• guacamoleoe

    rött hår & klor???

    hej. igår färgade jag mitt hår riktigt rött. jag hade helt glömt bort att jag vistas på badhuset minst 1 gång i veckan. hur kommer mitt hår påverkas av kloret?

  • Svar på tråden rött hår & klor???
  • Tow2Mater

    ha ha, läste rubriken och såg en varulv framför mig... Blekt hår brukar ju bli grönt tillsammans med klor, men tror inte det händer med färgat?

  • Erkens mamma

    Har man mycket röda toner i håret borde man klara sig bäst från grönskiftningarna. Blandar du grön och röd får du brun så möjligen att det skulle kunna bli aningens brunare i så fall. Tror aldrig att du kommer kunna se det.

  • Anonym (Fniss)
    Tow2Mater skrev 2019-11-10 19:37:04 följande:

    ha ha, läste rubriken och såg en varulv framför mig... Blekt hår brukar ju bli grönt tillsammans med klor, men tror inte det händer med färgat?


    Tänkte oxå rött hår och rejäla naglar
  • Anonym (anonym)

    grejen är den att mitt hår har besökt innan det färgades rött. hmm?

  • Anonym (H)

    Är det permanent hårfärg kan den hålla för klor, men är det en semi-permanent hårfärg så kommer den mest troligt att sköljas ur av kloret. Oavsett om den är permanent eller inte så kommer de röda färgpigmenten påverkas när du schamponerar håret efteråt.. Köpt röd färgbomb om du vill fylla på igen och hålla efter färgen.

Svar på tråden rött hår & klor???