• GGN

    Vilken vegetabilisk olja är bäst för ansiktet?

    Som rubriken lyder... Jag letar efter den bästa oljan att tvätta bort vattenfast mascara med, och den bästa att använda istället för nattkräm.

    Några tips?

  • Svar på tråden Vilken vegetabilisk olja är bäst för ansiktet?
  • nytt eller gammalt

    Följer denna tråden! 

    Har själv testat olivolja, kokosolja, mandelolja och nu jojobaolja.

    Den sistnämnda är nog ändå bäst hittills, men även den lägger sig mest utanpå ansiktet. 

    Jag har väldigt torr hy. Det som varit sämst är kokosolja, den låg som en hinna på ansiktet och huden var snustorr och stramade ändå.

  • GGN
    nytt eller gammalt skrev 2019-11-01 13:07:38 följande:

    Följer denna tråden! 

    Har själv testat olivolja, kokosolja, mandelolja och nu jojobaolja.

    Den sistnämnda är nog ändå bäst hittills, men även den lägger sig mest utanpå ansiktet. 

    Jag har väldigt torr hy. Det som varit sämst är kokosolja, den låg som en hinna på ansiktet och huden var snustorr och stramade ändå.


    Har läst om flera som älskar kokosolja som nattkräm men att den lägger sig utanpå hyn i början. Jag har bara haft den max tre nätter i rad så jag har inte hunnit märka någon skillnad. Men kanske om man är lite envisare.
  • nytt eller gammalt
    GGN skrev 2019-11-01 14:12:51 följande:
    Har läst om flera som älskar kokosolja som nattkräm men att den lägger sig utanpå hyn i början. Jag har bara haft den max tre nätter i rad så jag har inte hunnit märka någon skillnad. Men kanske om man är lite envisare.
    Du får hålla tummarna, jag själv använde kokosolja i ett halvår utan att det blev bättre Drömmer
  • Ballu

    Jag har använt olivolja till rengöring, funkade rätt bra. Även jojobaolja. Till nattkräm använde jag en rosenoljeblandning till ansiktet från Apoteket, använder den fortfarande ibland( Eilas tror jag den heter).

    Varvar vanliga produkter och olja. Men använder knappt något numera...då jag inte använder så mkt smink.

  • GGN
    Ballu skrev 2019-11-01 15:44:58 följande:

    Jag har använt olivolja till rengöring, funkade rätt bra. Även jojobaolja. Till nattkräm använde jag en rosenoljeblandning till ansiktet från Apoteket, använder den fortfarande ibland( Eilas tror jag den heter).

    Varvar vanliga produkter och olja. Men använder knappt något numera...då jag inte använder så mkt smink.


    Har använt olivolja till att tvätta bort mascara och det har fungerat väldigt bra. Den känns dock väldigt fet.
  • Ballu
    GGN skrev 2019-11-01 15:59:15 följande:

    Har använt olivolja till att tvätta bort mascara och det har fungerat väldigt bra. Den känns dock väldigt fet.


    Du kan blanda ut olivoljan med en tunnare olja, typ druvkärnolja. Just druvkärnolja använde jag ett tag med mandelolja, hälften av varje, funkade rätt bra till sminkborttagning. Annars finns färdigblandade oljor att köpa också.
Svar på tråden Vilken vegetabilisk olja är bäst för ansiktet?