• Anonym (Heoha­e)
    Fri 8 Nov 2019 00:28
    155 visningar
    3 svar
    3
    155

    Återkommande sex med babymama/daddy?

    Tjena! Jo det är så att under de senaste 2 åren jag och mitt ex varit isär från varandra (vi har ett barn ihop, mitt och hennes enda barn). Under dessa två år så har vi alltid glidit tillbaka till sexet, även fast hon har varit tillsammans med någon kille. Det har blivit starka känslor till och från även för min del. Vi älskar ju fortfarande varandra men vi är inte kära, och vill troligen inte bo ihop. Hon har sagt att hon eventuellt vill ha ett till barn med mig (hon är singel nu). 

    Hur vanligt är detta? Känns nästan som man inte kan gå vidare, även fast jag varit med en del så känner jag att det känns fel att lämna bort dottern till mamman och träffa en annan tjej, eller om jag umgås med en tjej jag träffade några månader och min dotter är med så tänker jag alltid "det där är inte mamman, det känns inte rätt".

    Tror inte mitt ex tänker så, hon sa så i alla fall, men hon kanske inte inser det själv..vem vet. 

    Hur vanligt är detta? Att återgå till sexet med babymama/daddy (som man brukar säga) eller vilja ha fler barn med en och samma person? Tror ni det finns någon biologisk komponent i det hela?

  • Svar på tråden Återkommande sex med babymama/daddy?
  • Fri 8 Nov 2019 08:20
    #1

    Tror inte att det är ovanligt att man kan "återfalla" till att ha sex med sitt ex., i alla fall under en period. Men samtidigt så hindrar ju den relationen er från att gå vidare på riktigt och helhjärtat engagera er i nya partners!

    Om hon har svårt att se sig själv i en seriös relation med en annan man, men ändå vill ha ett barn till, så kan jag förstå att hon skulle vilja ha det barnet med dig! Dels för att det är den enda chansen till ett helsyskon men även för att hon förmodligen tycker att du är en bra pappa. Betydligt tryggare med ett säkert kort än att få ett barn med någon som hon inte känner som hon gör med dig.

  • Fri 8 Nov 2019 09:00
    #2

    Ja det här låter väl rätt rörigt men det är säkert rätt vanligt.

    Det enda jag kan tycka är att ni inte bör blanda in nya partners i dagsläget iallafall, både du och exet är fruktansvärt osexiga för utomstående personer som vill träffa någon med ärliga avsikter.

    Sedan är det väl lite upp till er vad ni gör i dagsläget, kanske lika bra att ni går tillbaks till varandra?

  • Anonym (Gladi­ator)
    Fri 8 Nov 2019 14:56
    #3

    Nej, i det här fallet tror jag bara det hela handlar om ångestdämpning och inget annat. Du har ångest för att du en gång har lämnat ditt barns mamma fast du är inte gjord så. Du vill hålla i in i det sista. Det är ditt undermedvetna som styr dig, tänk på det.

Svar på tråden Återkommande sex med babymama/daddy?