• Sun 10 Nov 2019 13:40
    4087 visningar
    9 svar
    9
    4087

    Ovitrelle - Gravid eller mens?

    Efter många jobbiga månader och efter Letrozol-behandling samt spruta går jag nu och väntar på att få svar; är jag gravid eller kommer mensen snart.

    Tog Ovitrelle-sprutan förra fredagen, alltså den 1 november, och nu är jag inne på dag 9 efter. Det sägs att hcg från sprutan ska vara ur kroppen 10 dagar efter man tagit sprutan enligt FASS, andra säger 14.

    Hade mycket gravid-symptom i börjar pga sprutan men nu börjar dessa avta mer och mer. Är dock rädd att detta visar på att jag inte är gravid utan att mensen kommer snart.

    Vad tror ni? När känner man att man är gravid? Hur känner man skillnad på pms och gravid-symptom?

    Snälla hjälp!

  • Svar på tråden Ovitrelle - Gravid eller mens?
  • Sun 10 Nov 2019 20:48
    #1

    Samma sits här. Tog sprutan två dagar innan dig o sex samma dag. (Tur att det är lätt som en plätt att hitta villiga kandidater så man slipper frysta simmare)

    Brösten börjar ömma mindre men jag känner mig ändå gravid. Känns som att nåt är på G där nere. Känns som när jag plussade senast. BIM -2 till -4 idag men neg test. Men heller inga flytningar som innan mens eller en mullrande mage.

  • Anonym (S)
    Tue 7 Jan 2020 12:24
    #2

    Hej!


    Hur gick det för er? Hur långt efter sprutan testade ni?

  • Anonym (Längt­ar)
    Tue 7 Jan 2020 13:19
    #3

    Hur gick de? De va 14 dagar sen jag tog sprutan, ingen mens och negativt test idag..... inte ens symptom på varken mens är på g eller graviditet

  • Anonym (S)
    Tue 7 Jan 2020 13:33
    #4
    Anonym (Längtar) skrev 2020-01-07 13:19:02 följande:

    Hur gick de? De va 14 dagar sen jag tog sprutan, ingen mens och negativt test idag..... inte ens symptom på varken mens är på g eller graviditet


    Sitter i lite samma läge som dig, fast har inte vågat pröva. 15 dagar sen sprutan, inga symptom förutom mensvärk som brukar vara ett säkert tecken på att mens är på G...

    Däremot så satte NC ut min ÄL 5 dagar efter sprutan så kanske den man ska gå efter då har jag BIM på torsdag. 
  • Anonym (Längt­ar)
    Tue 7 Jan 2020 13:59
    #5

    Åh skönt att man inte är ensam! Ja så kan de ju va :) jag brukar alltid få mens 11 dagar efter sprutan annars.. så jobbigt o vänta o inte förstå vad som händer :(

  • Anonym (S)
    Wed 8 Jan 2020 06:34
    #6
    Anonym (Längtar) skrev 2020-01-07 13:59:16 följande:

    Åh skönt att man inte är ensam! Ja så kan de ju va :) jag brukar alltid få mens 11 dagar efter sprutan annars.. så jobbigt o vänta o inte förstå vad som händer :(


    Håller med, känns som många är i samma situation men samtidigt känner man sig ensam. 

    Jag förstår det, avvaktar fortfarande. Första gången jag tar letrozol och ovitrelle. Hur många gånger har du kört? 
  • Anonym (Längt­ar)
    Wed 8 Jan 2020 13:14
    #7
    Anonym (S) skrev 2020-01-08 06:34:52 följande:

    Håller med, känns som många är i samma situation men samtidigt känner man sig ensam. 

    Jag förstår det, avvaktar fortfarande. Första gången jag tar letrozol och ovitrelle. Hur många gånger har du kört? 


    Va kul, hoppas du bara behöver en omgång letrozol och ovitrelle! :) jag körde letrozol förut men de hjälpte inte alls så har tagit gonal f istället, tagit Ovitrelle 3ggr tidigare.

    Fick mens på ÄL+10 första och ÄL+11 andra gången.

    Har alltid fått mensvärk några dagar innan men känner inget alls nu..
  • Anonym (S)
    Wed 8 Jan 2020 14:37
    #8
    Anonym (Längtar) skrev 2020-01-08 13:14:39 följande:
    Va kul, hoppas du bara behöver en omgång letrozol och ovitrelle! :) jag körde letrozol förut men de hjälpte inte alls så har tagit gonal f istället, tagit Ovitrelle 3ggr tidigare.

    Fick mens på ÄL+10 första och ÄL+11 andra gången.

    Har alltid fått mensvärk några dagar innan men känner inget alls nu..
    Ja vi får se! Tänkte testa imorgon för då är BIM beräknad enligt natural cycels...Om jag vågar är nästa värre att få ett negativt test än mens Förvånad

    Positiva med att mensen kommer är att då kan man starta en ny kur och jag ska spola äggledarna.
  • Anonym (Längt­ar)
    Wed 8 Jan 2020 15:20
    #9
    Anonym (S) skrev 2020-01-08 14:37:11 följande:

    Ja vi får se! Tänkte testa imorgon för då är BIM beräknad enligt natural cycels...Om jag vågar är nästa värre att få ett negativt test än mens 

    Positiva med att mensen kommer är att då kan man starta en ny kur och jag ska spola äggledarna.


    Du får säga till hur de går om du testar :D tänkte testa typ måndag om ingen mens har kommit tills dess..

    Precis, känner att är jag inte gravid kan jag väl få mens nu o börja en ny omgång!
Svar på tråden Ovitrelle - Gravid eller mens?