• Anonym (Ppp)
    Tue 12 Nov 2019 13:35
    376 visningar
    10 svar
    10
    376

    Undrar om hon är otrogen

    Känns som att min tjej är otrogen och när jag tog upp det med henne utan att låta anklagande så blev hon irriterad och svarade att det är mina problem vad jag tror.

    Andra här vet ju inte men undrar om ni hade svarat som hon gjorde.

  • Svar på tråden Undrar om hon är otrogen
  • Anonym (T)
    Tue 12 Nov 2019 13:40
    #1

    Har inte varit otrogen men skulle antagligen låta sur om min make påstod något sådant om mig.

  • Miss Skywal­ker
    Tue 12 Nov 2019 13:51
    #2
    Anonym (Ppp) skrev 2019-11-12 13:35:32 följande:

    Känns som att min tjej är otrogen och när jag tog upp det med henne utan att låta anklagande så blev hon irriterad och svarade att det är mina problem vad jag tror.

    Andra här vet ju inte men undrar om ni hade svarat som hon gjorde.


    Hur säger man till någon att man tror att denna är otrogen utan att låta anklagande?
  • Anonym (Sakna­rNärhe­t)
    Tue 12 Nov 2019 14:16
    #3

    Svår sits. Hur ska man fråga och hur ska man svara?
    Jag förstår att hon surnade, men oftast när man surnar finns något bakom.

    Jag har haft samma tankar om min fru, mestadels då hon onanerar ofta (utan att jag vet) både i sängen men oftast i duschen. Men hon vill inte ha sex. Säger att hon inte har lust. Rimmar illa med att hon tillfredsställer sig själv så ofta. Men jag vet inte hur jag ska fråga. Så får du något bra svar så kanske jag vågar.
    Hoppas mest på att jag upptäcker det eller att hon berättar.

  • Anonym (Oj då)
    Tue 12 Nov 2019 14:45
    #4

    Hej. Jag hade tänkt att finns de någon aggressivitet i svaret så finns de en anledning till de. Jag misstänkte mitt ex många gånger och han varje gång ljög mig rakt upp i ansiktet. Men svarade exakt så som din sambo. Tycker du ska gå på din magkänsla. Den stämmer oftast. Ge dig själv den respekten om hon inte kan visa ens en gnutta respekt gentemot dina rädslor och tankar

  • Anonym (Jo)
    Tue 12 Nov 2019 15:44
    #5

    Har frågat mitt ex innan om han varit otrogen och han blev arg och skällde att jag var den som var otrogen. Svarade på det så som din tjej svarade. Personligen så är jag ärlig och har aldrig ljugit honom rakt upp i ansiktet som han gjort mot mig. Skulle också varit ärlig om jag varit det så för mig betyder det inte att hon är det.

  • Tue 12 Nov 2019 16:44
    #6
    Anonym (Ppp) skrev 2019-11-12 13:35:32 följande:
    Känns som att min tjej är otrogen och när jag tog upp det med henne utan att låta anklagande så blev hon irriterad och svarade att det är mina problem vad jag tror.

    Andra här vet ju inte men undrar om ni hade svarat som hon gjorde.
    Om hon hade brytt sig om dig och er relation borde hon varit angelägen att stilla din oro, frågat varför du trodde så och vad hon gjort för att du skulle bli misstänksam. Det förutsätter förstår att du inte tjatat om det gång på gång och inte lyssnat på hennes förklaringar.
    Men om det var hennes första reaktion på frågan hade jag tolkat det som att hon inte har rent mjöl i påsen...
  • Anonym (Ajdå)
    Tue 12 Nov 2019 17:00
    #7

    Är man otrogen eller ljuger om annat så har man oftast en färdig mall på hur man tänker reagera. Om man inte blir tagen på sängkanten förstås.

    Man föreställer sig ett scenario om man får frågan och agerar på det.

    Om man blir anklagad för något som inte är sant brukar ilskan komma direkt. Det är ju trots allt en hemsk sak att bli anklagad för, speciellt om man inte kan bevisa motsatsen.

    Däremot om hon inte är otrogen borde hon göra allt i sin makt för att stilla din oro. Ilskan bör alltså rinna av ganska fort för att sedan tänka mer logiskt och vilja lösa det.

  • Anonym (A)
    Tue 12 Nov 2019 17:09
    #8
    Tecum skrev 2019-11-12 16:44:28 följande:
    Om hon hade brytt sig om dig och er relation borde hon varit angelägen att stilla din oro, frågat varför du trodde så och vad hon gjort för att du skulle bli misstänksam. Det förutsätter förstår att du inte tjatat om det gång på gång och inte lyssnat på hennes förklaringar.
    Men om det var hennes första reaktion på frågan hade jag tolkat det som att hon inte har rent mjöl i påsen...
    Håller med
  • Anonym (jury)
    Tue 12 Nov 2019 20:38
    #9

    Oavsett om hon ar skyldig eller inte så tyder svaret "det är ditt problem vad du tror" på en oroväckande maktfullkomlighet från hennes sida. Om du inte tidigare har visat tecken på svartsjuka tyder det tyvärr mest på att hon är skyldig och använder aggressivitet som försvar när hon blir konfronterad.

  • Wed 13 Nov 2019 00:59
    #10

    Jag har varit tillsammans med en snubbe som dag ut och dag in anklagade mig för att vara otrogen. På din tjejs svar låter det som att det inte är första gången som hon får frågan.

    Med tanke på att du refererar till dina känslor som anledning för att hon skulle vara otrogen säger väldigt mycket om dig. Du kanske ska ta tag i din svartsjuka istället för att anklaga flickvännen?

    Hur som haver hade jag frågat min pojkvän varför han trodde att jag skulle vara otrogen. Hade jag inte fått något vettigt svar hade jag bett honom dra åt helvete och tagit en lång funderare över vårt förhållande.

Svar på tråden Undrar om hon är otrogen