• Ricky52

    Smink

    Hej! Jag tänker starta  en liten tråd om smink.
    Jag är Man och jag har mustasch Nu är det så har att jag vill
    sminka mig som så som alla kvinnor gör. Skall jag ta bort mustaschen eller låta den vara kvar?

    För jag vill se kvinnlig ut. Jag gillar allt som har med kvinna att göra så som kläder och skor och då vill jag och så se kvinnlig ut med smink.

    Är det någon av er kvinnor som vet var man kan få bli sminkad snyggt.

    Hoppas på svar från er kvinnor.


    Vill bli sminkad
  • Svar på tråden Smink
  • Anonym (Sanna)

    Först får du väl bestämma om du vill ha mustach eller inte.

    Men hur man sminkar sig är individuellt. Vad man vill ha, känner sig bekvm i, vad man vill "bättra på" eller dölja.

    Men grunden är en bra ansiktskräm och hålla en bra vätskebalans i kroppen och sömn.

    Men smink..

    En grund av en bb-kräm, hudnära och transparant. Blir som ett filter. Och lätt att lägga på. Jag gillar det istället för ett lager färg.

    Sedan har jag puder jag borstar på. Lite rogue och läppglans. Mascara.

    Men oftast inget smink alls.

    Vill du markera ögonen mer kan du använda kajal. Vill du markera läpparna är en läppenna bra.

    Titta på youtube där finns oändliga sminkfilmer. Där de sitter framför kameran och sminkar sig.

    Du kanske kan få tips därifrån om olika produkter du vill prova.

    Annars om du vill kan du gå ner till typ kicks eller om du bor i sthlm åhlens city så kan de sminka dig. Då kan du ställa frågor också om de olika produkterna.

    Hoppas du får många svar.

    Lycka till!

  • Anonym (H)

    Det är ju ditt eget val hur du vill göra med mustaschen, men för mig är en mustasch inte kvinnligt och det var väl det du ville uppnå? Men kanske du hittar en stil där den passar in och då får du köra på om du känner för det!

    Gällande sminkningen tycker jag att du ska kolla lite på youtube. Där finns massa tutorials på sminkningar både från kvinnor och från män som vill se kvinnliga ut. Kolla och låt dig inspireras! Få tips om hur du formar just ditt ansikte med skuggor och hur du ljusar upp det du vill framhäva.

  • Ricky52

    Åååå. Va himmla fint av er att svara på min fråga. Jag tackar så hjärtligt mycket för det. Skall kolla lite på Youtube om  sminkning.


    Smink
Svar på tråden Smink