hennes barn på i princip heltid och kompenserar för allt hon själv inte förmår/orkar/har lust/vill göra.

    Du då?

  • Anonym (Pappa­)
    Wed 30 Oct 2019 16:53
    #2

    Min partners ex är trevlig. Lättpratad och glad för det mesta. Rolig och underfundig. Den andra andra förädern är också trevlig. Stabil problemlösare. Tänker först, hoppar sen.

  • Anonym (bonus­) Trådstartaren
    Wed 30 Oct 2019 17:13
    #3
    BDN skrev 2019-10-30 16:44:42 följande:

    Ogillar henne extremt utifrån oändligt antal gånger hon visat på sitt karaktär som lat, ego, korkad och oskön. Jag hälsar inte när vi ses och inte hon heller. Vi hälsade förut men ju mer tiden går ju mer har jag velat ha noll med henne att göra. Antar att hon märker det. Mig kan hon inte klaga på då jag tar hand om hennes barn på i princip heltid och kompenserar för allt hon själv inte förmår/orkar/har lust/vill göra.

    Du då?


    Har ytterst svårt för henne då hon från start velat förstöra mellan mig och mannen. Ljuger om allt och alla. Motsäger sig själv ständigt. Anklagar mannen för att vänsterprassla. Snackar skit om mig och mannen framför bonusarna. Ja listan är lång. Hon tycker inte om mig heller, anser att jag är för involverad i hennes barn tydligen.
  • Anonym (bonus­) Trådstartaren
    Wed 30 Oct 2019 17:14
    #4
    Anonym (Pappa) skrev 2019-10-30 16:53:37 följande:

    Min partners ex är trevlig. Lättpratad och glad för det mesta. Rolig och underfundig. Den andra andra förädern är också trevlig. Stabil problemlösare. Tänker först, hoppar sen.


    Skönt! Har det alltid varit lättsamt för er?
  • Anonym (Kia)
    Wed 30 Oct 2019 17:19
    #5

    Hon verkar snustorr som person, trevlig och artig men tråkig som bara den. Min partner kallar henne en grå mus och det håller jag med om. Men hon är som sagt trevlig och artig och verkar vara en bra mamma med bra värderingar. Och hon samarbetar med min partner utan problem.

  • Anonym (A)
    Wed 30 Oct 2019 17:20
    #6

    Partnerns ex. är trevlig.

  • Anonym (hmm)
    Wed 30 Oct 2019 17:25
    #7

    Ogillar henne då hon drog in oss i värsta vårdnadstvisten när allt vi ville var att ha umgängestiden på papper. Hon ljög och hittade på saker så min sambo träffade sin son endast en dag per vecka i nästan ett års tid. 

    Nu är tiden utökad efter många om och men och vi har alla en ok relation. Men hon är den sortens person som aldrig skulle dra sig för att anmäla för minsta lilla (ett tag räknade hon blåmärken på sonen - en då 3-åring!). 

    Hon överskattar dessutom sin son och tror att han är överintelligent (han är en helt normal 5-åring). Hon är överbeskyddande och har mycket ångest för att något skulle hända sonen, ångest som hon för över på sonen, men det märker hon inte själv... 

    Skulle kunna skriva hur långt inlägg som helst om henne ;) Men det ska vi väl inte förstöra dagen med!? ;)

  • Anonym (Kia)
    Wed 30 Oct 2019 17:27
    #8

    Usch, fy fan vad hemskt att ha ett sånt ex i sitt liv! Håller tummarna för att min partners ex fortsätter som hon gjort hittills. Själv försöker jag vara trevlig men neutral mot henne, hälsa och fråga hur hon mår de få gånger vi ses.

  • Anonym (skönt­)
    Wed 30 Oct 2019 18:09
    #9

    Har ingen egen relation med henne. Hon är psykiskt sjuk (ja det är på riktigt) och det har varit rättegång, vårdnadstvist där min man fick ensam vårdnad och under ganska lång tid bodde barnen hos oss och träffade henne varannan helg (och inte ensam). Just nu mår hon bättre så barnen träffar henne mer, men de kan själva säga ifrån om de inte vill dit, enligt avtalet, vilket domaren bestämde i rätten. Det är skönt att ha det avtalet. 
    Jag hälsar ibland om jag ser henne när hon kör hit barnen men oftast nuförtiden, går hon knappt ur bilen. Förr kom hon alltid in i hallen och skulle säga en massa saker till min man, oftast helt oväsentliga saker (men hon mådde verkligen inte bra då) men det har hon slutat med.

    Min man har heller ingen speciell relation med mitt ex, han är dock en helt vanlig person och det fungerar bra. Vi har fikat ibland med honom och hans sambo + våra gemensamma barn. 

  • Anonym (T)
    Wed 30 Oct 2019 21:29
    #10

    Jag undrar fortfarande hur en kvinna som själv har fött barn, som själv varit med om att sättas igång fem dagar före beräknad förlossning, för att de inte visste om deras barn levde i magen, ändå väljer att utsätta en gravid kvinna för det som hon gjorde. När min man frågade henne om hon kunde tänka sig att hjälpa till att ta hand om deras gemensamma barn medan jag och han fick vårt första barn, då svarade hon "självklart". Deras barn skulle få ett syskon, menade hon och det skulle hon göra. Men när det började närma sig bf och jag gick in i veckan när det räknas som normalt att barnet kommer, då hade hon bokat en två veckors resa och deras barn fick minsann vara hos oss så hon kunde göra sin resa. "Vadå, ni har ju sagt att bf är den ..." som om hon på riktigt trodde att just vårt datum innebar att det var det datumet som vårt barn prick skulle komma. Hon är bra på att spela dum.

    Min man vågade inte protestera, då kanske hon vänder det emot oss, tyckte han. Jag bad också min man om att deras barn skulle bo de första två veckorna hos sin mamma, hälsa på och se bebisen men sova och bo hos mamman. Javisst, det skulle gå bra, hette det. Men när det väl gällde så blev hon väldigt dryg mot min man och tyckte efter en vecka att nu kunde väl ändå deras barn bo hos oss igen. Återigen vågade han inget annat, och de två bestämde över huvudet på mig att en vecka hos mamman räckte.

    Det här är bara en del av det hon gjort genom åren. Det finns en särskild plats i helvetet reserverad för kvinnor som beter sig så här mot andra kvinnor.

  • Anonym (Bra)
    Wed 30 Oct 2019 21:59
    #11

    Tycker min sambos ex är jättebra.

    Jag tycker hon är trevlig, lätt att prata med, rolig och väldigt snäll. Hon är också väldigt vacker. Kan verkligen se varför min sambo föll för henne!

    Min sambo jobbar väldigt mycket så det blir ju jag som tar hand om alla barnen mest. Det blir även jag som har mest kontakt med mamman till hans barn.

    Vi bor alla i samma by. Så vi har varannan vecka men om jag ska något speciellt eller mamman ska något speciellt så är vi inte så noga om vems dag det är utan vi hjälps åt. Hans barn är 7 och 9 år så dom bestämmer också lite själv var dom ska vara. Dom har gångavstånd från skolan till både oss och sin mamma.

  • Anonym (M)
    Wed 30 Oct 2019 22:27
    #12

    Glad och tacksam att skräcködlan bor i ett annat land och att vi inte talar samma språk!:)

  • Anonym (JB)
    Fri 8 Nov 2019 15:26
    #13

    Gillar henne inte. Hon beter sig så ofta svinigt mot sin dotter.

  • Anonym (Corne­lia)
    Fri 8 Nov 2019 15:56
    #14

    Sambons exfru träffar jag sällan.Då berättar hon gärna om deras äktenskap och vad de gjorde ihop .Två barn har dom tillsammans och det känns verkligen som en familj ,som inte finns egentligen.

  • Anonym (Tea)
    Fri 8 Nov 2019 16:03
    #15

    Ogillar henne inte men jag tycker att hon är lite för mycket och extremt överdriven. Hon kan få minsta lilla snuva som tonåringen har till att det ska vara en dödlig sjukdom och hon vill gärna att deras nästan vuxna barn ska behandlas som ett litet spädbarn. Väldigt enerverande människa på det sättet. Men vi tilltalar inte varandra på något negativt sätt så utåt sett så funkar det bra.

  • Anonym (Glade­r)
    Tue 3 Dec 2019 13:54
    #16

    Har inte så många tankar kring sambons ex, 

    Hört otaligt historier från sambon om hur lat och trög han är... och vet att det stämmer till viss del iaf
    Sen vet jag att han kan ha rätt i vissa saker han säger oxå min sambo han ha fel och övertolka och överreagera på saker han sagt.

    Så jag brukar bara försöka dömma handlingar och inte personerna i fråga.

Svar på tråden Tankar om bonusbarnens andra förälder