• Dodde

    Nedtryckt på jobbet

    Hej!

    Jag är en 23 årig kille som jobbar som snickare. Jag har ett enormt stort intresse för yrket och har som mål att jobba mig uppåt efter några fler års erfarenhet.

    Jag är väldigt bra på mitt jobb och det vet jag själv om. Men jag har aldrig varit den personen som är kaxig när jag är bra på något.

    Min chef och arbetsgivare gillar mig väldigt mycket pga mitt intresse och engangemang på jobbet.

    Men det som tynger ner mig är att jag har många kollegor som försöker trycka ner mig pga att jag har ett intresse och är duktig. Dom går tex runt och letar minsta lilla ?fel? jag gör för att sedan påpeka det. Jag får väldigt många kommentarer mot mig om dagarna, men jag är inte den som sitter tyst och tar skit, utan jag försvarar mig och ger tillbaks. Och detta får dom att tycka att jag är kaxig. Jag får ofta höra att ?du är inte så bra som du tror?. Fattar inte hur dom kan säga så, jag har aldrig sagt högt att jag tycker jag själv är bra. Allt jag gör är att jag försöker involvera mig i arbetet.

    Alla dessa kommentarer jag får har fått mig att tappa mer och mer intresse för yrket. Och detta skrämmer mig.

    Vad tycker ni jag ska göra?

  • Svar på tråden Nedtryckt på jobbet
  • Anonym (ölfén)

    Du skulle kunna ta deras primitiva beteenden och kommentarer som en komplimang - du är så bra på det du gör att de ser dig som ett hot. Bara le på insidan åt deras barnsliga sätt.

    Skämt åsido, det är ganska vanligt att en del blir rädda när det kommer in någon ung, pigg talang och de gör vad de kan för att röja undan denne. Du borde prata med din arbetsgivare (för det ligger med all sannolikhet i dennes intresse att du är kvar) och berätta att problemet fått dig på tankarna att säga upp dig.

    Om denne inte verkar bry sig - byt arbetsgivare. Om det inte finns någon annan - bli din egen. Det finns en stor efterfrågan på hantverkare idag och pengar att tjäna.

  • Anonym (Det är friskt att onanera.)