• crazycatlady420

    föräldrar som tränger sig på!!

    Hejsan alla. Jag undrar om jag överreagerar, såhär ligger det till:


    Jag har flyttat till en etta på 25 i lund, där jag pluggar. Nu tänker mina föräldrar komma på besök, och inför det besöket kräver dom att få sova i min lägenhet och att jag ska flytta till min flickvän som bor mycket mer "off" än vad jag gör, dessutom försvårar det min vardag då kollektivtraffiken är sämre åt det hållet. Jag kan inte förklara varför men jag vill verkligen inte att dom ska bo i min lägenhet, det känns väldigt konstigt. Vi har aldrig varit nära och jag kan inte förklara varför men jag känner att det skaver. Mina föräldrar har råd att ta in på hotell. Överdriver jag?? 

  • Svar på tråden föräldrar som tränger sig på!!
  • Akira Öken
    crazycatlady420 skrev 2019-11-01 03:04:04 följande:

    Hejsan alla. Jag undrar om jag överreagerar, såhär ligger det till:

    Jag har flyttat till en etta på 25 i lund, där jag pluggar. Nu tänker mina föräldrar komma på besök, och inför det besöket kräver dom att få sova i min lägenhet och att jag ska flytta till min flickvän som bor mycket mer "off" än vad jag gör, dessutom försvårar det min vardag då kollektivtraffiken är sämre åt det hållet. Jag kan inte förklara varför men jag vill verkligen inte att dom ska bo i min lägenhet, det känns väldigt konstigt. Vi har aldrig varit nära och jag kan inte förklara varför men jag känner att det skaver. Mina föräldrar har råd att ta in på hotell. Överdriver jag?? 


    Säg nej bara. Du bestämmer själv över din bostad.
  • myskmalva

    Kommer de för att ni vill träffas eller vill de bara semestra i Skåne och bo billigt? I det senare fallet har du verkligen ingen skyldighet att låta dem använda din lägenhet. Om du gärna vill att de kommer så är det däremot läge att visa lite gästfrihet.

  • Tomelilla15