• Anonym (Förvirrad själ)

    Tyckte inte det var världens grej att vara pappaledig

    Jag hade innan jag klev på föräldraledigheten en fin kontakt med mitt barn, men när jag väl gick hem från jobbet för att vara ledig 4,5 månad så minns jag ingenting annat än att jag var trött från att jag vaknade på morgonen, tills att jag somnade sent på kvällen. Livskvaliteten var noll..

    Sambon som hade varit hemma över ett år passade på att jobba så mycket det bara gick.. Såklart!

  • Svar på tråden Tyckte inte det var världens grej att vara pappaledig
  • Anonym (.)

    Ja, det är allt lite missvisande att vara pappa"ledig". Det är inte som semester.

    Hur ledig tror du din sambo som var hemma 1år upplevde det hela?

    Sen tycker jag att det är mycket värre att vara pappaledig på vintern än sommaren. På sommaren är det varmt o skönt och inte så mycket kläder att bråka med. På vintern ska man bråka med overaller, halka, +3 c regn med mera. Det är en tuffare period att vara hemma på

  • Anonym (jaha?)

    Vad tror du alla kvinnor har tyckt och tänkt i alla tider, förr var inga fäder hemma och kvinnorna gjorde verkligen allt hemma. Tror du att de hade tid att vila, ta sovmorgon osv? Nej de tvättade, städade och tog hand om barnen. Idag är det ju mycket lättare med allt sånt än för säg 2 generationer sedan. Vi har mkt mer teknik som underlättar vår vardag. 

    Det ÄR jobbigt att ha småbarn men man måste ta ta hand om de barn man avlat fram. Då får man ta att det är lite tungt emellanåt. 

  • Anonym (Va f*n)
    Anonym (Förvirrad själ) skrev 2019-11-09 18:41:10 följande:

    Jag hade innan jag klev på föräldraledigheten en fin kontakt med mitt barn, men när jag väl gick hem från jobbet för att vara ledig 4,5 månad så minns jag ingenting annat än att jag var trött från att jag vaknade på morgonen, tills att jag somnade sent på kvällen. Livskvaliteten var noll..

    Sambon som hade varit hemma över ett år passade på att jobba så mycket det bara gick.. Såklart!


    You fucked up

    Var ledig i 6 månader, skönaste ledigheten nånsin, städa och tvätta med ungen i sele på morgon, tv-spel vid tupplurar och på kvällen när frugan kom hem glodde vi på tv eller lite sex om ungen somnade i tid, tv-spel på natten, sen sova 5-6 timmar innan det började om igen.
  • Elin P

    Är du överraskad eller? Det är sjukt jobbigt att vara föräldraledig. Det är därför man delar på det. Jobbar man så får man i alla fall rast och gå på toa ifred.

  • Anonym (H)

    Föräldra"ledighet" är nog jävligt jobbigt för många.

    Menar du att din partner jobbade extremt mycket övertid eller en normal arbetsvecka? Hur mycket jobbade du under barnets första år?

  • Sasu

    jo, det är ingen dans på rosor att vara hemma med ett barn, Många män som tycker att vi kvinnor klagar så mycket på hur trötta vi är efter en lång dag med en skrikande unge. Min sambo trodde ju att det var rena semestern för mig att gå hemma med en nyfödd, snarare tvärtom. Han jobbar ju hela dagen och spenderar endast 2-3 timmar med dottern innan det är läggdags för henne, han tycker det är såååå lätt att ta hand om henne då!

  • Anonym (H)
    Sasu skrev 2019-11-11 09:07:02 följande:

    jo, det är ingen dans på rosor att vara hemma med ett barn, Många män som tycker att vi kvinnor klagar så mycket på hur trötta vi är efter en lång dag med en skrikande unge. Min sambo trodde ju att det var rena semestern för mig att gå hemma med en nyfödd, snarare tvärtom. Han jobbar ju hela dagen och spenderar endast 2-3 timmar med dottern innan det är läggdags för henne, han tycker det är såååå lätt att ta hand om henne då!


    Om bristen på förståelse är ett problem för er så kanske ni borde låta honom prova på heldagar med allt ansvar själv. Vet flera som gjort så för att skapa förståelse för situationen hemma.
Svar på tråden Tyckte inte det var världens grej att vara pappaledig