• Anonym (Förvirrad)

    Min man vill ligga med andra

    Som rubriken lyder, min man vill att vi har sex med andra. Jag vet inte om jag klarar av det då jag känner att mitt självförtroende är för dåligt, känner att jag inte räcker till och att han inte finner mig sexig/speciell. Älskar han otroligt mycket och har en rädsla att han kommer lämna mig om jag inte ställer upp. Jag har aldrig känt att jag är tråkig ang sex, ställer upp på det mesta och är ganska driven. Vilket gör det ännu svårare att förstå. Vi testade i helgen att vara med ett annat par medans vi var fulla och jag flippade ur, såg han ha sex med en annan tjej och jag kan inte få bort den bilden ur huvudet. Han säger att han inte bryr sig att jag har sex med andra vilket får mig att känna mig som en trasa som man kan kasta runt ????

  • Svar på tråden Min man vill ligga med andra
  • Anonym (Känner)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-11-06 00:42:11 följande:

    Vi var väldigt påverkade och för stunden sveptes jag med eller vad man ska säga, kände väl ganska snabbt att jag inte behöver en till man i sängen. Och jag sa till han att det var lika mycket mitt ?fel? att det hände och att jag inte är arg. Det som är det jobbiga är att han fortfarande kände att han behövde det och att han tryckt på ganska mycket sen det hände.


    Tror du det skulle varit lättare om han hade sex med en annan kvinna/man/par och att du inte varit med?

    För vissa är sex ?bara sex? och för andra är det en känslomässig historia. Hur gamla är ni och hur länge har ni varit ett par?
  • ivar37

    Fuck em. Off.

    Han är inte värdig dig.

    Känner han dig inte nog att veta att du är obekväm så ta ett seriöst snack. Ställ inte upp om du inte känner för.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Känner) skrev 2019-11-06 20:30:18 följande:

    Tror du det skulle varit lättare om han hade sex med en annan kvinna/man/par och att du inte varit med?

    För vissa är sex ?bara sex? och för andra är det en känslomässig historia. Hur gamla är ni och hur länge har ni varit ett par?


    Det skulle inte vara lättar om jag inte var med, för min osäkerhet och tankar skulle fortfarande komma.

    31/35 år och vi har varit ett par i 10år.
  • TonyTiger
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-11-05 19:44:41 följande:

    Han säger att han inte bryr sig att jag har sex med andra vilket får mig att känna mig som en trasa som man kan kasta runt ????


    Det här.

    Tecken på att han känner att du gett honom klartecken att ha sex med andra, vilket är precis vad han vill, och skiter uppenbarligen ifall du har det samtidigt, så länge han får ligga runt så är han nöjd.

    Låter inte sunt.
  • RK man

    Hej. Jag pallar inte att läsa alla svar i tråden eftersom det är så många genompräktiga frikyrkopersoner här på FL. Därför svarar jag ärligt på din initialfråga.
    Jag är man. Som man vill man ligga med många kvinnor. Inte för att du - trådstartaren - skulle vara sämre, fulare, osexigare, mindre feminin osv. Utan därför att män generellt vill ha sex med fler kvinnor. Genetik - inte estetik.
    Män kan knulla utan känslor - deal with it.
    Så all heder åt dig trådstartare som har ett sådant förtroende hos din man att han kan vara ärlig emot dig. DÅ har ni en dialog.


    Sen kan du välja att tolka in så mycket annat religiöst och offerkoftigt i det. Men försök att ta in det som sägs, inte det som tänks.


    Lycka till.

  • Mimosa86
    RK man skrev 2019-11-07 19:47:17 följande:

    Hej. Jag pallar inte att läsa alla svar i tråden eftersom det är så många genompräktiga frikyrkopersoner här på FL. Därför svarar jag ärligt på din initialfråga.

    Jag är man. Som man vill man ligga med många kvinnor. Inte för att du - trådstartaren - skulle vara sämre, fulare, osexigare, mindre feminin osv. Utan därför att män generellt vill ha sex med fler kvinnor. Genetik - inte estetik.

    Män kan knulla utan känslor - deal with it.

    Så all heder åt dig trådstartare som har ett sådant förtroende hos din man att han kan vara ärlig emot dig. DÅ har ni en dialog.

    Sen kan du välja att tolka in så mycket annat religiöst och offerkoftigt i det. Men försök att ta in det som sägs, inte det som tänks.

    Lycka till.


    Man får väl knulla runt hur mycket man vill, men har man valt att vara i en relation så byta jag ut mot vi, och man måste då respektera varandra eftersom man äger varandras sexualitet.

    TS mår inte bra av detta, detta är inget för henne. Därför blir alternativen att de antingen är monogama eller så får de gå isär och han får leva ut sin sexualitet om han värdesätter den högre än kärleken till henne.

    Och nej, ibland är sanningen inte det bästa. När den sårar någons känslor så bör man faktiskt hålla käften.
  • Lugnt och spännande

    För endel personer är sex bara sex och känslor något helt annat, däremot måste han respektera och förstå dej. Gör han inte de så är det ändå inget att ha. Gör inget du inte vill, då är det bättre att gå vidare.

    Jag lever i ett förhållande där hon får vara med andra men inte jag. Jag vill inte vara med någon annan men älskar att hon är det och alltihop var mitt förslag.

  • Anonym (Ångermanland)

    Vad är det få för mening att man är ihop öht så tills vida man inte har gemensamma barn ihop, din man vill uppenbarligen ha både kakan i munnen och ha en i reserv.
    Kan han inte runka och kolla på porr som alla andra.

    Jag kan dock tänka mig att slentrian-sex blir tråkigt i längden om man bara är med samma person och inte utvecklar det sexuella. Kanske vill din man göra saker han inte törs med dig eller att han har någon fetisch. Fråga vad är det han får ut av att ha sex med andra. När han väl fått OK från dig tror jag också han kommer tycka det är mindre spännande att ha sex med andra personer, det är det förbjudna många tänder på.

  • Akira Öken
    RK man skrev 2019-11-07 19:47:17 följande:

    Hej. Jag pallar inte att läsa alla svar i tråden eftersom det är så många genompräktiga frikyrkopersoner här på FL. Därför svarar jag ärligt på din initialfråga.

    Jag är man. Som man vill man ligga med många kvinnor. Inte för att du - trådstartaren - skulle vara sämre, fulare, osexigare, mindre feminin osv. Utan därför att män generellt vill ha sex med fler kvinnor. Genetik - inte estetik.

    Män kan knulla utan känslor - deal with it.

    Så all heder åt dig trådstartare som har ett sådant förtroende hos din man att han kan vara ärlig emot dig. DÅ har ni en dialog.

    Sen kan du välja att tolka in så mycket annat religiöst och offerkoftigt i det. Men försök att ta in det som sägs, inte det som tänks.

    Lycka till.


    Rätt långt mellan vad du kallar för "genompräktiga frikyrkopersoner" och att knulla runt när man har en monogam relation med en partner som inte är intresserad av att ha en öppen relation.

    Du svarar inte på TS fråga. Du generaliserar och hittat på hejvilt och ger sken av att tala för alla män.

    TS man är inte "ärlig" utan försöker påtvinga TS en typ av relation som hon inte vill ha.

    Till TS, självklart ska du inte gå med på krav du inte är bekväm med. Vill han hellre ha sex med andra än att fortsätta vara med dig, är han då mannen du känner och älskar?
  • Anonym (Normal)

    Bäst att börja med att säga att jag inte är frireligiös.

    Jag tycker det är bra att din man säger vad han vill och inte går bakom ryggen på dig.

    Jag tycker dock att m detta är ett nytt drag hos honom så vill han nog ha kakan och äta den, dvs han vågar inte ta steget och lämna men är nyfiken. Ni träffades ganska unga. Om detta var i början av er relation så hade de kanske backat med en gång och spelreglerna hade satts från början. Nu verkar de istället ha ändrats över tid.

    Jag tror inte alls att alla män vill lägra så många kvinnor som möjligt och ha öppna relationer, och kanske än mer sällan på lika villkor dvs att du också får ligga runt.

    Jag tror det är betydligt vanligare att man vill ha en monogam relation, inte hela livet kanske men åtminstone en i taget.

    Jag tror att du måste vara ärlig mot dig själv och stå för det.

    Jag skulle själv aldrig acceptera att min partner hade en annan. Kan du inte acceptera det och mår dåligt av det så måste dusts för det. Om han lämnar dig då, var han verkligen något för dig då? Ingen ska behöva gå med på något man inte vill, dvs som får en att må dåligt.

    Det är jobbigt att bli ensam efter lång tid men det är ännu värre att trampas på och gå med på saker som går emot ens egen vilja. Det kommer att knäcka dig betydligt mer. Du tappar bort dig själv. Alla andra gör nämligen inte det som din partner begär av dig.

  • Antoniobossen12
    Anonym (Förvirrad) skrev 2019-11-06 20:43:09 följande:

    Det skulle inte vara lättar om jag inte var med, för min osäkerhet och tankar skulle fortfarande komma.

    31/35 år och vi har varit ett par i 10år.


    1 .Det känns som att du inte har något att förlora på att släppa iväg honom, kommer han tillbaka så gör han. Märker du att han försvinner ifrån dig istället så borde du nog fundera på om det är rätt man att ha ett förhållande med.

    2 . Hahaha det kanske är som analsex ! Vissa behöver testa flera gånger innan dom börjar njuta av det, du kanske behöver testa vara med andra fler gånger innan du finner någon njutning i det precis som gubben din verkar.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Normal) skrev 2019-12-02 19:17:28 följande:
    Bäst att börja med att säga att jag inte är frireligiös.
    Jag tycker det är bra att din man säger vad han vill och inte går bakom ryggen på dig.
    Jag tycker dock att m detta är ett nytt drag hos honom så vill han nog ha kakan och äta den, dvs han vågar inte ta steget och lämna men är nyfiken. Ni träffades ganska unga. Om detta var i början av er relation så hade de kanske backat med en gång och spelreglerna hade satts från början. Nu verkar de istället ha ändrats över tid.

    Jag tror inte alls att alla män vill lägra så många kvinnor som möjligt och ha öppna relationer, och kanske än mer sällan på lika villkor dvs att du också får ligga runt.

    Jag tror det är betydligt vanligare att man vill ha en monogam relation, inte hela livet kanske men åtminstone en i taget.

    Jag tror att du måste vara ärlig mot dig själv och stå för det.
    Jag skulle själv aldrig acceptera att min partner hade en annan. Kan du inte acceptera det och mår dåligt av det så måste dusts för det. Om han lämnar dig då, var han verkligen något för dig då? Ingen ska behöva gå med på något man inte vill, dvs som får en att må dåligt.

    Det är jobbigt att bli ensam efter lång tid men det är ännu värre att trampas på och gå med på saker som går emot ens egen vilja. Det kommer att knäcka dig betydligt mer. Du tappar bort dig själv. Alla andra gör nämligen inte det som din partner begär av dig.
    Håller med
  • Less is more

    Du verkar leva i ett osunt förhållande som har flippat ut helt.

    Ta kommandot över ditt liv, behövef du verkligen honom ?

  • Anonym (Hm)
    Less is more skrev 2019-12-03 23:17:32 följande:
    Du verkar leva i ett osunt förhållande som har flippat ut helt.

    Ta kommandot över ditt liv, behövef du verkligen honom ?
    Håller med
  • Mandarina1

    Partnerbyte låter inte som någon bra idé för er. 

    Ska man va tillsammans med andra par måste man va extremt överens om vad man vill. Det är många känslor som prövas en sån gång. Viktigt också att hur långt man är beredd att gå och hur långt man tycker det är okej att partnern går. Sedan kan man kanske tänja lite på gränserna, men i grunden måste man va helt överens.
    Dessutom ska man vara nykter. (eller i alla fall nästan nykter)
    Man ska dagen efter kunna stå för vad man gjorde.

Svar på tråden Min man vill ligga med andra