• auster

    Sverige som en "krigszon"

    1993 fanns tre utsatta områden (s k no go-zoner) i Sverige, idag finns runt 60 sådana områden. Enligt kriminologen Manne Gerell har Sverige lika många skjutningar som maffians Syditalien och lika många handgranatsattacker som drogkartellernas Mexiko. Sjukhusen behöver numera larmbågar och lås efter rena stormningar från klaner och kriminella gäng. Till och med biblioteken behöver väktare.

    Kriminologen Amir Rostami intervjuas i DN idag om de över 100 sprängningar bara i år:

    "- Vi måste tyvärr söka oss till krigszoner eller länder med lång historia av terrorism för att hitta en motsvarighet.", konststerar han.

    Till detta kommer en aldrig tidigare skådad våldtäktsepidemi. Det anmäls tjugo gånger fler fullbordade våldtäkter idag än för ett par årtionden sedan.

    Det här beror förstås på en totalt oansvarig politik. En extrem politik som skiljer sig kraftigt från våra nordiska grannar, som ser Sverige som ett avskräckande exempel. Det införs nu gränskontroller mot Sverige för att skydda sig mot förfallet , "Det svenska tillståndet" om det kallas hos våra grannar. När ska vi börja tala klarspråk om orsaken och vidta kraftfulla åtgärder? Hur djupt ska förfallet gå innan svensken reser sig upp och kräver en helomvändning av de oansvariga politiken?

  • Svar på tråden Sverige som en "krigszon"
  • auster
    Padirac skrev 2019-11-09 21:39:25 följande:
    Du har gjort det SDs propagandaorgan brukar göra, ge en falsk beskrivning av en oriktigt uppgift.

    Du gör precis det som resten av SDsvansens förespråkare hår i samhällstrådarna gör - du tar en mening och sätter den i spinn. 

    Jag tror verkligen inte att någon om ens du tror på det som fantiseras ihop på Kararinavägen  
    Jag har bara ordagrant återgivit vad forskaren Amir Rostami vid Stockholms Universitet sagt om de många bomberna i Sverige. Så här sa han i DN 3 november:

    "Vi måste tyvärr söka oss till krigszoner eller länder med lång historia av terrorism för att hitta en motsvarighet"

    Det korrekt citerat. Du påstår att Amir har fel i sin utsaga. Kan du belägga det? 
  • auster

    Ikväll detonerade ännu en bomb i Malmö med en sådan kraft att bilen som sprängdes flyttades flera meter. Så här säger en kvinna som bor i närheten:

    "? Först smällde det ordentligt och sedan kom tryckvågen. Jag trodde först det kom från tv:n, men när jag fattade att det var något annat fick jag puls på riktigt."

    www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-larm-om-explosion-i-malmo-2/

    Det var den fjärde bomben som exploderat i Malmö på mindre än en vecka

    Samtidigt är den senaste rapporterade bomben i Syrien daterad 3 november. Inte konstigt att forskare jämför sprängningarna i Sverige med världens krigszoner.

  • Padirac
    FDFMGA skrev 2019-11-09 22:07:41 följande:
    Va, håller SD till på Katarinavägen på Södermalm.

    Undrar om det är lattedrickandet som lockar eller om det är La Mano-monumentet på Katarinavägen som de vill hedra.

    Jag har för mig att syndikalisterna har en årlig manifestation där för att hedra fackföreningskillen som mördades av nazister för sådär 15-20 år sedan.
    SDs propaganda .. ehhh "informationsavdelning" satt och sitter så vitt jag vet fortfarande på Katarinavägen.

    Därifrån styrdes ett större antal fiktiva konton på sociala medier som pumpade ut fake news, vinklade halvsanningar och brun propaganda. där krigade svärjevennerna mot kulturmarxister och människor som inte förstår att de med  fel 'nedärvda essens' inte passar i svärje liksom andra 'nationer' - dvs erkända minoriteter

    En välkänd 'hemlighet' 

    https://www.dn.se/nyheter/sverige/hyrde-ut-kontor-till-sd-och-en-lyxvilla-till-ryska-ambassadoren/

    "Nio kilometer söderut, i anrika Sjömansinstitutet vid Slussen, sitter Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning och partiets Stockholmsavdelning. Totalt har SD 4-5 lokaler i huset, berättar partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein när DN intervjuar honom i augusti. På frågan om hur partiet kommit över lokalerna svarar han:

    – Vi har sympatisörer i alla delar av samhället.


    Senare, när DN:s reporter ringer upp för att kontrollera intervjucitaten, säger han om sitt uttalande:


    – Det var onödigt. Jag ska inte kommunicera fastighetsägarens politiska åsikter."


     
  • Padirac

    Så vitt jag förstår finns det flertalet skribenter här på FL med kopplingar till Katarinavägen 

    Från förra sommaren

    www.dn.se/nyheter/politik/sa-tog-hogerpopulistiska-sidor-over-valrorelsen-pa-facebook-med-hjalp-av-sd/
     

    "Med en vecka kvar till valet har högerpopulistiska sidor helt kört om de vänsterorienterade i den politiska diskussionen på Facebook.


    Sidorna förmedlar en mörk bild av Sverige – budskapen är ofta främlingsfientliga och ibland öppet antisemitiska.


    DN kan nu visa att flera av sidornas publiceringar sker synkroniserat. Och att nätverket sträcker sig ända in på Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning. "

  • Missermajser
    Padirac skrev 2019-11-09 22:31:19 följande:
    SDs propaganda .. ehhh "informationsavdelning" satt och sitter så vitt jag vet fortfarande på Katarinavägen.

    Därifrån styrdes ett större antal fiktiva konton på sociala medier som pumpade ut fake news, vinklade halvsanningar och brun propaganda. där krigade svärjevennerna mot kulturmarxister och människor som inte förstår att de med  fel 'nedärvda essens' inte passar i svärje liksom andra 'nationer' - dvs erkända minoriteter

    En välkänd 'hemlighet' 

    https://www.dn.se/nyheter/sverige/hyrde-ut-kontor-till-sd-och-en-lyxvilla-till-ryska-ambassadoren/

    "Nio kilometer söderut, i anrika Sjömansinstitutet vid Slussen, sitter Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning och partiets Stockholmsavdelning. Totalt har SD 4-5 lokaler i huset, berättar partiets kommunikationschef Joakim Wallerstein när DN intervjuar honom i augusti. På frågan om hur partiet kommit över lokalerna svarar han:

    ? Vi har sympatisörer i alla delar av samhället.


    Senare, när DN:s reporter ringer upp för att kontrollera intervjucitaten, säger han om sitt uttalande:


    ? Det var onödigt. Jag ska inte kommunicera fastighetsägarens politiska åsikter."


     

    Ja, dessvärre så tror jag att sympatisörerna i "vissa delar" av samhället lagt rätt mycket pengar på att hjälpa högerpopulisternas brunare nyanser att höras!


    https://ekonomistas.se/2019/05/23/varfor-okar-populismen-i-europa/


    http://www.fredtorssander.se/fredpress/2017/04/25/sd-sympatierna-en-konsekvens-av-nyliberalismen-och-homo-economicus/

  • Padirac
    Missermajser skrev 2019-11-09 22:43:43 följande:

    Ja, dessvärre så tror jag att sympatisörerna i "vissa delar" av samhället lagt rätt mycket pengar på att hjälpa högerpopulisternas brunare nyanser att höras!


    ekonomistas.se/2019/05/23/varfor-okar-populis.../


    www.fredtorssander.se/fredpress/2017/04/25/sd.../


    Jo, det är en gammal sanning som fortfarande gäller att i samhällen med stora klyftor eller stor splittring gynnas populister.

    Förutom sin rasism som de inte vill tala med raka ord om så lever SD på populism och kommunikationsavdelningen jobbar systematisk och medvetet på att öka splittringen.

    SDs första lokalavdelning startades i slutet av 80-talet i Skåne av mycket klara skäl, det fanns en stort missnöjesröstande och missnöjespartier som verkar stamma från de danska politiska traditionerna. SD tog dessa missnöjesröster, missnöjespartier, populismen och försökte dölja sin rasism i ett partiprogram som skulle verka rumsrent - hur man nu kunde tro det vet jag inte.

    Som en av överlevarna från nazisternas dödsläger kommenterade SD - nazister i kostym. Där stor SD då de bildades. Väl känt, till och med SÄPO övervakade mötet och noterade nazisterna, fascisterna och vitmaktpersonerna som samlades för att starta lokalavdelningen.

    Tyvärr har ideologiskt driven politik efter millennieskiftet skapat ett större utanförskap och större klyftor, större splittring - istället för att se vilka resultat man får så är det ideologin som styr vad som tros fungera eller inte fungera.
  • Padirac
    auster skrev 2019-11-09 22:23:45 följande:
    Jag har bara ordagrant återgivit vad forskaren Amir Rostami vid Stockholms Universitet sagt om de många bomberna i Sverige. Så här sa han i DN 3 november:

    "Vi måste tyvärr söka oss till krigszoner eller länder med lång historia av terrorism för att hitta en motsvarighet"

    Det korrekt citerat. Du påstår att Amir har fel i sin utsaga. Kan du belägga det? 
    Jag säger att du inte har haft förmågan att ta till dig kontexten och sen har du refererat till denna fel uppfattade information och satt in den i ett sammanhang som forskaren inte har uttalat eller gett stöd för genom sin text.

    Man skulle kunna säga att du talar osanning eller fulciterar texten och forskaren. 

    Men du är inte ensam om det  - det finns fler nick här på FL som misshandlar sanningen på samma sätt. Jag gissar att ni alla bor på Katarinavägen
  • Missermajser
    Padirac skrev 2019-11-09 23:06:15 följande:
    Jo, det är en gammal sanning som fortfarande gäller att i samhällen med stora klyftor eller stor splittring gynnas populister.

    Förutom sin rasism som de inte vill tala med raka ord om så lever SD på populism och kommunikationsavdelningen jobbar systematisk och medvetet på att öka splittringen.

    SDs första lokalavdelning startades i slutet av 80-talet i Skåne av mycket klara skäl, det fanns en stort missnöjesröstande och missnöjespartier som verkar stamma från de danska politiska traditionerna. SD tog dessa missnöjesröster, missnöjespartier, populismen och försökte dölja sin rasism i ett partiprogram som skulle verka rumsrent - hur man nu kunde tro det vet jag inte.

    Som en av överlevarna från nazisternas dödsläger kommenterade SD - nazister i kostym. Där stor SD då de bildades. Väl känt, till och med SÄPO övervakade mötet och noterade nazisterna, fascisterna och vitmaktpersonerna som samlades för att starta lokalavdelningen.

    Tyvärr har ideologiskt driven politik efter millennieskiftet skapat ett större utanförskap och större klyftor, större splittring - istället för att se vilka resultat man får så är det ideologin som styr vad som tros fungera eller inte fungera.

    Mycket kärnfull formulering!

    Resursfördelande materiellt driven politik är ju inte så populär för närvarande!


    Så måste man man ju söka materiella och ekonomiska förklaringar till resultaten. Det anses väl roligare att låta sig matas med ideologiskt hänförande abstraktioner om nationella geografiska förhållanden på grunder som normalt borde användas för att mäta hur fåglar rör sig eller annat.


     

  • Padirac
    Missermajser skrev 2019-11-10 00:06:39 följande:

    Mycket kärnfull formulering!

    Resursfördelande materiellt driven politik är ju inte så populär för närvarande!


    Så måste man man ju söka materiella och ekonomiska förklaringar till resultaten. Det anses väl roligare att låta sig matas med ideologiskt hänförande abstraktioner om nationella geografiska förhållanden på grunder som normalt borde användas för att mäta hur fåglar rör sig eller annat.


     


    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOzoWO/ovanlig-dumsnut-invaderar-landet

    tättingar kanske

    Nä, allvarligt så är den materiella och ekonomiska förklaringen en förklaring som visar sig stämma över långa tider i historien och i olika världsdelar.

    Redan Järnkanslern förstod att ideologin inte sköter samhällets utveckling utan det behövs ett mått av praktiskt tänkande för att uppnå sina mål.
  • auster

    Det enda parti som bevisligen haft en trollfabrik är socialdemokraterna. Det avslöjade Aftonbladet i januari i år.

Svar på tråden Sverige som en "krigszon"