• Sat 2 Nov 2019 14:44
    507 visningar
    4 svar
    -1
    4
    507

    Finns det möjligheter till att jag är inne i en tidig graviditet? Jag hoppas verkligen...

    Mens 12 -14 okt

    Har menscykeln på 30 dagar.

    Oskyddat sex den 25 okt, hade lite Flytningar samma kväll, kan det vara ett tecken på en kommande ÄL?

    Enligt flo appen hade jag stor chans till befruktning den 27. 29,30,31 har jag haft flytningar som varit grynvita (en dag) sen har det varit genomskinliga och lite trådiga fast ändå vattniga, molvärk och uppblåst ner till. Har känt mig konstig i kroppen den senaste dagarna, svårt för att sova på nätterna och haft dålig aptit. Igår hade jag lite gulvita flytningar. Min mens är beräknad den 11 nov. Eftersom vi hade sex någon dag innan ÄL , eller kanske under tiden den var påväg att komma, har jag nån möjlighet då? Spermierna kan ju vara kvar till det finns ett ägg stt befrukta..idag är det 8 dagar sen vi hade oskyddat sex, om 9 dagar ska jag enligt flo få min mens. Tog ett grav test igår, även fast att jag vet att det inte skulle visa positivt eftersom det är alldeles för tidigt, eller för att jag helt enkelt inte är gravid. Det kan väl oxp vara så att det är för tidigt för att känna av några grav tecken?

    Men vad tror ni, lutar det mer åt en möjlighet till att jag är gravid, men tidigt. Eller lutar det mer åt ingen möjlighet alls? Vi hade kanske sex på helt fel dag. Jag vill så gärna bli gravid. Det är min största önskan..tror att jag sitter och känner efter alla tecken man kan få. Hoppas att jag snart kommer bli illamående. Har varit gravid 2 gånger för länge sen som slutade med att jag gjorde abort. Jag har mått illa varje gång. Vilket jag sällan gör annars.

  • Svar på tråden Finns det möjligheter till att jag är inne i en tidig graviditet? Jag hoppas verkligen...
  • Sat 2 Nov 2019 15:51
    #1
    -2

    För mig är det samma här i tiderna och känslan. Vi försöker bli gravida och detta är första försöket för oss samt första barnet. Vi är 28 och 29 år gamla och längtar så!!

    Jag tror du och jag har väldigt snarlika datum med ägglossning mm.

    Jag känner mig jättetrött, svullen i magen, konstig i kroppen( inte illamående men ändå konstig känsla) samt drömde inatt att jag tog ett gravtest och var gravid.

    Man ska ha sex några dagar innan beräknad ÄL och en dag efter.

    Jag märker inte min ÄL tydligt så jag går med äl-test. Clearblue digital.

    Mina flytningar blir mer tröga som äggvita och lite molvärk.

    Skriv gärna till mig om du vill bolla ideer. Med tanke på att jag känner igen mig så galet mycket i det du skriver! :)

  • Thu 21 Nov 2019 21:44
    #2

    Hur har de gått för er tjejer?

    Är i samma situation men hade ÄL 4-5 november Och skulle fått mens i tisdags 19/11. Ingen mens ännu men hoppas de var för tidigt och jag är gravid.. aldrig haft sen mens tidigare

  • Fri 22 Nov 2019 01:18
    #3
    fffridaf skrev 2019-11-21 21:44:30 följande:

    Hur har de gått för er tjejer?

    Är i samma situation men hade ÄL 4-5 november Och skulle fått mens i tisdags 19/11. Ingen mens ännu men hoppas de var för tidigt och jag är gravid.. aldrig haft sen mens tidigare


    Det är 42 dagar sen jag hade mens. Har inte speciellt tecken på att den ska komma heller, eller ja lite molvärk då och då och smått illamående på kvällarna som snabbt försvinner ömma bröst fick jag idag! Och var tröttare än vanligt imorse än va jag brukar vara.... Tog ett test igår och det var såklart negativt.
  • Sat 23 Nov 2019 20:04
    #4

    Ingenting för mig. Mensen var 7 dagar sen och hade molvärk eller mensvärk i de 7 dagarna. Tog ett test men såklart negativt.

    Har nu haft mensen med sådan enorm smärta och blödde mer. Tidigt missfall?

    Då min mens ALDRIG varit sen!

    Eller så är det ens kropp som jävlas med en nu.

    Har ägglossning nästa vecka men vi kör på som vanligt med sex varannan dag då psyket inte pallar annars ????

Svar på tråden Finns det möjligheter till att jag är inne i en tidig graviditet? Jag hoppas verkligen...