• Anonym (Jill)

    Ska jag ligga med min ungdomsförälskelse?!

    När jag var 16-17 år så var jag fruktansvärt förälskad i en kille som då var 24.
    Vi jobbade ihop. Han visste om hur jag kände och vi pratade mycket känslor m.m. Tror att han gillade mig med, men han hade sambo och troligtvis tyckte han nog att jag var lite för ung! Inget hände egentligen mellan oss fysiskt, mer än några kramar.

    Detta var min första stora kärlek och jag mådde fruktansvärt dåligt under den här tiden, tog flera år att komma över honom! Har aldrig fällt så många tårar över någon annan kille som jag gjorde över honom! Vi jobbade ihop i något år innan jag började plugga istället. Vi bodde inte i samma stad så efter jag slutat jobba så jag såg honom väldigt sällan. I början så ringde han några gånger, men det blev glesare och dog sedan ut.
    När vi någon gång om året sprang på varandra på stan och pratade några ord, så blev jag alltid helt förstörd efteråt, kunde ligga i dagar och gråta och sakna honom och sörja det som aldrig blev..

    Detta är nästan 30 år sedan, men jag har tänkt på honom från och till under hela tiden.

    Har kollat upp honom ibland (på FB m.m.), var han bor, såg att han gift sig med sin sambo.. men vi har inte haft någon som helst kontakt, eller sett varandra på typ 20 år.

    Häromdagen fick jag en vänförfrågan på FB från honom. Blev så ställd så att jag bara slog ihop datorn! Att se hans namn ger mig fortfarande fjärilar i magen, även om han är en liten farbror nu såklart!

    Tog något dygn innan jag tackade ja till hans förfrågan. Efter det så har vi börjat skriva till varandra på Messenger. Väldigt ytligt och "trevligt" först, men blev snart seriöst. Han skriver att han ska skiljas.. så frågade han om vi skulle ses på en fika någon gång när jag var i hemstaden (jag har flyttat 30 mil till en annan stad). Vi har haft en väldigt sexuell anspelning i våra meddelanden och han har väl egentligen sagt rakt ut att han inte skulle ha något emot att ligga med mig när vi ses. Vi har skojat om att vi har haft världens längsta förspel, haha!

    Så här är då mitt dilemma, ska jag träffa honom eller inte? Jag separerade från min sambo i våras, har dejtat lite efter det men inget seriöst!
    Är såklart jättenyfiken på att träffa honom, mannen som fick mig att känna så mycket. Och på något vis så känner jag att jag är "skyldig" mitt 16-åriga jag detta, för då var inte alla tårar och bedrövelser förgäves!
    Men jag är också rädd att bli besviken! För under 30 år så har jag ju hunnit att verkligen sätta honom på en piedestal! Han kanske inte är så perfekt som jag minns? Men om han är det, så är jag rädd för att han ska få mig att sjunka ner igen, om det inte blir något mellan oss, och jag måste börja om igen där på botten där han lämnade mig när jag var tonåring. 

  • Svar på tråden Ska jag ligga med min ungdomsförälskelse?!
  • ronjon

    Eftersom att du inte är i en relation just nu tycker jag att du ska göra det, antingen kan det bli ett avslut till din tonårskärlek eller kanske blir det en ny romans. TA CHANSEN NU!

  • Anonym (Pepp)

    Om även han är singel så kör på! Jag förstår mycket väl att du känner att du är skyldig ditt 16-åriga jag detta. Var bara beredd på att du kan bli besviken, men då har du åtminstone testat.

    Jag var superkär i en kille i en parallellklass i högstadiet, men han var så oåtkomlig. Tänkte på honom i flera år efteråt, men sen, drygt 10 år senare, blev min systers kompis ihop med honom och han visade sig vara världens svin. Där sprack den illusionen.

  • Anonym (.)

    Undrar om hans fru också är medveten om att de ska skiljas...

    Du lever ju bara en gång. Jag hade träffat honom i alla fall. Men självklart är risken stor att han inte är lika perfekt i verkligheten som i ditt huvud, men så är det ju alltid när man dejtar.

  • Anonym (Camilla)

    Självklart ska du träffa honom. Snacka lite gamla minnen. Uppdatera varandra. Känns det rätt så ska du ligga med honom. Om det blir någon relation har ingen betydelse. Go girl!

  • Anonym (Ann)

    Måste du bestämma dig för det redan innan du träffat honom? Tänk om han inte alls är attraktiv.

    Känns som att frågan är om du ska träffa honom eller inte. Man ligger ju inte med någon bara för att man bestämmer träff. Han är kanske inte alls som den bild du har av honom. Risken är stor att du blir besviken.

  • Bjoer

    Tror inte du ska vara rädd för att bli besviken. Då betyder det ju bara att du slipper fundera på honom mer. Jag ser det som win-win. Dessutom känns det väldigt mycket som att han kontaktade dig i hopp om att få ligga lite. En lågoddsare när han ändå höll på att skiljas och inte fick sex hemma. :D

Svar på tråden Ska jag ligga med min ungdomsförälskelse?!