• mandelskrutten

    Hur gör man de mer stöldsäkra?

    Hur gör ni som använder Tote-väskor som saknar stängning? Kan man göra dessa väskor mer stöldsäkra?

    Tjuvar kan ju lätt slinka in händerna och ta saker.

  • Svar på tråden Hur gör man de mer stöldsäkra?
  • BuoBä

    En "organizer" med dragkedjor, som går att knäppa fast i väskan på något sätt.

  • mandelskrutten
    BuoBä skrev 2019-10-30 20:03:02 följande:

    En "organizer" med dragkedjor, som går att knäppa fast i väskan på något sätt.


    Undrar hur många med Luis Vitton Neverfull väskorna som vågar ha med de på resor. Inget lås..
  • BuoBä
    mandelskrutten skrev 2019-10-30 21:05:00 följande:

    Undrar hur många med Luis Vitton Neverfull väskorna som vågar ha med de på resor. Inget lås..


    Just Neverfull kommer med en liten innerväska. Men jag tror att antingen gillar man den typen väska och då har man den överallt, eller så föredrar man något annat. Jag tycker de verkar sjukt opraktiska för oavsett organizer så måste det bli en salig blandning av prylar som skramlar runt i botten på väskan. Och så kan det regna rakt ner i väskan! Jag föredrar ordentligt stängning, femtielva olika fack så var sak kan ha sin plats, och gärna ljust foder så man ser ordentligt. Men jag letar fortfarande efter den perfekta väskan.
  • mandelskrutten

    Men alla som använder öppna totes under vintern med storm, snö och allt det har att bjuda.

    Hur skyddar man sina saker i väskan?

  • Tihi

    Om det inte är en märkesväska så kanske du kan ta den till en skräddare som syr dit en dragkedja?

  • mandelskrutten
    Tihi skrev 2019-11-14 18:43:55 följande:

    Om det inte är en märkesväska så kanske du kan ta den till en skräddare som syr dit en dragkedja?


    Det är konstläder (plast) materialet är i. Fungerar det att sy i det materialet?
  • Tihi
    mandelskrutten skrev 2019-11-14 21:14:59 följande:
    Det är konstläder (plast) materialet är i. Fungerar det att sy i det materialet?
    Har ingen aning men gå till skräddaren och fråga. Det jag menade var att man kanske inte gärna syr om en LV eller Chanel och hade inget med materialet att göra.
Svar på tråden Hur gör man de mer stöldsäkra?