• Vinter­mo
    Fri 8 Nov 2019 21:06
    146 visningar
    0 svar
    0
    146

    Rädd att bli oattraktiv på arbetsmarknaden

    Jag tackade nej till förlängning av mitt senaste uppdrag. Konsultuppdrag, bra betalt, en jätte bra chans och karriärsteg för mig, men jag trivdes inte tillräckligt bra.

    Nu har det varit så trögt, såå trögt att hitta ett nytt uppdrag. Jag har varit på otaliga intervjuer hos konsultbolag och inget har hänt där jag kommit vidare, alla processer jag varit i har antingen stannat upp utan någon närmare förklaring, dragits tillbaka eller så har jag fått avslag.

    Det blir nedslående med tiden och jag blir orolig att jag ska tappa självförtroende så det märks och det blir en nedåtgående spiral av dåligt självförtroende för varje process som det inte blir något av.

    Dessa avslag förstärker också känslan av att jag hade "tur", hade värsta chansen på det jobbet och att jag kanske gått miste om den nu för jag tackade nej till förlängningen, att en bra chans inte kommer komma igen.

    Det är en så hård, kall bransch också- konsultbranschen. Seriöst så pass att jag funderar på att helt lämna den och göra något helt annat.

    Har ni några tips? Liknande erfarenheter? Vet inte vad jag bör göra för att inte tappa självförtroende.

Svar på tråden Rädd att bli oattraktiv på arbetsmarknaden