• jagkommerintepånågot

    Sjukskriven, kan man plugga?

    Som rubriken lyder, har googlat & läst men gett upp.

    Jag är sjukskriven med försäkringskassan pga konstant yrsel & huvudvärk, dvs oförmögen att jobba med mitt fysiska jobb. Men sökt kurser på distans och tänkte läsa upp ämnen hemifrån soffan fr.o.m januari. 

    Frågan är, får man göra så? 

  • Svar på tråden Sjukskriven, kan man plugga?
  • jagkommerintepånågot
    CitronTulo skrev 2019-10-31 22:53:40 följande:

    Är du säker på att du fortfarande kommer att vara sjukskriven i januari?


    Jag hoppas såklart inte det, men varit hemma sedan juni nu så tänker längre fram pga det.
  • CitronTulo
    foodforclouds skrev 2019-10-31 22:56:22 följande:

    Googla och du skall finna:

    forsakringskassan.kundo.se/org/forsakringskassan/d/sjukskriven-och-studera-pa-distans/


    Precis.. handlar i huvudsak om hur länge man varit sjukskriven (dvs om man fortfarande bedöms mot sittordinarie arbete) och vad man är sjukskriven för. 

    TS.. om du frågar på FK hur det skulle bli för dig så säg inte att du redan sökt, säg bara att du funderar på det..
    Men först måste du ju veta ATT du är sjukskriven då.
  • jagkommerintepånågot
    CitronTulo skrev 2019-10-31 23:06:12 följande:
    Precis.. handlar i huvudsak om hur länge man varit sjukskriven (dvs om man fortfarande bedöms mot sittordinarie arbete) och vad man är sjukskriven för. 

    TS.. om du frågar på FK hur det skulle bli för dig så säg inte att du redan sökt, säg bara att du funderar på det..
    Men först måste du ju veta ATT du är sjukskriven då.
    Blir bara sjukskriven en månad i taget just nu, så lite därav jag sökte kurserna också. Ifall dom beslutar sig för att inte fortsätta sjukskriva mig.
    Ska operera ut bröstimplantaten om 3 veckor, kanske tillfrisknar efter det och kan börja jobba igen men inga garantier på att det är breast implant illness och utan diagnos så är det väl svårt med någon långtidssjukskrivning. Därav tänker jag det kan krångla lite om jag ringer och frågar men får fundera.
Svar på tråden Sjukskriven, kan man plugga?