• Wed 30 Oct 2019 21:27
    835 visningar
    6 svar
    6
    835

    Konstig fråga om otrivelle?

    Tog sprutan för 9 dagar sen, tog ett test som mäter 10 (någonting) hcg (ni som vet ni förstår vad jag menar), fick en svagt steck. Tog också ett test som ska visa 25 (någonting) hcg, visade ingenting.

    Så min ?enkla? fråga är ju då om otrivellen vid så sent tillfälle, alltså dag 9 är så liten mängd kvar att den inte visade på den okänsliga testet? Eller om otrivelle alltid visar sig på alla test, oavsett känslighet? Så konstig fråga och greppar efter halmstrån. Känns inte som jag gör något annat än googlar och har läst alla trådar om ivf och gravtest och verkar lite olika när det går ut ur kroppen? Upp till 10 dagar betyder ju inte att det ÄR tio dagar? Eller? Hur tänker alla? Så tacksam för alla svar. Att vänta alla dessa dagar efter en ivf är det mest psykiska påfrestande jag genomgått. Jag VET ju att det ?bara? är att vänta och se.

  • Svar på tråden Konstig fråga om otrivelle?
  • Anonym (anony­m)
    Wed 30 Oct 2019 22:08
    #1

    Vänta i 14dagar sen du tog sista sprutan och ta testet då.

  • Anonym (M)
    Wed 30 Oct 2019 22:26
    #2

    Vet inte om du gjort ivf eller bara tagit ovitrelle för vanlig äggloss men om du gjort ivf har du rimligtvis haft återföring för 5-7 dagar sedan och det fäster kanske inte omedelbart så det är för tidigt att testa.

    Om du tagit ovitrelle för vanlig ägglossning fick du troligen den ca 48 Tim efter sprutan (man gör äggplocket 36 Tim efter vid ivf) och det har fått ca sju dagar sedan din ägglossning. Det är även då alldeles för tidigt att testa.

    Högst troligt kvar tillräckligt av ovitrelle för att ge utslag på känsligt test. Trist men håller tummarna att du får positivt igen om några dagar. När jag gjorde ivf testade jag positivt 16 dagar efter ovitrelle.

  • Wed 30 Oct 2019 22:30
    #3

    Vilket bra svar :) jag har gjort ivf, fick tillbaka ett ?femdagars?. Ja, det är säkert sprutan :(

  • Anonym (M)
    Wed 30 Oct 2019 22:30
    #4
    Anonym (M) skrev 2019-10-30 22:26:32 följande:

    Vet inte om du gjort ivf eller bara tagit ovitrelle för vanlig äggloss men om du gjort ivf har du rimligtvis haft återföring för 5-7 dagar sedan och det fäster kanske inte omedelbart så det är för tidigt att testa.

    Om du tagit ovitrelle för vanlig ägglossning fick du troligen den ca 48 Tim efter sprutan (man gör äggplocket 36 Tim efter vid ivf) och det har fått ca sju dagar sedan din ägglossning. Det är även då alldeles för tidigt att testa.

    Högst troligt kvar tillräckligt av ovitrelle för att ge utslag på känsligt test. Trist men håller tummarna att du får positivt igen om några dagar. När jag gjorde ivf testade jag positivt 16 dagar efter ovitrelle.


    Oj mitt positiva test var på riktigt, inte ovitrelle glömde jag skriva.
  • Anonym (M)
    Wed 30 Oct 2019 22:36
    #5
    Sveaaa skrev 2019-10-30 22:30:26 följande:

    Vilket bra svar :) jag har gjort ivf, fick tillbaka ett ?femdagars?. Ja, det är säkert sprutan :(


    Man måste ju försöka hjälpas åt :) Jag testade positivt ruvardag 9 med femdagars, en bekant ruvardag 8 med femdagars. Så vänta lite till även om det är skiiiitsvårt. Och även om det skulle vara neg då så kan det bli positivt senare än så också. Stort lycka till!
  • Thu 31 Oct 2019 13:44
    #6

    Jag har alltid haft td 14 dagar efter äl-sprutorna.

Svar på tråden Konstig fråga om otrivelle?