• Sat 9 Nov 2019 16:01
    436 visningar
    3 svar
    3
    436

    Har de rätt att kasta ut min vän?

    Hej!

    Jag har en fråga om någon av er har erfarenhet eller kunskap inom vad som gäller då en hyresvärd vill ?kasta? ut sin hyresvärd.

    Min vän flyttade till en annan stad för att jobba och hyrde ut sin lägenhet i andra hand. Min vän fick det beviljat att hyra ut lägenheten i 6mån. Nu har hon träffat en kille i staden hon bor i och vill testa på att bo med honom. Min vän har sökt om att få hyra ut sin lägenhet i 1år för att testa på att bo med honom.

    Bara av att söka om att få hyra ut sin lägenhet ytterligare 1år fick min vän svaret att hon måste flytta ut ur sin lägenhet senast i januari.

    L

    Hon har därefter sagt att hon vill flytta hem, då hon inte vill bli av med förstahandskontraktet. Men det har de inte accepterat.

    Frågan är nu, kan de bara ?kasta? ut min vän...utan varning eller samtal då min vän blir medveten på vad som kan hända? Utan att de kan komma fram till en lösning som gynnar båda.

    Nu fick hon bara ett brev hem med ett besked om att hon måste flytta i januari, efter att hon sökt om att få hyra ut...

    Tack för svar!

Svar på tråden Har de rätt att kasta ut min vän?