• SyrenerUtanTörnen

    Partnern obekväm med vännerna

    Hej!

    Personen jag har varit i ett förhållande med i snart ett halvår känner sig obekväm runt 2 av mina närmaste vänner och umgås inte gärna med någon av dem. De känner sig tydligen sämre än en av dem och vet aldrig vad de ska säga till den andra samt att de tycker det verkar som om mina vänner inte gillar att jag spenderar mer tid med min partner än med dem.


    Vi har planerat en middag/kväll ganska länge nu, men min partner vill att jag ska gå ensam istället. Vår diskussion ledde inte riktigt någonstans men efter ett tag ger min partner med sig och säger att de ska försöka gå, men jag vill ju inte tvinga dem att göra något de inte vill eller tycker är roligt.

    Kommer jag bli tvungen att hålla dem åtskilda i all evighet? Behöver jag vara mer förstående? Finns det över huvud taget något jag kan göra åt saken?

  • Svar på tråden Partnern obekväm med vännerna
  • Tecum

    Jag begriper mig inte på ditt sätt att använda pronomen, men som jag fattar det vil inte din partner umgås med några av dina vänner? Känner vännerna likadant och har de varit otrevlig mot din partner? Oavsett vilket går alltid ens partner före vänner och det är självklart att umgås mer med partnern än med dem.
    Så du ska vara förstående men ändå försöka få fram vad som egentligen är problemet och stötta din partner när ni umgås alla. Går det inte så får du träffa vännerna själv, ibland stämmer helt enkelt inte kemin. Men se till att sätta partnern först!

  • SyrenerUtanTörnen
    Drottningen1970 skrev 2019-11-03 18:34:40 följande:

    De?


    Min partner är non-binary och ogillar ordet "hen", alltså använder vi "de" som i "they/them" på engelska.
  • SyrenerUtanTörnen
    Tecum skrev 2019-11-03 17:43:18 följande:

    Jag begriper mig inte på ditt sätt att använda pronomen, men som jag fattar det vil inte din partner umgås med några av dina vänner? Känner vännerna likadant och har de varit otrevlig mot din partner? Oavsett vilket går alltid ens partner före vänner och det är självklart att umgås mer med partnern än med dem.
    Så du ska vara förstående men ändå försöka få fram vad som egentligen är problemet och stötta din partner när ni umgås alla. Går det inte så får du träffa vännerna själv, ibland stämmer helt enkelt inte kemin. Men se till att sätta partnern först!


    Det är möjligt att en av mina vänner gjort något som min partner uppfattat som otrevligt, men jag är säker på att det inte var medvetet eftersom båda tycker om min partner och vill lära känna dem.
  • SyrenerUtanTörnen
    Tow2Mater skrev 2019-11-03 19:50:20 följande:

    Jag kan borja ana dina vänners problem med din partner....


    Nu är det ju så att mina vänner inte har några problem med min partner, utan det verkar vara tvärtom, men tack ändå för ditt bidrag.
Svar på tråden Partnern obekväm med vännerna