• Thu 7 Nov 2019 14:53
    1269 visningar
    8 svar
    8
    1269

    Kan inte handla på faktura fast mina anmärkningar försvunnit?

    Hej!

    Jag har en liten undran om någon tror sig kunna hjälpa mig så är ni välkommen att svara, nå till min undran.

    Jag har haft betalningsanmärkningar som försvann den 2019-11-03 och kollat då på min uc, frågan är att då ska jag väl vara ren?

    Nästa undran ja har är, har försökt ta på faktura nu o den va på 83kr men det står att jag inte kan göra det, och blir nedskickad till att betala med kort!

    Varför är det så? Ska väl vara ren nu och det ska väl gå att ta på faktura och även avbetalning om det är så att alla mina anmärkningar är borta?

    Tack på förhand?

  • Svar på tråden Kan inte handla på faktura fast mina anmärkningar försvunnit?
  • Anonym (.)
    Thu 7 Nov 2019 15:03
    #1

    Du bedöms antagligen ha för hög risk för faktura. Handla för pengar du har istället, det är alltid bättre än kredit.

  • Anonym (A)
    Thu 7 Nov 2019 15:12
    #2
    -1

    Väljer man faktura för  83 kr, då anses man nog inte kreditvärdig, speciellt inte om man har haft problem tidigare.

    Vad är det som är så livsnödvändigt, som du inte har råd att betala idag?

  • Anonym (Samma­)
    Thu 7 Nov 2019 15:16
    #3

    Samma här.

  • Tue 12 Nov 2019 21:43
    #4

    Tack för svar, jag förstår vad ni menar, inte de att jag inte kan betala, ville bara kolla om jag var ren nu så att säga, då både kronofogden som haft min skuld och som gjort utmätning, sagt en sak, och när jag ringer till min uc får ja ett annat svar!

    Men har nog fått svar, gick på Kreddy, o där fick ja nog svaret ????

    Tack ändå.

  • Wed 13 Nov 2019 02:33
    #5

    Att ta faktura, är bra om man inte får leveransen.  Tänk om företaget du beställer från, levererar med morgondistribution. Den transportören ställde mitt paket med dyrbara håroljor utanför min dörr! Jag bor i en förort till jönköping, smart tänkt! 

  • Thu 14 Nov 2019 21:31
    #6
    Bina123 skrev 2019-11-13 02:33:06 följande:

    Att ta faktura, är bra om man inte får leveransen.  Tänk om företaget du beställer från, levererar med morgondistribution. Den transportören ställde mitt paket med dyrbara håroljor utanför min dörr! Jag bor i en förort till jönköping, smart tänkt! 


    Men du fick det du beställde till slut eller pengarna tillbaka?
  • Anonym (Svar)
    Thu 14 Nov 2019 21:35
    #7

    Jag har väl egentligen inget svar på din fråga men jag kan handla på faktura genom klarna trots 3st bet anm.. Och kan tillägga då att jag köper vissa saker på faktura trots att jag har pengar men jag vill se att jag får varorna först. Har varit med om en hel del krångel.

  • Anonym (Henke­)
    Sat 25 Jan 2020 20:57
    #8
    Bina123 skrev 2019-11-13 02:33:06 följande:

    Att ta faktura, är bra om man inte får leveransen.  Tänk om företaget du beställer från, levererar med morgondistribution. Den transportören ställde mitt paket med dyrbara håroljor utanför min dörr! Jag bor i en förort till jönköping, smart tänkt! 


    Visst har du rätt att hålla inne med betalning enligt lag. Men de kan ändå ta till exempel ränta och andra avgifter om du gör det. Det är alltid bäst att handla för pengar man har och inte på kredit.
Svar på tråden Kan inte handla på faktura fast mina anmärkningar försvunnit?