• Wed 6 Nov 2019 13:15
    714 visningar
    17 svar
    17
    714

    Investeringsbedrägeri

    Hej, 

    Så för ungefär en månad sedan investerade jag pengar på en sida där man håller på med valutahandel. 

    I början var det inga problem allt gick smidigt och jag var väldigt noggrann med att försäkra mig om att allt var legitimt för att inte bli utsatt för det jag dessvärre tror jag blivit utsatt för. 

    Jag satte in den lägsta möjliga summan på 250 dollar och började, efter ett tag lyckades jag få upp summan till 400 dollar och då bestämde jag mig för att ta ut 200 dollar och det gick utan några som helst problem. 

    Ungefär en vecka efter mitt uttag fick jag ett meddelande ifrån dem om att jag behövde betala en avgift för "traders union certificate" för att fortsätta använda deras tjänster. Har googlat detta oerhört många gånger och hittar ingenting om det, jag svarar då med att det inte var något jag blev informerad om, de hänvisar då till att mitt konto blev valt för detta och att de inte kunde veta att det skulle bli så. 

    Nu när jag bara vill ta ut de pengar jag har där (ungefär 300 dollar) så säger dem att det inte går då jag behöver betala en "activation fee" för att mitt konto ska gå att använda igen då det inte har använts på ett tag. 

    Någon som har några tips på vart man kan vända sig för att få igen dessa pengar?

  • Svar på tråden Investeringsbedrägeri
  • Wed 6 Nov 2019 13:36
    #3

    Nej bolaget är tyvärr inte svenskt, så märkligt att de ändå lät mig göraa ett utag på 200 dollar. 

    Får väl ta kontakt med banken och se om det finns något de kan göra. 

  • Wed 6 Nov 2019 13:40
    #5

    Att göra insättningar med bitcoin är ett alternativ de har men jag har inte använt mig av den insättningsmetoden.

    Hurså?

  • Wed 6 Nov 2019 13:53
    #7

    Jaha okej, förvånar mig inte, men fan vad surt detta är finns det inget jag kan göra bortsett ifrån att ta kontakt med banken? (sitter i telefonkö just nu) 

  • Wed 6 Nov 2019 16:17
    #10


    Så tyvärr fick jag inga bra besked ifrån banken, de kan inte hjälpa mig.

    Jag fick denna bild av företaget och eh ja, vad tycker ni om denna bild?
  • Wed 6 Nov 2019 16:17
    #11


    Så tyvärr fick jag inga bra besked ifrån banken, de kan inte hjälpa mig.

    Jag fick denna bild av företaget och eh ja, vad tycker ni om denna bild?
  • Wed 6 Nov 2019 16:47
    #13

    Ja tyvärr, tyckte det var märkligt också att de skickade det till mig trots att jag ej frågade.

    Jag fattar egentligen inte bara varför de tillät ett uttag i början.

  • Thu 7 Nov 2019 15:42
    #16

    Ja jag antar att det var för att få ut ännu mer pengar.

Svar på tråden Investeringsbedrägeri