• Anonym (gq)

    Grannen ärvt pengar, hur agera?

    Jag bjöd in granntanten på en kopp te och när vi satt och pratade fick jag reda på att hennes man ärvt pengar. En rätt stor summa. Jag förklarade då för granntanten att jag inte fått ärva något av mina föräldrar när de dog. Grannen borde därför dela med sig av arvet till mig. Inledningsvis ställer sig nu granntanten negativ till mitt förslag. Men jag tror att jag kan få henne att ändra sig. Men hur går jag till väga för att få dem att ändra sig? Vi kan inte fortsätta som goda grannar om vi inte delar på arvet.
    Jag tänker aldrig mer bjuda på kamomillte om de tänker bete sig såhär.

  • Svar på tråden Grannen ärvt pengar, hur agera?
  • camomill

    Jag hoppas innerligt att du är ett troll. Om inte så har du verkligen ingen skam i kroppen och är en snål jävel.

    Handlar det om att grannen är skyldig dig pengar eller liknande? Annars kan jag inte komma på varför man skulle komma med ett sånt förslag.

  • Spislucka

    Jag tycker du ska sluta bjuda på kamomillte, köp lite mandelkubb och bjud på de i några veckor så grannarna blir uttorkade av jävulens påfund till fikabröd. Förfalska deras testamente så du ärver av dom!

  • klyban
    Anonym (gq) skrev 2019-11-12 23:24:03 följande:
    Jag bjöd in granntanten på en kopp te och när vi satt och pratade fick jag reda på att hennes man ärvt pengar. En rätt stor summa. Jag förklarade då för granntanten att jag inte fått ärva något av mina föräldrar när de dog. Grannen borde därför dela med sig av arvet till mig. Inledningsvis ställer sig nu granntanten negativ till mitt förslag. Men jag tror att jag kan få henne att ändra sig. Men hur går jag till väga för att få dem att ändra sig? Vi kan inte fortsätta som goda grannar om vi inte delar på arvet.
    Jag tänker aldrig mer bjuda på kamomillte om de tänker bete sig såhär.

    Jag tror din granne blir ledsen att inte få mer kamomillte.
    Så kanske be om en sugpropp?


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (H)

    Ytterligare en arvstråd som kommer hamna i sandlådan inom kort. Fast den här var inte ens rolig.

  • Barbro45
    Anonym (gq) skrev 2019-11-12 23:24:03 följande:

    Jag bjöd in granntanten på en kopp te och när vi satt och pratade fick jag reda på att hennes man ärvt pengar. En rätt stor summa. Jag förklarade då för granntanten att jag inte fått ärva något av mina föräldrar när de dog. Grannen borde därför dela med sig av arvet till mig. Inledningsvis ställer sig nu granntanten negativ till mitt förslag. Men jag tror att jag kan få henne att ändra sig. Men hur går jag till väga för att få dem att ändra sig? Vi kan inte fortsätta som goda grannar om vi inte delar på arvet.
    Jag tänker aldrig mer bjuda på kamomillte om de tänker bete sig såhär.


    Tack för det här inlägget nu en kulen och grå morgon. Jag läste det högt för min man och vi fick oss ett gott skratt. Tack för det.
  • Anonym (Agda)

    Kan du inte sätta upp en insamlingsbössor för frivilliga bidrag i hallen? Då kan tanten slänga ner en slant då oCh då när hon är över och snyltfikar.

    Annats tycker jag att du gör klart för henne att det är hon som står för kamomilltéet från och med nu!

  • Anonym (T)

    Åk hem till elaka styvmorsan och kräv att få 25 % av hennes lön också.

    Ju mer pengar desto bättre...

  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2019-11-13 07:58:13 följande:

    Åk hem till elaka styvmorsan och kräv att få 25 % av hennes lön också.

    Ju mer pengar desto bättre...


    Eller hennes bidrag. Hon har nog ingen lön.
Svar på tråden Grannen ärvt pengar, hur agera?