• poker444

    Present till min flickvän. Dålig, godkänd, bra eller toppen!?

    Hej,
    Min flickvän fyller snart år och jag har i princip klart för mig med presenterna men vill bara reflektera här och se vad ni tycker om det jag ska ge henne. Hon fyller 23 år och vi har varit tillsammans i ett halv år ungefär. Det hon ska få är följande:


    När jag hämtar upp henne får hon blommor och choklad, sedan åker vi hem till henne där hon för en inslagen "box" med alla presenter i. Hon ska få fyra produkter som går att köpa på t.ex. Ica som får mig att påminna om just henne och som hon konsumerar nästan dagligen. Hon ska troligtvis få ett presentkort på Victoria Secret där hon själv eller om hon vill tillsammans med mig får köpa det hon vill ha, hon kanske uppskattar om båda är en del av köpet. Hon gillar att få massage av mig men tänkte ge bort massage till henne hos någon expert, eftersom vi inte får i samma stad och jag inte vet vem som är bäst i hennes stad får hon ett kuvert med massa bokstäver "G" i och värdet på massagen som hon får disponera fritt över, alltså välja ställe, blir som en liten lätt rebus. Sen på kvällen tänkte jag att vi käkar på en bra och fin restaurang och antingen om hon inte vill veta stället utan det blir en överraskning eller om hon får bokstäver på restaurangens namn och själv får klura ut det utifrån de bokstäverna. Så alltså, blommor, choklad, fyra saker hon gillar, presentkort på Victoria Secret, Massage, middag.
    Är detta att ta i? Anstränger jag mig alldeles för mycket, är det löjligt? Vad anser ni, hade ni tjejer blivit glada över detta? Vill visa att hon verkligen är bäst!


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Present till min flickvän. Dålig, godkänd, bra eller toppen!?
  • Kodia

    Jag tycker att det är lite mycket, faktiskt. Jag förstår att du vill göra allt detta nu, men tänk på att det (förhoppningsvis) kommer många födelsedagar, julaftnar, alla hjärtans dag osv framöver... Det kan bli jobbigt att trumfa detta varje gång...
    Jag hade hoppat över massagepresentkortet. Ta det vid nästa födelsedag, och ha då ett riktigt presentkort. Lådan med saker hon gillar tycker jag är en jättegullig idé, och presentkortet på VS blir den riktiga presenten, och restaurangbesöket ett fint firande! 

  • Tow2Mater

    Tycker det låter toppen! Du har verkligen ansträngt dig och det borde hon  uppskatta! Men du sätter ju ribban nu for kommande fodelsedagar :)

  • AniieeHär

    Jag är ju en synisk jävel, va, så jag hade undrat vad du hade för baktankar. Jag har nog läst för mycket om kultindoktrinering.....


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • LoveRain

    Är hon en medveten tjej vill hon inte ha ett presentkort från VS! Antar att debatten på Insta mfl plattformar gått dig förbi?

    Varför just VS? Köp ett presentkort på en lokal butik för underkläder (alltså inte typ Lindex) där hon kan få hjälp att prova ut en BH eller ett set som verkligen passar och smickrar hennes kropp istället.

    Eller så gör du något som inte har med sexiga underkläder alls att göra. Vad har hon för intressen och hobbys?

    Sen håller jag med om att inte gå all in på första födelsedagen. Du sätter liksom standarden för övriga firanden väldigt högt med så många presenter.

  • Vivala

    Hade nog känt att det va mer för din skull än min med underkläderna. Hellre blommor och middag Isåfall.

  • Geminis

    Jättefin tanke av dig men känns som att du försöker för hårt. Det kan ge motsatt effekt tyvärr.

    Ge henne blommor (skippa choklad).

    Boxen med saker från t ex Ica bra.

    Och sedan avslutningsvis middag.

    Skippa massage och V.S. Spar det till jul el annat tillfälle. Just V.S är ingen höjdare men finns andra butiker t ex Hunkemöller (liknande utbud och kvalitet). Annars har både Twilfit och Lindex bättre kvalitet på sina underkläder.

  • erikaABC

    Det blir för mycket, Du behöver inte braka av allt du kommer på
    Framför allt: skippa presentkortet på VS

  • Kokoskorven
    poker444 skrev 2019-11-10 19:18:33 följande:

    Hej,
    Min flickvän fyller snart år och jag har i princip klart för mig med presenterna men vill bara reflektera här och se vad ni tycker om det jag ska ge henne. Hon fyller 23 år och vi har varit tillsammans i ett halv år ungefär. Det hon ska få är följande:


    När jag hämtar upp henne får hon blommor och choklad, sedan åker vi hem till henne där hon för en inslagen "box" med alla presenter i. Hon ska få fyra produkter som går att köpa på t.ex. Ica som får mig att påminna om just henne och som hon konsumerar nästan dagligen. Hon ska troligtvis få ett presentkort på Victoria Secret där hon själv eller om hon vill tillsammans med mig får köpa det hon vill ha, hon kanske uppskattar om båda är en del av köpet. Hon gillar att få massage av mig men tänkte ge bort massage till henne hos någon expert, eftersom vi inte får i samma stad och jag inte vet vem som är bäst i hennes stad får hon ett kuvert med massa bokstäver "G" i och värdet på massagen som hon får disponera fritt över, alltså välja ställe, blir som en liten lätt rebus. Sen på kvällen tänkte jag att vi käkar på en bra och fin restaurang och antingen om hon inte vill veta stället utan det blir en överraskning eller om hon får bokstäver på restaurangens namn och själv får klura ut det utifrån de bokstäverna. Så alltså, blommor, choklad, fyra saker hon gillar, presentkort på Victoria Secret, Massage, middag.
    Är detta att ta i? Anstränger jag mig alldeles för mycket, är det löjligt? Vad anser ni, hade ni tjejer blivit glada över detta? Vill visa att hon verkligen är bäst!


    Tack på förhand!


    Vilka fina grejer du tänkt ut! Jag hade uppskattat var och en av sakerna oerhört mycket, men håller med övriga som kommenterat här om att det känns lite överväldigande och "för mycket" med alltihop. Jag antar att du vet att hon uppskattar Victoria's Secret, så om jag var du skulle jag köra på blommor (men skippa chokladen), paketet med 4 grejer hon gillar, presentkort på VS samt middag. Det blir en födelsedag att minnas och har faktiskt svårt att tänka mig någon tjej som inte skulle uppskatta detta. Lycka till!
  • Tow2Mater
    Geminis skrev 2019-11-10 22:19:02 följande:

    Jättefin tanke av dig men känns som att du försöker för hårt. Det kan ge motsatt effekt tyvärr.

    Ge henne blommor (skippa choklad).

    Boxen med saker från t ex Ica bra.

    Och sedan avslutningsvis middag.

    Skippa massage och V.S. Spar det till jul el annat tillfälle. Just V.S är ingen höjdare men finns andra butiker t ex Hunkemöller (liknande utbud och kvalitet). Annars har både Twilfit och Lindex bättre kvalitet på sina underkläder.


    "Hunkemöller"? wow, vilket sexigt namn, ha ha. Jag ser framför mig långkalsonger och underställ till jaktlaget :)
  • Wench85
    poker444 skrev 2019-11-10 19:18:33 följande:

    Hej,
    Min flickvän fyller snart år och jag har i princip klart för mig med presenterna men vill bara reflektera här och se vad ni tycker om det jag ska ge henne. Hon fyller 23 år och vi har varit tillsammans i ett halv år ungefär. Det hon ska få är följande:


    När jag hämtar upp henne får hon blommor och choklad, sedan åker vi hem till henne där hon för en inslagen "box" med alla presenter i. Hon ska få fyra produkter som går att köpa på t.ex. Ica som får mig att påminna om just henne och som hon konsumerar nästan dagligen. Hon ska troligtvis få ett presentkort på Victoria Secret där hon själv eller om hon vill tillsammans med mig får köpa det hon vill ha, hon kanske uppskattar om båda är en del av köpet. Hon gillar att få massage av mig men tänkte ge bort massage till henne hos någon expert, eftersom vi inte får i samma stad och jag inte vet vem som är bäst i hennes stad får hon ett kuvert med massa bokstäver "G" i och värdet på massagen som hon får disponera fritt över, alltså välja ställe, blir som en liten lätt rebus. Sen på kvällen tänkte jag att vi käkar på en bra och fin restaurang och antingen om hon inte vill veta stället utan det blir en överraskning eller om hon får bokstäver på restaurangens namn och själv får klura ut det utifrån de bokstäverna. Så alltså, blommor, choklad, fyra saker hon gillar, presentkort på Victoria Secret, Massage, middag.
    Är detta att ta i? Anstränger jag mig alldeles för mycket, är det löjligt? Vad anser ni, hade ni tjejer blivit glada över detta? Vill visa att hon verkligen är bäst!


    Tack på förhand!


    Det låter fint och omtänksamt, men jag skulle nog nästan bli lite skrämd om jag var 23 och fick så mycket presenter av min partner. Bara en middag på restaurang går ju på dyra pengar och det där blir väl... ett par hundra för blommor, ett par hundra för grejerna från ica, minst 500 presentkort VS, minst 500 presentkort massage, ett par tusen för middag. När jag var 23 var de flesta omkring mig studenter eller jobbade i lågavlönat serviceyrke så en födelsedagspresent för 500 var storslagen. Skulle jag få presenter för 3-4-5000 skulle jag nog bli helt chockad, och inte bara på ett bra sätt. Vad menar han? Hur ska jag kunna ge honom en julklapp? Är han osäker eller försöker han köpa min kärlek? 

    Nu kanske ni har en helt annan ekonomisk situation och redan gett varandra en massa "mindre" presenter så du vill göra något större nu, men det är nog inte så vanligt i den åldern iaf.

    Just Victoria Secret skulle jag verkligen inte vilja ha utifrån deras exkluderande "inkluderingskampanj". Men om du vet att hon älskar VS (och även gör det efter all uppståndelse senaste månaderna) är det såklart en annan grej.

    "Presentkort" på massage, alltså ett kuvert med pengar i om jag förstår det rätt, skulle jag verklgien skippa. Det känns bara som att du försöker köpa henne. En lyxig romantisk massage med en härlig massageolja hemma skulle vara mer än nog.

    Jag älskar tanken på en liten låda med grejer hon konsumerar ofta och som får dig att tänka på henne. Till mig skulle en sån låda med exempelvis mitt favoritgodis, försvarets hudsalva som jag anvädner dagligen, en mobilladdare som jag ofta letar efter när jag tappat bort vara guld värt, visa på uppmärksamhet, kärlek, att du ser mig och gillar mina knasigheter.

    Middag på finrestaurang är fint. Jag hade nog blivit lika glad för en schysst middag hemma, men restaurangbesök är storslaget när en är ovan med det. Samtidigt som det kan ge lite prestationskänslor om en är ovan med att klä upp sig, osäker på om en väntas betala eller om det är okej att välja flera rätter osv. För en del skulle det vara en mysig självklarhet att bli bjuden på middag på restaurang på födelsedagen, för en del skulle det vara stressigt och osäkert och bättre att se sin partner anstränga sig hemma i köket. 
Svar på tråden Present till min flickvän. Dålig, godkänd, bra eller toppen!?