• Sweedeen22

    Snygg tjej tyckte om mig men jag orkade inte prata med henne

    obs, frågeställningen är annat än vad som kan först komma att framstå som. Jag antar att jag behöver skriva av mig.

    stötte på en snygg tjej som hade 2 vänner med sig på biblioteket och jag såg direkt att hon tyckte om mig, mycket väl tyckte jag om henne men jag ville inte gå fram för att prata med henne då jag inte mådde så bra eller för att jag inte var på toppen humör som när jag ibland är och pratar med alla.

    Det kom upp många anledningar till varför jag inte ens pratade med henne:

    anledning 1: jag känner inte att jag är i det läget att jag skulle prata med en tjej, jag har mycket att tänka på.

    anledning 2: av någon anledning känns inte förhållanden som seriösa speciellt i vår ålder ungefär 20, så jag liksom vill inte göra en stor grej utav det, speciellt när alla förhållanden spricker mycket fort, jag antar att jag inte vågar riskera att jag kommer göra slut med henne en dag och jag har redan gjort slut ett par gånger tidigare och orkar liksom inte stå ut med sånt just nu speciellt när jag har mycket att tänka på.

    för att vara ärlig så ville jag heller inte prata med henne för att jag inte vill riskera att vi båda slutar gilla varandra en dag och det hade varit bittert speciellt nu när jag tycker om henne och detsamma för hon om mig då vi kollar på varann ca 2 ggr per minut.

    Anledning 3, på dagarna som nykter person har jag extremt bestämda åsikter och har min världsuppfattning om att tjejer är mycket problematiska och håller mig undan dem helst, speciellt mycket snygga tjejer är problematiska då de hela tiden har får ragg och de är bortskämda och för ju killar hela tiden och det är bara allmänt störigt speciellt bitchy tjejer.

    anledning 4: det finns ju ingen kärlek ändå, folk växer ifrån vara dra efter 1 eller 2 år. Kolla statistiken på hur många som skiljer sig och det är som att de gör i godo åt mig så slipper jag göra misstaget.

    anledning 5: ni ser alla anledningar som dök upp i huvudet på mig bara av att se henne? För mycket information för att vilja prata med henne.

    fråga:

    Det är okej att vara som jag att må dåligt och inte vilja prata med tjejer? Jag tycker mig se saker tydligt vilket stör mig mycket innerligt och jag brukar typ böra på det dagar in och ut.

  • Svar på tråden Snygg tjej tyckte om mig men jag orkade inte prata med henne
  • Barbro45

    Du har räknat upp fem anledningar till varför du inte vill prata med tjejer. Det är helt ok att välja bort kontakter oavsett vilken anledning man har. Ditt liv, ditt val. Det är du som väljer och du som tar konsekvenserna av det. 

  • Sweedeen22
    Barbro45 skrev 2019-11-04 05:00:33 följande:

    Du har räknat upp fem anledningar till varför du inte vill prata med tjejer. Det är helt ok att välja bort kontakter oavsett vilken anledning man har. Ditt liv, ditt val. Det är du som väljer och du som tar konsekvenserna av det. 


    Jag instämmer
  • Anonym (H)

    Du gör ju precis som du vill och ingen kan säga att du tycker rätt eller fel. Men jag tycker du har lite tråkig inställning till kärlek! Bara för att den kan ta slut en dag gör det inte dumt att bli kär i någon. Du är 20 år, det är ju nu du har möjligheten att träffa någon, bli kär, bli sårad, lära dig om kärlek, livet och om andra. Men ja, du väljer ju själv!

  • Anonym (Ast?)

    Låter som du har någon slags npf-diagnos? Att se det emotionella värdet i relationer kräver att man också känner att man får något positivt av det. Är det bara jobbigt med mänsklig kontakt är det meningslöst att ha dem, både för dig och andra.

    Vet flera som har adhd eller befinner sig inom

    AST som inte värdesätter mänskliga relationer.

  • Sweedeen22
    Anonym (Ast?) skrev 2019-11-04 10:56:06 följande:

    Låter som du har någon slags npf-diagnos? Att se det emotionella värdet i relationer kräver att man också känner att man får något positivt av det. Är det bara jobbigt med mänsklig kontakt är det meningslöst att ha dem, både för dig och andra.

    Vet flera som har adhd eller befinner sig inom

    AST som inte värdesätter mänskliga relationer.


    Missuppfatta mig inte. Jag tycker väldigt mycket om tjejer, fast det blir bara komplicerat att gå fram till tjejer på universitetet. Visst de tycker om det men jag är mer strikt i mitt uttalanden därför passar det inte att bara ragga upp average svensk brud i skolan.

    Jag tänkte flytta till Hong Kong och fixa en riktig flickvän där då de håller mestadels livet ut men jag är ung fortfarande för att göra allt detta ännu.
Svar på tråden Snygg tjej tyckte om mig men jag orkade inte prata med henne