• Anonym (Så svårt med tinderdejting)

    Efter lyckad tinderdejt - vad gör man sen?

    Hej, häromdagen var jag på tinderdejt med en kille som var helt underbar och det slutade med att jag sov över. Vi bytte inte nummer men sa att vi skulle höras. Hur ska vi nu höras av? Ska jag lägga till honom på facebook, skriva på tinder? Hur gör ni? Ska jag invänta kontakt från honom eller själv skriva? 

  • Svar på tråden Efter lyckad tinderdejt - vad gör man sen?
  • Anonym (avvaktar)

    Härligt! Låt honom höra av sig om du vill träffa honom igen. Killar är knepiga och behöver få jaga.Ibland händer det att jag tackar för en trevlig kväll men det får stanna vid det så får killen ta steg 2.

  • Anonym (M)

    Skriv nåt på tinder och lämna samtidigt ditt nummer och be honom svara på sms.

  • Anonym (Ylva)

    Sånt är alltid så svårt. Håller med om att killar gillar att "jaga" men jag vet också killar som uppskattar tjejer som vågar skriva. Allt beror ju på om du vill gå runt och vänta eller ej. Hör du av dig så och han inte svarar så vet du iaf att han inte är intresserad av mer och hade ändå inte hört av sig. Svarar han men håller det mest på en artighetsnivå så är han bara för snäll för att säga tack men nej tack. Sen kan det alltid vara så att han svarar och tar själv iniatuv till att hålla kontakt och att träffas igen.

    Min erfarenhet är att om en kille är intresserad så brukar de höra av sig ganska omgående.

  • Anonym (avvaktar)
    Anonym (Ylva) skrev 2019-11-01 20:00:05 följande:

    Sånt är alltid så svårt. Håller med om att killar gillar att "jaga" men jag vet också killar som uppskattar tjejer som vågar skriva. Allt beror ju på om du vill gå runt och vänta eller ej. Hör du av dig så och han inte svarar så vet du iaf att han inte är intresserad av mer och hade ändå inte hört av sig. Svarar han men håller det mest på en artighetsnivå så är han bara för snäll för att säga tack men nej tack. Sen kan det alltid vara så att han svarar och tar själv iniatuv till att hålla kontakt och att träffas igen.

    Min erfarenhet är att om en kille är intresserad så brukar de höra av sig ganska omgående.


    Håller med om det sista. En intresserad kille HÖR ALLTID AV SIG. Iallafall om han inte lider av exceptionell blyghet eller annan osäkerhet, men t o m d brukar de se till att få till en träff eller tillfälle att få ses igen.

    Ha is i magen och hör inte av dig är mitt råd om du vill träffa honom igen. Men utifall du otålig och inte bryr dig om att skrämma iväg honom (vilket du högst sannolikt gör) genom att höra av dig först so go for it!
  • Nicke989

    Alltså, jag kanske är en ovanlig man, men jag fattar inte hur en man är funtad om han blir bortskrämd av att kvinnan hör av sig.

  • Anonym (Ace)
    Nicke989 skrev 2019-11-01 20:40:15 följande:

    Alltså, jag kanske är en ovanlig man, men jag fattar inte hur en man är funtad om han blir bortskrämd av att kvinnan hör av sig.


    Samma här. En kvinna som vågar visa att hon är intresserad är väldigt attraktivt... motsatsen gäller för "passiva" som bara väntar på att han ska höra av sig. Är inte mkt för det där falskspelet.
  • Anonym (Tuss)

    Är separerad sen i våras och har hunnit träffa 4 män genom tinder. Samtliga har hört av sig på morgonen dagen efter vi setts. Jag har väl varit tämligen intresserad, men männen går på hårt. Sen om det är för att jag är liiiiite off eller något annat vet jag inte.

  • Anonym (avvaktar)
    Anonym (Tuss) skrev 2019-11-01 20:53:52 följande:

    Är separerad sen i våras och har hunnit träffa 4 män genom tinder. Samtliga har hört av sig på morgonen dagen efter vi setts. Jag har väl varit tämligen intresserad, men männen går på hårt. Sen om det är för att jag är liiiiite off eller något annat vet jag inte.


    Tror antingen du är en riktigt knockout (dundersnygg) eller svinbra i sängen eller så har männen varit desperata. Tror inte det hör till vanligheterna av historierna jag läser och hör.
  • Casz
    Anonym (Så svårt med tinderdejting) skrev 2019-11-01 17:42:28 följande:

    Hej, häromdagen var jag på tinderdejt med en kille som var helt underbar och det slutade med att jag sov över. Vi bytte inte nummer men sa att vi skulle höras. Hur ska vi nu höras av? Ska jag lägga till honom på facebook, skriva på tinder? Hur gör ni? Ska jag invänta kontakt från honom eller själv skriva? 


    Lyckad ? Tinderdejt ja då tipsar jag du går köper en trisslott då har du tur!

    I denna stad tar de några minuter gå genom det totala utbudet

    Till din fråga kontakta han på tinder Du skriver först

    Vänta inte .... lycka till????
  • Anonym (Tuss)
    Anonym (avvaktar) skrev 2019-11-01 21:27:22 följande:

    Tror antingen du är en riktigt knockout (dundersnygg) eller svinbra i sängen eller så har männen varit desperata. Tror inte det hör till vanligheterna av historierna jag läser och hör.


    Jasså? Jag har tex. även hunnit träffa tre män under tre semesterresor i olika länder. Samtliga gånger har det slutat med att dessa män insisterar på att få resa och hälsa på mig trots att jag bor 70 mil norr om Stockholm.. Även dessa skriver direkt i sociala medier... Har inte varit singel på många många år så vet ju inte om det är normalt?! Alla mina vänner är i relation så det här med tinder är helt nytt för mig. Råkade swipa på typ 17 män första kvällen. Alla blev matchning, alla började skriva och alla ville ses typ direkt. Att vara singel verkar vara ett heltidsjobb i sig... Men för att håll sig till topic, är man intresserad så är mitt tips till TS att skriva till honom i tinderappen. Hur går det TS? Fått kontakt?
  • Anonym (Ida)

    Träffade min man via Tinder för snart 5 år sedan.
    Vi tog en promenad med min hund sen drack vi te hemma hos mig.
    5 minuter efter att han gått skrev jag och frågade om jag fick bjuda på middag nån dag. Han svarade: "Jag kan i morgon" 
    Fattar inte varför man ska vänta när allt känns rätt... 

  • Anonym (avvaktar)
    Anonym (Ida) skrev 2019-11-02 08:38:15 följande:

    Träffade min man via Tinder för snart 5 år sedan.
    Vi tog en promenad med min hund sen drack vi te hemma hos mig.
    5 minuter efter att han gått skrev jag och frågade om jag fick bjuda på middag nån dag. Han svarade: "Jag kan i morgon" 
    Fattar inte varför man ska vänta när allt känns rätt... 


    Man kan ju aldrig veta om det känns rätt för den andra. Ofta måste man landa i känslan. Vet hur många som helst som känt YES men fått NEJ.Många skriver om det här inne och på andra forum. Men om du hört talas om manliga dejtingcoacher som översvämmar Youtube så är samtligas svar att vänta på killens invit. Något kvinnor ofta gör är att visa för stor angelägenhet för tidigt. Killar är allergiska mot krav och kan sniffa sig till desperation.

  • ivar37

    Har ni fått bra kontakt så behöver du inte tänka. Gå på känslor, vad känns bra för dig?

    Komplicera inte, lyssna inte på råd. Känner du dig osäker så gör säkert han det också. Våga. Ut med allt.

  • Anonym (Wtf)
    Anonym (L) skrev 2019-11-01 19:34:35 följande:

    Sov över? Betyder det att ni hade sex?


    Vad tror du???
  • Anonym (Så svårt med tinderdejting)

    Det var lite blandade råd, men jag skrev och lämnade nummer och fick genast svar så nu har vi planerat in en ny träff! Tack för råden!

  • Nicke989

    Det är en sak att som man tycka att det är jobbigt om kvinnan är påflugen och desperat, en helt annan sak att kvinnan visar intresse och frågar om en ny träff.
    Bra att du tog kontakt och hoppas det fortsätter att utvecklas åt rätt håll!

  • Anonym (Q)
    Nicke989 skrev 2019-11-01 20:40:15 följande:

    Alltså, jag kanske är en ovanlig man, men jag fattar inte hur en man är funtad om han blir bortskrämd av att kvinnan hör av sig.


    Bra där!
  • Anonym (H33)

    Man hörs av och KNÖLLAR!! Vad är så jäkla svårt?! 

  • Man 78
    Anonym (Tuss) skrev 2019-11-02 07:54:54 följande:

    Jasså? Jag har tex. även hunnit träffa tre män under tre semesterresor i olika länder. Samtliga gånger har det slutat med att dessa män insisterar på att få resa och hälsa på mig trots att jag bor 70 mil norr om Stockholm.. Även dessa skriver direkt i sociala medier... Har inte varit singel på många många år så vet ju inte om det är normalt?! Alla mina vänner är i relation så det här med tinder är helt nytt för mig. Råkade swipa på typ 17 män första kvällen. Alla blev matchning, alla började skriva och alla ville ses typ direkt. Att vara singel verkar vara ett heltidsjobb i sig... Men för att håll sig till topic, är man intresserad så är mitt tips till TS att skriva till honom i tinderappen. Hur går det TS? Fått kontakt?


    Är Tinderutbudet så bra här i norra Sverige?
Svar på tråden Efter lyckad tinderdejt - vad gör man sen?