• Anonym (Ts)

    Han får inte upp den...

    Jag har träffat en kille i ca två månader och vi börjar väl närma oss ett mer seriöst förhållande. Vi hade inte sex förrän för typ två veckor sedan och nu kommer vi till problemet. Han får liksom inte upp den! Jag har aldrig upplevt det här med någon förrut, förutom någon enstaka gång efter alkohol typ. De två första försöken gick inte alls, medan vi till slut lyckades tredje gången vi provade, men även då var han liksom inte speciellt hård och det var inte så lätt att få det att funka.

    Han säger att det nästan alltid händer i början på relationer, och det blir nog en ond cirkel då han oroar sig att det ska hända och spänner sig, och då är det ju nästan garanterat... Jag säger förstås att det är okej och att det kommer att lösa sig men det känns samtidigt jättejobbigt, jag känner mig otillräcklig och att jag gör något fel :(

    Vad kan man göra? Jag är 30 och han 33 men tror att han haft de här problemen länge.

  • Svar på tråden Han får inte upp den...
  • Anonym (V)

    Min sambo hade det likadant i början av vårt förhållande. Det var så de första 5-6 gångerna, mest troligt pga nervositet eller något. Kommentera det inte för det sätter troligen ännu större press på honom, försök få honom att slappna av bara och lägg ingen större vikt i det. Han tycker troligtvis själv att det är jobbigt och det gör bara saken sämre

  • Anonym (Ts)
    Anonym (V) skrev 2019-11-11 00:34:54 följande:

    Min sambo hade det likadant i början av vårt förhållande. Det var så de första 5-6 gångerna, mest troligt pga nervositet eller något. Kommentera det inte för det sätter troligen ännu större press på honom, försök få honom att slappna av bara och lägg ingen större vikt i det. Han tycker troligtvis själv att det är jobbigt och det gör bara saken sämre


    Tack för svar! Nej jag har inte kommenterat det, det var han som sa att han hade de problemen förut också. Och jag sa då att det förstås gör det svårare om han har det i bakhuvudet. Men jag vill verkligen inte sätta mer press på honom. En gång då vi försökte så hade vi båda druckit (Inte mycket dock) och jag sa något i stil med att det kändes som att jag gjorde något fel, vilket jag kanske inte borde ha gjort...
  • Anonym (ganska vanligt)

    Blir han inte hård när du smeker, suger honom heller, eller är det bara vid samlag?

    Jag dejtade en man ett tag i samma ålder som slaknade varje gång han skulle in i princip men var stenhård under förspel och annat. Han han hade också haft problemet med andra i början. Kan ligga andra hälsoproblem bakom, kanske psykiska faktorer mediciner t ex. Är han frisk för övrigt är det nog bara stress förutsatt att ni tänder på varann och har bra kemi i övrigt. Det är lätt att ta det personligt och känna sig oattraktiv eller kass i sängen. Men om det funkar för övrigt behöver du nog inte vara orolig för sånt?

    Så olika mellan män. Min nuvarande har stånd jämt så nästan överdrivet åt andra hållet även om jag föredrar det;)

  • Anonym (- -)

    min sambo kunde få upp den men kunde inte komma för han fick en sån extrem huvudvärk när han var nära.. han skämdes över detta så otroligt men efter några månader så la sig stressen över att behöva prestera på ett visst sätt och huvudvärken försvann.

  • t1000

    Jag har samma problem med varje ny tjej. Har bara med nervositet att göra.

    Förklara att det gör inget och försök hjälpa honom på traven. Tillslut kommer det fungera.

  • Anonym (ganska vanligt)
    t1000 skrev 2019-11-11 09:56:15 följande:

    Jag har samma problem med varje ny tjej. Har bara med nervositet att göra.

    Förklara att det gör inget och försök hjälpa honom på traven. Tillslut kommer det fungera.


    Det är lätt att tänka att killen tappat attraktionen, inte gillar ens kropp eller kön eftersom det bara sker just vid inträngandet som jag erfarit.

    Jag har blivit sur några gånger men sedan inte försökt pressa alls. Har du några handfasta tips hur man ska hjälpa killen på traven om det händer? Hur bör man agera liksom, om det upprepar sig varje gång man ses första tiden.?
  • Anonym (ante)
    Anonym (ganska vanligt) skrev 2019-11-11 12:05:54 följande:

    Det är lätt att tänka att killen tappat attraktionen, inte gillar ens kropp eller kön eftersom det bara sker just vid inträngandet som jag erfarit.

    Jag har blivit sur några gånger men sedan inte försökt pressa alls. Har du några handfasta tips hur man ska hjälpa killen på traven om det händer? Hur bör man agera liksom, om det upprepar sig varje gång man ses första tiden.?


    Jag har egentligen aldrig haft några problem med ståndet. Men en gång när jag inte riktigt fick till det reagerade min fru med att bli sur. Det satte sig i huvudet på mig och tog månader att bli av med. Så att bli sur på mannen för en sån sak är verkligen att sätta press på honom!
  • Anonym (ganska vanligt)
    Anonym (ante) skrev 2019-11-11 12:17:25 följande:
    Jag har egentligen aldrig haft några problem med ståndet. Men en gång när jag inte riktigt fick till det reagerade min fru med att bli sur. Det satte sig i huvudet på mig och tog månader att bli av med. Så att bli sur på mannen för en sån sak är verkligen att sätta press på honom!
    Jag reagerade så eftersom jag aldrig varit med om det och var extremt kåt. Jag och killen var extremt tända på varandra och hade hånglat i flera timmar och längtat efter att ses. Vi bodde långt ifrån och när vi väl sågs var man ju i upplösningstillstånd. Jag blev otroligt frustrerad och kände mig kränkt.

    Jag vet inte om det hade blivit bättre efterhand eftersom vi bara sågs några gånger? Men det funkade inte för mig. Om vi hade kunnat ses oftare och lära känna varandra och utveckla sexlivet hade det varit en annan sak. Men om man ska vara kk är det ju inte lyckat.
  • Robert 832

    Har han problem att få upp den på egen hand när han fantiserar/onanerar?

    Det kan ju faktiskt vara du.

  • JKPGerik

    Tror helt klart det beror på att ni är i början av förhållandet. Byt taktik! Koncentrera er på din njutning. Och lek med honom utan att det måste vara penetration. Man kan suga en halvslak kuk också som exempel. 

    För min del kan det komma en svacka en bit in i förhållandet. Då man är upp över öronen förälskad i någon så kan det vara svårt att se till det sexuella. Man är liksom mer inställd på närhet, hålla om varandra.. somna nära.. umgås och hitta på saker. 

    I de fallen kan det för mig vara bra att försöka tänka i lite porriga banor.. Inte enbart se min partner som den jag älskar utan en sexuell varelse som kan vara kåt och jag vara kåt på. Det är väl det där med "madonna/hora" situationen. Blir det för mycket "madonna" så blir man inte så kåt utan kräver mer närhet... Men till sist brukar man alltid hitta balansen. 

    Det viktiga är att detta inte blir en grej. Det är samma sak som när man varit tillsammans länge. Om man en, två eller tre gånger i rad har "medioker sex" där man bara kommer lite grann är det lätt att börja fundera på varför det inte var sådär djuriskt med orgasmer som gjorde att man sträckte vaden längre. Då blir det en ond cirkel med prestationskrav. Här verkar det vara lite samma sak... 

    Skit i att den är halvslak och ägna er åt sexuella lekar som inte kräver penetrering. Vissa saker blir inte bättre att diskutera sönder.. 

    Skulle detta bestå skulle jag dock ta upp det och diskutera om han kan sätta ord på vad som låser sig. Kanske har han en dirkigt dirty fantasi som alltid får igång honom som du kan tänka dig göra själv? Kanske behöver du porra till dig lite? Eller kanske bli mer nunna (din sexualitet kan ju faktiskt skrämma honom också) 

    Men som sagt. Spar det snacket tills ni verkligen tröttnat på att han inte blir hård. 

Svar på tråden Han får inte upp den...