• Anonym (Hejsansvejsan)

    Barnens mamma flyttar in på samma gata

    Hej! Nu är det så att jag är styvförälder till 2 barn. Deras mamma har flyttat in på samma gata, några meter ifrån vårat hus.

    Det jag nu är rädd för att att det ska bli ett oändligr spring emellan. Typ att om det inte duger hos pappa då springer man till mamma och tvärtom?

    Har någon varit med om liknande situation?

    Mottager gärna tips på vad man kan göra. Hur man kan lägga fram det bra till barnen vad som gäller. Självklart får dom komma dagarna vi inte har dom. Handlar inte om det utan det handlar bara om när det inte duger hos ena föräldern så ska man springa till den andre.

  • Svar på tråden Barnens mamma flyttar in på samma gata
  • Anonym (Mamma)

    Det vet du först när det händer och om det händer .Oroa dig inte,acceptera det som det blir.Kärleken är starkast.

  • Anonym (Hejsansvejsan)

    Jag försöker att tänka positivt med hon har inte en sån bra struktur med regler och rutiner om man säger så.. Det är därför jag är rädd. Är rädd att det ska slita isär mig och kärleken.

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Hejsansvejsan) skrev 2019-11-01 22:23:22 följande:

    Jag försöker att tänka positivt med hon har inte en sån bra struktur med regler och rutiner om man säger så.. Det är därför jag är rädd. Är rädd att det ska slita isär mig och kärleken.


    Det behöver liksom inte bli så .Ni ska inte bo ihop.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Hejsansvejsan) skrev 2019-11-01 22:17:58 följande:

    Hej! Nu är det så att jag är styvförälder till 2 barn. Deras mamma har flyttat in på samma gata, några meter ifrån vårat hus.

    Det jag nu är rädd för att att det ska bli ett oändligr spring emellan. Typ att om det inte duger hos pappa då springer man till mamma och tvärtom?

    Har någon varit med om liknande situation?

    Mottager gärna tips på vad man kan göra. Hur man kan lägga fram det bra till barnen vad som gäller. Självklart får dom komma dagarna vi inte har dom. Handlar inte om det utan det handlar bara om när det inte duger hos ena föräldern så ska man springa till den andre.


    Hur menar du? De får komma när de vill, men ni ska bestämma om skälet är rimligt?
  • Anonym (Sara)

    Du kan ju inte göra något åt saken, hon får ju flytta vart hon vill, så ta inte ut något i förskott, du vet ju faktiskt inte hur det kommer bli..

  • Anonym (G)

    Vad kul för barnen! :) hur gamla är de? De borde ju få bestämma själv var de vill sova om de är i skolåldern.

  • Lilyje

    Kommer dom springande till er och vill ha något på mammaveckan så frågar ni bara ?vad sa mamma?? Alternativt ringer mamman och frågar.

    Lär sig barnen att ni är på samma sida som mamman så lär dom sig att det inte är någon idé.

    Sen kan det ju vara en trygghet för barnen att ha båda föräldrarna nära.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (well)

    Jag och mina barns pappa bor på samma, kanske hundra meter mellan husen. Ingen av oss har sambo.

    Det är jättebra för barnen, bara för dem att sticka över och hämta om de glömt något. Ibland tittar de in och fikar hos mig efter skolan även om de ska till pappa, jag är ändå ensam hemma. Det blir faktiskt aldrig krångel om var de ska vara för de är själva noga med att hålla på mamma- och pappaveckor.

    Allt är lättare för mig och pappan, kan inte tänka mig att ha det på något annat sätt!

  • Dexter dot com
    Anonym (Hejsansvejsan) skrev 2019-11-01 22:23:22 följande:

    Jag försöker att tänka positivt med hon har inte en sån bra struktur med regler och rutiner om man säger så.. Det är därför jag är rädd. Är rädd att det ska slita isär mig och kärleken.


    Men då får väl din man och hans ex sätta sig ner och bestämma hur regler och rutiner ska se ut. Om din man är konsekvent och har tydliga regler så behöver du inte vara orolig.
Svar på tråden Barnens mamma flyttar in på samma gata