• Anonym (ofrivillig slagskämpe!)

    Hamnade i slagsmål med en annan kvinna...

    Jag har vart i mitt livs första och förhoppningsvis enda slagsmål! Jag var på fest och en annan kvinna blängde argt på mig. Jag fattade inte varför utan gick fram och frågade vad det var för fel. Jag känner inte henne utan det är en kompis till en kompis. Jag fick höra att hon gillar inte mig och jag skall passa mig jävligt noga. Det kändes helt overkligt, jag förstod inte något. Så jag frågade igen vad jag hade gjort henne och vad problemet var och då började hon skrika, slå på mig och dra mig i håret. Näsan började blöda och ingen ingrep.

    Så jag gjorde som jag tänkt mig att jag skall göra om jag blir angripen. Sparka honom i pungen, fast det var en hon. Så jag sparkade henne mellan benen allt vad jag orkade och när hon böjde sig fram sparkade jag till igen på samma sätt fast i huvudet. Sedan låg hon stilla på golvet. Jag hade sparkat så hårt att hon förlorade medvetandet. Då gick folk emellan. Först då, och anklagade MIG. Vad fan har du gjort? Är du helt tokig?

    Jag fick flera märken i ansiktet efter hennes ringar, så jag fick åka till akuten och sy några stygn näsblodet la sig av sig självt. Hon fick också åka till akuten med en hjärnskakning och ett kraftigt blåmärke och smärta utanpå underlivet .

    Kan jag bli anmäld för det? Det var inte jag som började och jag var trängd in i ett hörn.

  • Svar på tråden Hamnade i slagsmål med en annan kvinna...
  • Anonym (Arbetsledaren)
    Pope Joan II skrev 2019-11-07 18:11:35 följande:

    Beklädda kängor? Vad är det? Och kjolen i läder, vad hade den för effekt på "avskaffandet"? 


    Beklädda kängor var läderkängor beklädda stålhätta för praktisk verksamhet och exklusiva dragkedjor för modebruk.

    Vidare var jag klädd i röd blus och svart läderkjol. Klädde mig så för att rött gav mig uppmärksamhet som chef och kjolen gjorde det lätt att dölja trycksvärta. Men så antogs det naturligtvis inte förefalla den aktuella kvällen.
  • Pilsner
    Anonym (Arbetsledaren) skrev 2019-11-07 18:08:41 följande:
    Så behöver det inte vara.

    Jag har använt övervåld i tjänsten för att skydda medarbetare med komplement att kunna fortsätta verksamheten.

    Det rör sig om grovt övervåld.

    Min bedöming: skydda medarbetare, skydda brottsoffer OCH bedriva fortsatt verksamhet.

    Då är jag 52 kg kvinna som fälle 124 kg as. Krävdes väldigt kraftigt våld riktad mot huvud för att han skulle avstå att fortsätta sitt uppdrag som var att döda henne, min medarbetare och mig samt övrig personal. Här snackar vi beklädda kängor mm och läderklädd kjol som användes som verktyg i avskaffandet.
    Två stora skillnader:

    Du var i tjänst och inte full på en fest.

    Du var liten, den andre mycket större - och dödsrisk fanns.
  • BurningDiamond

    Av TS beskrivning låter det som inte alls som TS använde sig av nödvärn, nörvärnsrätten upphör samma ögonblick angreppet upphör (efter första sparken i detta fll). Eftersom TS direkt fortsatte med spark två så har TS använt övervåld. Vad som skulle hända om faller verkligen drevs till rättegång kommer vi förmodligen aldrig få veta då polis med största sannolikhet inte kommer gå vidare med sin utredning.

  • Anonym (va)

    "Så jag sparkade henne mellan benen allt vad jag orkade och när hon böjde sig fram sparkade jag till igen på samma sätt fast i huvudet."

    Du sparkade alltså allt vad du orkade i huvudet och förstår inte att folk blev upprörda på dig. Självklart ska och bör du bli anmäld för detta. Du kunde ha dödat henne.

  • Anonym (123))
    Anonym (va) skrev 2019-11-07 20:40:41 följande:

    "Så jag sparkade henne mellan benen allt vad jag orkade och när hon böjde sig fram sparkade jag till igen på samma sätt fast i huvudet."

    Du sparkade alltså allt vad du orkade i huvudet och förstår inte att folk blev upprörda på dig. Självklart ska och bör du bli anmäld för detta. Du kunde ha dödat henne.


    Håller med. Mycket övervåld. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Arbetsledaren) skrev 2019-11-07 18:27:19 följande:
    Beklädda kängor var läderkängor beklädda stålhätta för praktisk verksamhet och exklusiva dragkedjor för modebruk.

    Vidare var jag klädd i röd blus och svart läderkjol. Klädde mig så för att rött gav mig uppmärksamhet som chef och kjolen gjorde det lätt att dölja trycksvärta. Men så antogs det naturligtvis inte förefalla den aktuella kvällen.
    Lätt att dölja trycksvärta? "...antogs det naturligtvis inte förefalla..."?

    Obegripligt. 
  • Shameless

    Har svårt att tänka mig att en anmälan skulle leda någonstans. Du blev misshandlad och var i en nödsituation, i sådana lägen tänker man inte klart. Kanske framstår som övervåld men när man har adrenalinpåslag och är uppjagad är det inga konstigheter. Hade ju varit skillnad om du hade fortsatt sparka henne när hon var medvetslös.

  • Anonym (va)
    Shameless skrev 2019-11-09 02:42:31 följande:
    Har svårt att tänka mig att en anmälan skulle leda någonstans. Du blev misshandlad och var i en nödsituation, i sådana lägen tänker man inte klart. Kanske framstår som övervåld men när man har adrenalinpåslag och är uppjagad är det inga konstigheter. Hade ju varit skillnad om du hade fortsatt sparka henne när hon var medvetslös.
    Så om man är uppjagad är det ok att sparka någon allt vad man kan i huvudet?

    Det kan vara en förklaring, men det är verkligen inget som gör att du slipper åtal. Folk som slår ner inbrottstjuvar och liknande blir ju dömda för det.
  • Anonym (53)

    Låter lite som övervåld om du sparkade henne i huvudet trots att hon var nere redan.. Det riskerar du att åka dit för, smällen som fick ner henne är självförsvar bara. Men den sista kan ha varit en för mycket.

  • Shameless
    Anonym (va) skrev 2019-11-09 15:22:40 följande:

    Så om man är uppjagad är det ok att sparka någon allt vad man kan i huvudet?

    Det kan vara en förklaring, men det är verkligen inget som gör att du slipper åtal. Folk som slår ner inbrottstjuvar och liknande blir ju dömda för det.


    Det är inte okej men det är förståeligt. Är man rädd, uppjagad och kroppen full med adrenalin så tänker man inte klart.
  • Anonym (inte jurist)

    Det verkar inte vara många i tråden som läst vad som egentligen står i lagen, har pratat med någon som vet.

    Fullt med "gubbgissningar".

  • Anonym (va)
    Shameless skrev 2019-11-09 17:11:57 följande:
    Det är inte okej men det är förståeligt. Är man rädd, uppjagad och kroppen full med adrenalin så tänker man inte klart.
    Ja det är förståeligt, men det är fortfarande ett brott och man döms baserat på handlingen, så att en anmälan att inte skulle leda någonstans har mycket mycket svårt att tänka mig. Även vittnen på plats har ju reagerat på övervåldet.
  • Anonym (Hej)

    Var med om liknade händelse i min ungdom när jag var på en fest. Mitt enda slagsmål i mitt liv.

    En tjej (som jag inte kände) började gapa på mig, hon var full och ville bara bråka.Hon kastade en sak på mig sen började hon rivas och dra mig i håret. Jag slog henne tre gånger i ansiktet och hennes ena tand flög ut.

    Hon anmälde mig. Det blev nedlagt.

  • Anonym (på din sida ts)

    är på din sida ts. tala med en jurist, det går att få anonym gratis rådgivning. ta reda på fakta, här får du bara moralomdömen.

  • Anonym (M)
    Anonym (Hej) skrev 2019-11-09 18:59:26 följande:

    Var med om liknade händelse i min ungdom när jag var på en fest. Mitt enda slagsmål i mitt liv.

    En tjej (som jag inte kände) började gapa på mig, hon var full och ville bara bråka.Hon kastade en sak på mig sen började hon rivas och dra mig i håret. Jag slog henne tre gånger i ansiktet och hennes ena tand flög ut.

    Hon anmälde mig. Det blev nedlagt.


    Så mycket störda människor det finns. Måste ju vara psykotiska eller något när de tycker sig ha rätt att ge sig på någon men inte själva få tillbaks.

    Ts, bra du gav henne stryk. Så jäkla gränslöst beteende att ge sig på någon fysiskt utan orsak.

    Men! Jag tycker du skulle gett fan i att gå fram till henne öh. Hon hade uppenbarligen en snefylla och inget gott kunde komma av att gå fram till någon med aggressiv eller arg energi på fyllan.
  • Anonym (Emma)

    Jag förstår att du ville ge tillbaka och blev irriterad på henne.Men..allt med måtta skulle jag säga.

Svar på tråden Hamnade i slagsmål med en annan kvinna...