• Anonym (Star)

    Netflix

    Kommer jag super teknisk till max.. NOT...

    Har Netflix och vi har 5 st som kan kolla samtidigt.

    Jag har jobbat länge på en skola och fritids men min tjänst tog slut nu sista oktober. Saknar barnen redan.

    Till saken hör att vi på fredagar mös till det med film och då Netflix.

    Nu slog det mig att sist jag jobbade och skulle logga in på fritids dator så var jag redan inloggad.

    Nu vill ju inte jag att det fritids ska ha mitt Netflix..

    Om jag byter lösenord så byts det väl inte automatiskt på den datorn??

    Menar att det loggas ut helt och hållet??

    I morgon börjar jag på en ny tjänst i en årskurs 1 på en annan skola och där är jag till sista juni 2020????.

  • Svar på tråden Netflix
  • flygrl

    Som jag förstått det gäller väl lösenordet för ens Netflix konto så om man byter det loggas man automatiskt ur på samtliga enheter och måste logga in med nya lösenordet. Problem solved!

    Eller har jag missförstått din fråga kanske?

  • Anonym (H)

    Om du använder dig av Netflix-appen kan du gå in på fliken Mer, sedan vidare på Konto. Du kommer då vidare till Netflix webbsida. Bläddra ner till Inställningar och tryck på Logga ut på alla enheter. :)

  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Star) skrev 2019-11-11 23:28:21 följande:

    Kommer jag super teknisk till max.. NOT...

    Har Netflix och vi har 5 st som kan kolla samtidigt.

    Jag har jobbat länge på en skola och fritids men min tjänst tog slut nu sista oktober. Saknar barnen redan.

    Till saken hör att vi på fredagar mös till det med film och då Netflix.

    Nu slog det mig att sist jag jobbade och skulle logga in på fritids dator så var jag redan inloggad.

    Nu vill ju inte jag att det fritids ska ha mitt Netflix..

    Om jag byter lösenord så byts det väl inte automatiskt på den datorn??

    Menar att det loggas ut helt och hållet??

    I morgon börjar jag på en ny tjänst i en årskurs 1 på en annan skola och där är jag till sista juni 2020????.


    Om du byter lösenord måste de på fritids ha det lösenordet och logga in nästa gång de vill använda Netflix. Och det lösenordet har de ju inte.
  • Anonym (Star)

    Så ni menar nu att om jag byter lösenord så loggas alla ev enheter ut och man måste ange det nya lösenordet på alla våra enheter?!

    Hatar att vara oteknisk i dagens samhälle.

  • Anonym (H)
    Anonym (Star) skrev 2019-11-12 19:48:05 följande:

    Så ni menar nu att om jag byter lösenord så loggas alla ev enheter ut och man måste ange det nya lösenordet på alla våra enheter?!

    Hatar att vara oteknisk i dagens samhälle.


    Gör som jag skrev, sen byter du lösenord. Då är du riktigt säker.
  • flygrl
    Anonym (Star) skrev 2019-11-12 19:48:05 följande:

    Så ni menar nu att om jag byter lösenord så loggas alla ev enheter ut och man måste ange det nya lösenordet på alla våra enheter?!

    Hatar att vara oteknisk i dagens samhälle.


    Jag håller med Anonym (H) att det absolut säkraste är att du följer hens tips och därefter byter lösenordet. Då vet du att din förra arbetsplats inte längre kan ha tillgång till ditt Netflix konto. Simple as that.
Svar på tråden Netflix