• Fri 1 Nov 2019 23:31
    340 visningar
    4 svar
    4
    340

    Grannkatten morrar

    Hej!

    Är en väldigt stor djurmänniska och brukar ofta kela med grannkatter, vänners/familjens katter och katter jag ser ute.

    Är relativt nyinflyttad på ett område där det finns en jätte kelten katt.

    Har träffat den innan och då klättrade den upp i min famn och myste tills den blev rädd för någon/något. Mötte den idag i en trappuppgång där den helt säkert bor.

    Satt mig på huk och hälsade och den hoppade upp i knät när jag stod på huk, och la sig ner i knät och bara spann.

    Så jag satt mig ner en stund och klappade den men behövde gå efter ett tag, den vägrar hoppa ner så jag försökte ta upp den och sätta ner den på marken men den började morra på mig och la sig sedan till rätta i knäet igen.

    Den fräste inte, försökte inte attackera utan ?bara? morrade och sen la sig ner i min famn.

    Vad betyder detta? Har väldigt mycket erfarenhet av katter men har aldrig varit med om detta tidigare. Hade ställt mig upp rakt av ifall min rumpa inte var bortdomnad av det hårda golvet.

    Absolut älskar katter, blev inte rädd för den men vill gärna lära mig vad detta betyder och hur jag hanterar detta på bästa sätt? Vill gärna kunna fortsätta klappa den då den är så söt och leken och jag älskar katter men vill inte bli morrad på när jag behöver gå.

    Så snälla, lär mig!

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Grannkatten morrar
  • Tue 19 Nov 2019 05:05
    #4

    Tack för alla svar, sa nej sist och ställde mig upp.

    Är helt säker på att den morrade, har hört samma ljud i andra situationer innan. Får helt enkelt fortsätta så tills den lär sig, då jag måste gå före eller senare ????

Svar på tråden Grannkatten morrar