• Anonym (Kaffedraken)

    Gjorde jag rätt som avslutade relationen ?

    Hej ! Jag har precis avslutat en färsk relation med en Man som är skild och har två barn på 8 o 11 år . Varje gång vi träffats så har han berättat för mig att han ska fira jul m sitt ex . I Måndags när vi sågs så sa han att han kommer åka upp sportlovet till sitt ex?s stuga för barnens skull o åka skidor . Sen mellan jul o Nyår är det cup och då ska han o exet sova där o vara m barnen . Nu undrar jag är det normalt ? Borde jag ha accepterat det ? Dom har varit skilda i 1 år . Exet har ingen ny . När jag förklarade för honom att det inte kändes bra blev han arg och sa att hans barn är allt och att han följer deras önskningar . Jag har också barn , dock utflyttade . Men jag gör resor med mina barn utan mitt ex . Han gör resor m barnen utan mig osv...

    fy vad jobbigt det här blev och jag vet inte om jag var väl drastisk när jag ville avsluta .

  • Svar på tråden Gjorde jag rätt som avslutade relationen ?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det känns som att han har dåligt samvete gentemot barnen (och kanske exet) p.g.a skilsmässan och försöker kompensera.

    Jag tror att du gjorde rätt som avslutade. Han verkar inte ha släppt relationen riktigt och vet kanske inte hur han ska hantera sitt nya liv. Kanske kan ni ta upp kontakten igen om några år när han har landat i allt?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Eftersom det inte kändes bra för dig så var det rätt. Det var inte så du ville leva och du ska inte tvinga dig till saker.
    Jag hade inte heller velat ha det så

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du sade ifrån. Han respekterade inte din gräns. Du visade att du menade allvar och avslutade relationen.

    Tycker du gjorde rätt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för svar ! Min magkänsla sa nej o så följde jag den . Fick dåligt samvete och tänkte att jag kanske var för snabb men nu när jag läst svaren känns det bra . Han är nog inte klar m sitt ex . Han vill ha både mig och det andra livet . Jag vill ha honom och hans liv m barn o allt vad det innebär .

Svar på tråden Gjorde jag rätt som avslutade relationen ?