Forum Övrigt - Hus & hem
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Julklappstips 2019

Ons 6 nov 18:59 Läst 0 gånger Totalt 4 svar
    Ons 6 nov 18:59

Hej! 
    Julen närmar sig med stormsteg samtidigt som familjen och släkten växer. Därför går jag nu ut till familjeliv för att få tips och hjälp till julklappar och presenter inför jul. Jag brukar alltid stressa sista dagarna men i år skall det bli annorlunda. Därför söker jag presenthjälp/julklappstips till följande personer:

Har en budget på cirka 300-500 för varje present. 

Systerbarn, tjej, 4 år. 
    Syster + man, 35 år. 
    Svärmor + Svärfar, +60 år.
    Min kära fru.
    Mor + Far, +70 år.
    Bästa vännens son, 10 år. 

Jag hade vart oerhört tacksam för er hjälp till att hitta julklappar och presenter till min släkt!
  • Anonym (pappa­)
    Visa endast
    Ons 6 nov 19:26 #1
    Systerbarn, tjej, 4 år. - en sagobok

Syster + man, 35 år.  - En upplevelse

Svärmor + Svärfar, +60 år. - En korg med lyxgare matvaror

Min kära fru. - en korg med skäm-bort-produkter och ett häfte biljetter på saker hon kan kräva av dig-

Mor + Far, +70 år. - Ett klippkort på fotvård eller simhall med bastu eller så

Bästa vännens son, 10 år. - En bok.
  • Anonym (N)
    Visa endast
    Ons 6 nov 19:46 #2

4 åring - fingerapa, lego, radiostyrd bil, någon slags robothund,

Alla vuxna - en korg med blandade godsaker som du valt ut. Tex torkat kött, ost, marmelad, godis, choklad, vin, dofftljus, servetter, tvålar osv.

10 åring - lego. Nerf. Böcker.

• Anonym (Fru & mamma)
    Visa endast
    Ons 6 nov 19:54 #3

Systerbarn, tjej, 4 år - Här är det lättast beroende på vad hon gillar, en fin klänning från h&m med vändbara paljetter brukar vara poppis, play-doh lera, TY- gosedjur med vändbara paljetter finns många supersöta! Eller gillar hon bilar eller snickra finns det massa bra saker.

Syster + man, 35 år. - Barnvakt + nått de gillar t.ex. Bio, några öl eller restaurangbesök. Finns även fina tavlor där man kan fylla i t.ex. deras barns stjärntecken och födelsedag. Min favorit är från Amakli.

Svärmor + Svärfar, +60 år. - Är igentligen inget big fan av att ge bort alkohol men om de uppskattar det och det känns lämpligt så lite finare vin med gourmet snacks till som du letat upp i specialaffär.

Min kära fru. - Finns det saker hon aldrig unar sig men ändå gillar t.ex. frisörbesök, naglar? Om hon gillar smink kan man köpa en prenumeration på Glossybox där det kommer en box med lite blandade skönhetsprodukter i månaden. Eller föredrar hon en aktivitet ihop med dig? Weekend resa, spa? Jag generellt drar gärna in på kostnaden för övrig släkts presenter och ger min man och barn dyrare saker.

Mor + Far, +70 år. - vad har de för intressen? Gillar de att laga mat så em fin kokbok och nån fin kock-kniv

Bästa vännens son, 10 år. - Biobiljett (presentkort) med 1-2 biljetter på och så köper du 50 cl dricka, mindre chipspåsar/eller pringelsrör och nått godis och stoppar i en låda ihop med presentkortet på bion. Så kan han välja själv om han vill bjuda med en kompis eller nån av dina föräldrar.

• Ons 6 nov 19:56 #4

4 åringen - kultorn.
    10 åringen - ett nytt spel till hans spelkonsol, eller en baskethoop.
    De andra ingenting alls.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll