• Anonym (Kvelertak)

    Ljudupptagning när vi har sex

    Öppnade en ljudfil på min sambos dator och det visar sig att han har spelat in när vi har sex (obs bara ljud) utan min vetskap. Känner mig äcklad och så grymt jävla besviken. Jag skulle aldrig få för mig att göra nåt liknande och jag ställer mig själv frågan om jag verkligen känner honom på riktigt. Vad ska jag göra? Det är inte okej att snoka, jag har gjort det i tidigare förhållanden och då alltid hittat saker som gjort mig ledsen, men det faktum att han han spelat in ljudet av vårt samlag kvarstår ju...

  • Svar på tråden Ljudupptagning när vi har sex
  • Anonym (polisanmäl)

    Polisanmäl så klart, vem vet vad han mer gjort bakom din rygg.

  • Anonym (Kvelertak)

    Lättare sagt än gjort.

  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvelertak) skrev 2019-11-12 13:37:57 följande:

    Lättare sagt än gjort.


    Hur menar du? Att göra en anmälan är i sig väldigt  enkelt.
    Men det är klart, om du nu inte tycker att det är så farligt att han spelat in er sexakt så låter du så klart bli. Men då förstår jag inte varför du startar en tråd om det hela.
  • Anonym (Chill)

    Ta det lugnt. Han har väl bara spelat in för att han vill kunna lyssna på det. Det är inte kompromitterande på något sätt. Han har gjort det i smyg visst, men det är väl din kille? Och han har inte spridit? Vad är skadan?
    Han kanske bara vill ha runkmaterial. :)

    Jag skulle inte tagit det så hårt. Tar det hårdare när det onaneras utan att man vet om det eller är öppen med att man gör det.

  • Anonym (.)
    Anonym (polisanmäl) skrev 2019-11-12 13:10:42 följande:
    Polisanmäl så klart, vem vet vad han mer gjort bakom din rygg.
    För vad då?

    Än har inget olagligt gjorts.
  • Brattman
    Anonym (suck) skrev 2019-11-12 13:49:28 följande:
    Hur menar du? Att göra en anmälan är i sig väldigt  enkelt.
    Men det är klart, om du nu inte tycker att det är så farligt att han spelat in er sexakt så låter du så klart bli. Men då förstår jag inte varför du startar en tråd om det hela.
    Jo, att göra själva anmälan är naturligtvis lätt.
    Men jag tror hon menar att det inte är så lätt att anmälan leder till något resultat.

    Att spela in ett samtal i smyg är ju inte olagligt, så länge man själv deltar i samtalet. Skulle man däremot spela in ett samtal utan att deltaga i det själv, så räknas det som buggning och är olagligt. Det som eventuellt skulle kunna vara olagligt i det här fallet, är om inspelningen kan klassificeras som sexuellt ofredande. Men det är tveksamt och går inte att uttala sig säkert om den saken innan frågan har prövats av domstol.

    En försvårande omständlighet att hon har fått tag på ljudinspelningen genom att själv begå en brottslig handling. Att ta sig in i någon annan persons dator utan tillåtelse räknas som dataintrång, vilket betyder att om hon själv har begått en brottslig handling när hon fick tag på ljudfilen. Det räknas som dataintrång även om datorn saknar lösenord. Det som är avgörande är om man har tillåtelse att ta sig in i datorn eller inte.

    Att personer som bor tillsammans har tillåtelse att använda varandras datorer är inte ovanligt, så förmodligen skulle hon kunna klara sig genom att hävda att de har kommit överens om att få ha tillgång till varandras datorer. Men det är absolut sant som hon säger: Det inte är så lätt att bara göra en anmälan.

    Jag tror att bakgrunden till detta problem, är att parterna har helt olika synpunkter på det som har inträffat. Han såg det som en oskyldig grej, att spela in ljudet av den sexuella akten för att han tyckte det var attraktivt att kunna lyssna på den i efterhand. Medan hon tog illa vid sig av att bli inspelad.

    Den bästa lösningen är nog att prata ut med varandra. Om båda parter förstår hur den andra parten reagerade och känner, så bör de förhoppningsvis kunna lösa problemet och komma överens om hur de ska agera i fortsättningen för att inte något liknande problem ska uppstå igen.
  • Anonym (A)
    Bjoer skrev 2019-11-12 13:39:47 följande:
    Konfrontera honom. Fråga varför han har spelat in det.
    Ja, fråga hinim
  • Anonym (g)

    Grisigt gjort, men han ville nog bara ha något att runka till och du tänder honom något enormt. Att lyssna på dig när ni har sex gör honom helt galet tillfredsställd.

    Det var kanske lite för sjukt att berätta att han vill ha det inspelat och så spelade han in på eget bevåg.
    Ännu knäppare naturligtvis att göra så.

    Du borde konfrontera honom och fråga ut han varför han gjort som han gjort.

Svar på tråden Ljudupptagning när vi har sex