• Anonym (s)
    Sat 9 Nov 2019 00:06
    2382 visningar
    32 svar
    32
    2382

    "Tack för insläpp i grupp"

    Vad tycker ni om företeelsen att folk skriver "tack för insläpp" när de gått med i en Facebook-grupp?

  • Svar på tråden "Tack för insläpp i grupp"
  • Sat 9 Nov 2019 13:01
    #11
    Drottningen1970 skrev 2019-11-09 09:53:03 följande:
    Superirriterande att få massa onödiga aviseringar när man tror att någon skrivit nåt intressant.
    Det är väl bara att stänga av aviseringarna om de nu stör.
    Som (III) skrev; det skrivs så mycket skit som måste sållas bort ändå, att några "tack för insläpp" inte gör vare sig till eller från.
  • Sat 9 Nov 2019 13:30
    #12
    +1
    BurningDiamond skrev 2019-11-09 13:01:43 följande:

    Det är väl bara att stänga av aviseringarna om de nu stör.

    Som (III) skrev; det skrivs så mycket skit som måste sållas bort ändå, att några "tack för insläpp" inte gör vare sig till eller från.


    Fast jag vill ju ha aviseringar så man vet när nåt intressant skrivits eller att man fått ett svar. Inte 20 tack för inläpps aviseringar.
  • Sat 9 Nov 2019 13:32
    #13

    Man vill väl bara säga till att man är med, ett artigt sätt att säga "Hej, här är jag".

  • Sat 9 Nov 2019 13:33
    #14

    Man vill väl bara säga till att man är med, ett artigt sätt att säga "Hej, här är jag".

  • Sat 9 Nov 2019 13:33
    #15

    Man vill väl bara säga till att man är med, ett artigt sätt att säga "Hej, här är jag".

  • Sat 9 Nov 2019 13:36
    #16

    Ser det som hyfs och artighet. Obegriplig hur man kan störa sig på sånt.

  • Anonym (E)
    Sat 9 Nov 2019 14:47
    #17

    Är det en grupp med 30 medlemmar så visst. Är det en grupp med flera tusen medlemmar så undrar jag om du är helt tappad bakom flötet(eller ny med internet)... Hemskt men sant. Det är inte artigt utan plumpt.


    Vissa grupper har många medlemmar men oftast uppstyrda inlägg så då blir x antal  "tack för insläpp" irriterande då man förväntar sig något intressant. I de grupper som jag är med i får dessa inlägg knappt någon respons ändå så helt värdelösa.

  • Sat 9 Nov 2019 15:06
    #18

    I små grupper kan det vara OK, tex. om det är en grupp för fotbollslaget, eller en hundras där gruppen är mer som ett community.

    När gruppen är stor med flera tusen medlemmar tycker jag det är ohyfsat. Jag vill inte behöva stänga av aviseringarna i en grupp pga att det ploppar upp massa människor som vill säga hej. Jag jämför det med att komma in på en föreläsning eller en restaurang och säga "Hej" högt och vinka till alla på föreläsningen eller restaurangen. Det gör man inte för det stör. Man kan däremot säga hej på föräldramötet oh i liknande sammanhang.

  • Anonym (H)
    Sat 9 Nov 2019 15:23
    #19

    Är ju oftast äldre damer eller annat folk som inte förstår gunget på internet som säger så. Så jag bryr mig inte.

  • Anonym (s) Trådstartaren
    Sat 9 Nov 2019 19:51
    #20
    +1

    Jag skulle gärna se att adm plockar bort inläggen

Svar på tråden "Tack för insläpp i grupp"