• Anonym (Selma­)
    Sat 9 Nov 2019 00:35
    5247 visningar
    21 svar
    21
    5247

    Vill bli av med besatthet

    Jag har vart deprimerad till och från flera år. Jag har kunnat hålla de i kontroll fram tills jag träffar en partner då jag blir som besatt (om jag fattar tycke för honom). 

    Är det någon mer som känner igen sig. 

    Jag kan ta ett nej, det är inte det, blir jag avvisad med förklaring osv då släpper jag honom. Eller klart så blir jag ledsen, men det värsta är mellan inledning och ja tills det blir seriöst eller ej. 

    Jag tänker på honom heeeela tiden, undrar vad han gör, planerar för nästa sms jag ska skriva, planerar för när jag ska skicka de. Åker till och med förbi hans hus för att se om han är hemma. Alltså väldigt oskyldigt, men jag vill bli av med min besatthet. Det liksom tar så mycket av min energi att jag blir mer deprimerad och på det sättet kommer avsluta med killen innan det hinner bli något seriöst, för att få ett lugn och kunna må något bättre. 

    Någon mer som känner igen sig? 

  • Svar på tråden Vill bli av med besatthet
  • Anonym (Selma­) Trådstartaren
    Sun 10 Nov 2019 19:37
    #1

    puff

  • Anonym (En till..­)
    Tue 12 Nov 2019 16:40
    #2

    Har tyvärr inga tips men känner igen mig jobbigt mycket. Plus dålig självkänsla på det så oroar mig väldigt mycket.

    Har försökt att bara INTE men det är jättesvårt verkligen! Följer och hoppas någon annan har något bra tips =)

  • Tue 12 Nov 2019 17:58
    #3

    Jag kan tänka mig att du blir besatt för att slippa deala med dig själv och dina "problem" . De du borde göra är att lära dig njuta av ditt egna sällskap. Jag brukar alltid säga att ingen kan älska dig helhjärtat om du själv inte gör de. Meditera. Ge dig själv komplimanger. Njut av dig själv. Lär känna dig själv vad är de med dig som gör att du inte sätter dig själv först? Lite att tänka på kanske :)

  • Anonym (Selma­) Trådstartaren
    Tue 12 Nov 2019 23:05
    #4
    Anonym (En till..) skrev 2019-11-12 16:40:57 följande:

    Har tyvärr inga tips men känner igen mig jobbigt mycket. Plus dålig självkänsla på det så oroar mig väldigt mycket.

    Har försökt att bara INTE men det är jättesvårt verkligen! Följer och hoppas någon annan har något bra tips =)


    Tack för att du skriver, även om jag inte är glad för din skull, är jag glad att du delar med dig så jag vet att det inte bara är jag som är sån här. Som du skriver, man försöker men det går INTE. Varje gång man blir "sig själv" igen, för det blir jag dagligen också, så tänker man att man ska hålla emot för evigt, så kan man en minut senare sitta och googla, fb stalka osv. 

    Självplågeri. Men också typ ännu mer självplågeri i stunden att inte agera. 
  • Tue 12 Nov 2019 23:18
    #5

    Jag är EXACT likadan som dig träffade en tjej förra veckan blev inte besatt direkt men efter dag tre då jag valde att kyssa henne blev jag förälskad besatt o galen satt o väntade i timmar på hennes sms, och skrev flera sms under tiden fick sen svaret att hon inte var redo för ett förhållande släppte det o mår bra nu men jobbigt då jag vart ensam i två år. Du och jag kanske kan träffas av mig får du svar på 2 min och tänker alltid på tjejen, i dont know, man får hitta en hobby tror jag som man verkligen älskar och svara och umgås när det passar partnern när man är så ensam. Som många av oss är.

  • Anonym (Selma­) Trådstartaren
    Wed 13 Nov 2019 11:27
    #6
    Markolabor skrev 2019-11-12 23:18:46 följande:

    Jag är EXACT likadan som dig träffade en tjej förra veckan blev inte besatt direkt men efter dag tre då jag valde att kyssa henne blev jag förälskad besatt o galen satt o väntade i timmar på hennes sms, och skrev flera sms under tiden fick sen svaret att hon inte var redo för ett förhållande släppte det o mår bra nu men jobbigt då jag vart ensam i två år. Du och jag kanske kan träffas av mig får du svar på 2 min och tänker alltid på tjejen, i dont know, man får hitta en hobby tror jag som man verkligen älskar och svara och umgås när det passar partnern när man är så ensam. Som många av oss är.


    Det är synd om det går så pass långt att man kanske förstör ett framtida förhållande. Hittills med det jag går in i nu har jag lyckats hålla mig lugn mot honom, inga sms i onödan. Även om jag verkligen velat och det har varit svårt att stå emot.

    Jag vet känslan, att sitta och vänta i timmar på svar, som sen kommer, men ändå en pina tills de kommer. Och som i ditt fall har jag även inte kunnat hålla mig och skickat iväg sms under tiden jag väntat förr, för att kanske han har missat att jag skrivit och att mitt sms kanske skulle få honom att svara tidigare. Tyvärr är det alltid motsatsen, man kan inte tvinga någon att tycka om en, och därför måste man hålla igen. Men det är svårt. Och jag vet inte hur man ska komma ur de
  • Anonym (Selma­) Trådstartaren
    Sat 16 Nov 2019 09:10
    #7

    Någon mer som känner igen sig?

  • Anonym (Likad­an)
    Sat 16 Nov 2019 09:28
    #8

    Jag är likadan!

    Så fort någon visar intresse för mig så tänker jag på den hela tiden, googlar, väntar på sms .

    Tack för att du startade denna tråd!:)

    Var rädd att jag en dag kanske skulle bli en sån där riktig galning till slut! Skönt att höra att ni är fler.

    Men min självkänsla är också riktigt dålig så det har väl med den att göra...

  • Anonym (Japp)
    Sat 16 Nov 2019 10:43
    #9

    Likadan. Hatar det. När vi inte ses oroar jag mig hela tiden. Särskilt jobbigt på kvällar och helger.. Vet ju inte vem han är med, han har många kvinnor runt sig..

  • Anonym (Selma­) Trådstartaren
    Sun 17 Nov 2019 09:24
    #10
    Anonym (Likadan) skrev 2019-11-16 09:28:52 följande:

    Jag är likadan!

    Så fort någon visar intresse för mig så tänker jag på den hela tiden, googlar, väntar på sms .

    Tack för att du startade denna tråd!:)

    Var rädd att jag en dag kanske skulle bli en sån där riktig galning till slut! Skönt att höra att ni är fler.

    Men min självkänsla är också riktigt dålig så det har väl med den att göra...


    Tack för att du svarade. 

    Jag har väl fattat att jag inte är ensam, men det är liksom inget man pratar om ändå. Jag går hos en psykolog just nu. Sist tog vi upp just mitt beteende kring killar jag blir intresserad av. Jag hoppas att det kommer någon ändring av mig själv ur de. 

    Jag har inte trott att jag har dålig självkänsla, då jag i "vanliga" livet beter mig ganska självsäkert och gillar mig själv liksom. Det är bara i situationer med killar jag är intresserade av jag hamnar i dessa onda banor. Men det är nog dålig självkänsla bara att det är koncentrerat till relation. 

    Jag slösar så mycket tid på att vänta på sms, googla, bara sitta av tid. Jag inbillar mig att han inte vill ha mig varje dag, vilket jag också är livrädd för. 

    Jag kan bara relatera till mig själv, hur jag är när jag gillar någon.
    Jag svarar på sms
    får igång en konversation
    planerar för att ses
    osv. 
Svar på tråden Vill bli av med besatthet