• Linsans

    Koloskopi i morgon, hjälp!!

    Usch. Jag är så rädd, ska göra en koloskopi i morgon och är så rädd för vad de ska hitta.

    Har haft ont i magen länge med diarré och massa konstiga symtom.

    Jag är så rädd för cancer och dessutom rädd för själva undersökningen.

    Faaasen va deprimerande de är att vänta å googla på vilka hemskheter

    Som kan hittas. Å jag kan inte låta bli att googla heller.

    Håller på att bli galen. Är så rädd för att ha cancer å dö ifrån mina barn å min man.

    Åååååångest!!

    Nån som gjort en koloskopi som kan berätta hur det gick för er?

  • Svar på tråden Koloskopi i morgon, hjälp!!
  • Anonym (Elsa)

    Absolut ingenting att vara rädd för. Undersökningen överlever man. Hoppas de hittar orsaken så du kan få lindring.

  • Barbro45
    Linsans skrev 2019-11-04 10:13:48 följande:

    Usch. Jag är så rädd, ska göra en koloskopi i morgon och är så rädd för vad de ska hitta.

    Har haft ont i magen länge med diarré och massa konstiga symtom.

    Jag är så rädd för cancer och dessutom rädd för själva undersökningen.

    Faaasen va deprimerande de är att vänta å googla på vilka hemskheter

    Som kan hittas. Å jag kan inte låta bli att googla heller.

    Håller på att bli galen. Är så rädd för att ha cancer å dö ifrån mina barn å min man.

    Åååååångest!!

    Nån som gjort en koloskopi som kan berätta hur det gick för er?


    Jag hade för några år sedan ibland lös avföring, ibland var det bar harlortar, bubblig i magen, gick ner i vikt. Blev orolig, det blev undersökningar, koloskopi och sedan röntgen (minns inte vilken typ). Koloskopin va obehaglig och kändes lite förnedrande. De hittade inget där, de går ju inte upp så långt. Röntgen visade sedan att jag hade en divertikulit (en inflammation i en tarmficka) tydligen rätt vanligt. Det blev operation och de tog bort den inflammerade delen. 
  • Anonym (Justin)

    Jag har gjort det. Mitt råd är att försöka slappna av. Jag krampade först. Sen frågade läkaren vad jag hade för bil, då släppte krampen och allt gick bra!

    Cancer är det vi är räddast för, men det behöver absolut inte vara det.

Svar på tråden Koloskopi i morgon, hjälp!!