• Anonym (Deprimerad)

    Orkar inte mer

    Hej. Jag vill bara få lite tips angående min situation. Och få prata av mig med någon, då jag känner att jag inte vill berätta detta för min familj just nu..

    Jag är ihop med en kille, vi har varit ihop snart 2år och jag har bott hos honom sen ganska tidigt när vi blev ihop (det är han som velat att jag ska bo hos honom då han inte vill bo särbo) . Jag är 24år och han är 29år. Jag har haft de ganska svårt tidigare, kommer från ett 7år längt förhållande med en missbrukare.. hade väldigt svårt att lämna mitt ex då jag var rädd att han skulle dö om jag inte fanns för honom. Vi har barn ihop som just nu bor i jourhem. Vi blev av med boende m.m. Ja, jag orkar inte berätta hela historien då de är oerhört smärtsamt..

    jag träffa denna killen och älskar honom jätte mycket. Men nu till saken att han missbrukar. När vi träffades så missbrukade jag också efter att jag blev av med barnen, tröstade mig själv med droger efter set (har aldrig rört droger innan dess och har alltid varit emot droger). Nu har jag slutat sen 6månader tillbaka, har fått mitt första jobb m.m. Han har dock inte slutat, och han är värre än tidigare. Hans humör svänger, och han kan bli extremt hotfull och har slängt ut mig bokstavligen flertalet gånger. Aldrig slagit mig men t.ex dragit av mig täcket och när han tagit tag i täcket så träffa han mig i sidan så jag fått blåmärke. Jag har fått blåmärke på armen efter att han tagit tag i min arm o slängt ut mig. Han har spottat efter mig 2ggr inne. Han påtalar om min situation hela tiden att jag inte är något utan honom, får aldrig tillbaka mins barn, m.m.. allt detta pga att jag fått nog nu, jag jobbar, och när jah kommer hem så sitter han helt påtänd dag ut och dag in när han inte jobbar.. på amfetamin, och när jag vill sova så låter han nig inte sova utan jag ska ha sex med honom på hans villkor. Så till slut så har jag sex med honom för att han ska låta mig sova någon enstaka timme innan jobb.. jag får laga mat, städa, tvätta m.m o han gör ingenting.. han håller på med skit med sina vänner..

    idag sa jag att jag sagt till på mitt jobb att jag vill arbeta kvällspass då jah misstrovs på morgonen.. (i själva verket är det så att jag är så oerhört trött då jag inte får sova någonting typ) då explodera han. Och jag fuckar mitt jobb, jag är ingenting utan honom, jag drar inte in några pengar, jag förstör hans liv o kommer aldrig få mina barn tillbaka, han spotta på mig o sa att jag ör dum i huvudet.. slängde ut mig.

    Nu har jag stuckit.

    Vad ska jag göra? Har typ ingenstans att ta vägen..

    Är de mig de är fel på? Överreagerar jag? Jag tycker de är respektlöst sv honom att ha droger framme mitt framför näsan på mig när han vet att jah har slutat men är sugen.. och att han typ uppmuntrar mg att ta..

    Vet inte vad jag vill få ut med detta.. mår dåligt bara. Känner att jag behöver tips eller råd... :(

  • Svar på tråden Orkar inte mer
  • Giftskåneman

    Du har gjort helt rätt som lämnade honom, sen är det väldigt svår sits du sitter i nu som hemlös, men du har i alla fall hälsan. Vissa vandrarhem tar långtidsboende, kompisen bor så.

    All lycka

  • welllanboy

    Det låter inte som en sund kille, du har gjort helt rätt genom att sticka. Kärleken gör en blind. Det låter som om du vill förändra ditt liv och göra rätt för dig. Fortsätt med det och tänk på dina barn och dig själv . Även om allt är jobbigt och svårt så måste man försöka gå vidare och tänka att det finns alltid någon annan där ute som har det ännu värre än vad du har. Allt går om man bara villl.

  • Anonym (A)
    welllanboy skrev 2019-11-07 15:13:59 följande:
    Det låter inte som en sund kille, du har gjort helt rätt genom att sticka. Kärleken gör en blind. Det låter som om du vill förändra ditt liv och göra rätt för dig. Fortsätt med det och tänk på dina barn och dig själv . Även om allt är jobbigt och svårt så måste man försöka gå vidare och tänka att det finns alltid någon annan där ute som har det ännu värre än vad du har. Allt går om man bara villl.
    Håller med
  • Anonym (Anna)

    Jag tycker att du är så stark. Fantastiskt att fixa jobb och bli drogfri med din historia! Du kommer klara dig så mycket bättre utan den kille. Ta hand om dig både till kropp och själ, så får vi väl tänka att du får tillbaka barnen så småningom om det inte finns starka skäl till att du inte ska det.

  • Anonym (Anonym)

    Herregud vad du har blivit illa behandlad av honom :( Så starkt av dig att fixa din situation så bra med jobb och att du slutat missbruka, ställ dig i alla bostadsköer som går, försök hitta andra hand, inneboende. Eller har du nån familjemedlem du kan bo hos tillfälligt? Annars som nån skrev, ta in på vandrarhem tills du hittat boende.

    Du behöver ju inte berätta allt för din familj om det känns jobbigt, bara att du inte har nånstans att bo nu. Att ni gjort slut. Du behöver inte säga mer. Då kanske de vill hjälpa dig?

    Kram, du fixar detta! En sak till bara, ta aldrig tillbaka honom, prata aldrig med honom igen!

  • StarkSnow

    Starkt!!! Modigt och helt rätt gjort att lämna honom!!

    Jag vet inte vart i landet du finns, vet inte heller hur du har det med transport möjligheter, men kvinno jourhem, kan du ta dig dit? Så du får tak över huvudet idag och kanske någon till dag så du kan strukturera upp dina möjligheter till boende å så. Så starkt av dig.

  • helenmarianne

    Men hallå det är ju tvärtom!! Du är ju ALLT! och han är inget- tänk på det:


    - du har ett jobb


    - du knarkar inte


    - du har ett mål (att få tillbaka dina barn)

    Är det eg inte så att han är INGET utan dig och försöker få dig att vara med honom? Bryta ner dig genom noll sömn och elakheter så att du ska stanna med honom?

    Nä, ta tag i dig själv, håll hårt i jobbet och se till att få tag på en bostad så du kan få tillbaka dina barn! Stå först stabilt på fötterna o grunda ett liv med dina kids, sen om några år kan du kanske jaga en ny förälskelse istället! :) LYCKA TILL!

  • Wolfie13

    Hur ska du kunna få tillbaka dina barn med denna kille? Är det planen?

    Tycker du inte på riktigt att du och de är värda mer än "det där" ?

Svar på tråden Orkar inte mer