• Johaanna

    Ni som blev gravida i gymnasiet

    Ni som blev gravida under gymnasietiden hur löste ni det med skolan? Läste ni på distans och gick dit vid prov samt andra viktiga tillfällen eller tog ni ett år ledigt? Helst av allt skulle jag vilja gå klart skolan tillsammans med min klass men vill gärna höra era erfarenheter.

  • Svar på tråden Ni som blev gravida i gymnasiet
  • Anonym (Anonym)

    Jag blev gravid i början av 1an och tyvärr blev jag så sjuk (illamående mm) första månaderna så jag kom så mycket efter att jag gav upp gymnasiet...

    Tyvärr vet jag fler som hoppat av för ungefär samma sak...

    Tror mycket beror på hur långt du kommit, vad det är för utbildning, vilken skola osv hur mycket de kan hjälpa till att ordna upplägg för tex distansstudier mm

  • Mammaanonym2barn
    Johaanna skrev 2019-11-12 20:15:16 följande:

    Ni som blev gravida under gymnasietiden hur löste ni det med skolan? Läste ni på distans och gick dit vid prov samt andra viktiga tillfällen eller tog ni ett år ledigt? Helst av allt skulle jag vilja gå klart skolan tillsammans med min klass men vill gärna höra era erfarenheter.


    . Jag fick barn precis när jag hade gått klart 2an på gymnasiet. Hade då alltså 1 år kvar på gymnasiet. Jag var själv med barnen, jag pratade med rektorn och lärarna hur jag kunde lägga upp de för att ta studenten med min klass . Jag gjorde det mesta hemifrån var i skolan i bland vid prov och om det var någon jätte viktigt. Då passade mim mamma honom. Det var

    Kämpigt men jag klarade. Jag tog studenten med min klass med hade någon kurs kvar som jag gjorde klart efter studenten .
  • Dalkullamamma

    Jag gick estet och fick avbryta mina studier pga lärarna. Jag fick inte försätta. Så jag pluggade vidare efter att jag fått barn. Pluggade då på komvux istället

  • Dalkullamamma

    Jag gick estet och fick avbryta mina studier pga lärarna. Jag fick inte forsätta. Så jag pluggade vidare efter att jag fått barn. Pluggade då på komvux istället

Svar på tråden Ni som blev gravida i gymnasiet