• Anonym (Osäkerochledsen)

    Hon vill aldrig ligga.

    Hej kära Familjeliv!

    Jag och min sambo har bott ihop i snart 6 månader, och vart tillsammans i nästan ett år. Gick ganska snabbt... Sen vi flyttade ihop så vill hon aldrig ha sex.

    Hon säger att hon vill de, men de blir aldrig av. Jag har försökt prata om det, men får inget svar på vad de är för fel.

    För några veckor sen när vi satt i soffan så satt hon med telefonen och skrev med någon. Och jag sneglade ner och såg att hon chattade med sitt ex på snapchat.

    Vet att dom är kompisar, men det som stör mig är att hon vred skärmen. Hon såg inte att jag såg, och jag har inte sagt något om de.

    Hur ska jg göra? Ska jag låtsas som ingenting och fortsätta som de är, eller bör jag lägga korten på bordet?

    Bör tilllägga att varje gång jag försöker prata om allvarliga saker så får hon ångest etc.

    Kan det vara så att hon baraär med mig gör att jag tjänar bra? Båda jobbar, men hon har ca 500 tusen i skulder.

    Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig!

    //

    osäkerochledsen

  • Svar på tråden Hon vill aldrig ligga.
  • Anonym (.)

    Byt tjej. Inte värt att jobba på denna om det funkar så dåligt efter så lite tid.

  • Anonym (**)

    Tyvärr måste jag nog hålla med föregående...

    Hon vill inte ha sex, får ångest när du vill.prata, du är inte säker på varför hon är med dig och ev att hon håller på att småkuckelurar med exet. Och ni är inne på första året...

    Men det bästa du kan göra är att lägga korten på bordet, se vad hon säger.

    Vill hon inte prata om det, får ångest o.s.v så ta dig en funderare på om du faktiskt bör lägga ner någon energi på en sån partner.

    Prata är något man måste kunna göra i ett förhållande.

    Och ett förhållande utan något som helst sexliv..? Pallar du det?

    Lycka till!

  • Anonym (Osäkerochledsen)

    Glömde tillägga att hon flera gånger frågar om vi ska ligga i helgen. Sen när helgen kommer så har hon mens, eller så är hon uppsvälld och har ont i magen eller så mår hon illa...

  • Rob77

    Av egen liknande erfarenheter.. dra dig ur! Tyvärr..

    Sexet kommer inte bli så mycket bättre.

    Sen det där med exet.. många kvinnor är av nån anledning svaga för sina ex.

    Spelar ingen roll om du nämner det hon kommer förneka det men sättet hon skriver med exet på säger allt. Hade hon vart öppen direkt och sagt att hon skriver med sitt ex så hade det vart en annan sak. Men nu när hon försöker dölja de så..

    Lämna, gå vidare, du är värd bättre än så

  • Ascendere
    Anonym (.) skrev 2019-11-13 00:14:59 följande:

    Byt tjej. Inte värt att jobba på denna om det funkar så dåligt efter så lite tid.


    Jepp, låter hårt men det är det enda rätta. Hon är inte värd din tid och uppmärksamhet. 
  • Ascendere
    Anonym (Osäkerochledsen) skrev 2019-11-13 02:22:25 följande:

    Glömde tillägga att hon flera gånger frågar om vi ska ligga i helgen. Sen när helgen kommer så har hon mens, eller så är hon uppsvälld och har ont i magen eller så mår hon illa...


    Klassiskt. 
    Lektionen är att alltid titta på vad hon faktiskt gör, inte vad hon säger sig vilja göra. 
    Ligger hon inte med dig så vill hon inte ligga med dig, oavsett vad hon säger.

    Jämför med kompisen som alltid säger "vore kul att ses och ta en öl" men aldrig har tid när man faktiskt frågar. 

    En fråga dock: Varför ligger ni inte med varandra i samband med att hon säger att hon vill ligga? 
    Tex om hon säger "ska vi ligga i helgen?" 
    Så svarar du "I helgen, jag tänkte nu på en gång...", sedan ler du lömskt och bär  in henne i sovrummet... 
  • Bjoer

    500k i skulder? Vilken typ av skulder? Är det saker på avbetalning eller blancolån för att ha köpt prylar - fly för livet! Du vill inte ha på dig att uppfostra någon vuxen människa i ekonomi.

  • En manlig man

    Avsluta förhållandet. Inget kommer att bli bättre med tiden när det gäller sexet. Jag skulle inte heller tillåta min kvinna ha kontakt med sitt ex om det inte gällde gemensama barn, det är såklart ok. Övrig kontakt är respektlöst.

  • Anonym (Olle)

    Allt verkar helt fel. Dra dig ur direkt. Risken är överhängande att hon drar ned dig ekonomiskt. Du äe ung så kapa linan direkt även om det är jobbigt.

  • Anonym (Börjar på V)

    Låter som en fd vän till mig.

    Hon är vacker och tar killar med storm. De flyttar in till henne, och då tar hon hela handen.

    De betalar allt till henne, gör allt hemma och dessutom betalar på hennes enorma skuldberg.

    Hon har endomitreos, alltså en väldigt smärtsam sjukdom i livmodern. Därför har hon inte sex med männen alls nästan. Hon tar dessutom en massa värktabletter och antidepressiva som tar bort all lust. Hon är inte ens sugen.

    Hon lurar killarna tills de tröttnar. Brukar vara 1-2år.

    Hon behåller kontakten med dom och hör av sig när hon behöver ?låna? pengar eller ha barnpassning. Männen är så korkade att de ställer upp. De får aldrig något i gengäld, bara ångest och dålig självkänsla.

    Hon är en varg i fåraklädsel..

  • Anonym (Nja)

    Om ni har sådana här problem 1 år in i förhållandet, kan jag nästan lova att det kommer bli värre sen när ni får barn. Då kan man snacka om att inte hinna... är man dinkies - då vad man tid med sex! Du måste prata med henne.

  • Anonym (njet)

    Känns det såhär så tidigt ringer varningsklockor. Ska vara lite mer engagerat.

  • Anonym (Inget för dig)

    Om ni har varit tillsammans och hon inte vill ha sex så gör slut på en gång. Det kommer aldrig bli bättre och du är värd någon bättre.

  • Smiskmaskinen

    Får en känsla av att hennes ex har halstatueringar och behandlat henne dåligt i deras relation.

    Du låter alldeles för snäll och precis som någon annan skrev i tråden, gå efter handlingar och inte ord. Dumpa henne direkt.

    Skaffa en flickvän som kan kompromissa och verkligen visar att hon älskar dig för vem du är och inte vad du kan ge henne.

  • Anonym (blåst)

    Hon är inneboende hos dig för att hon har 500k i skulder och inte kan skaffa eget.
    Hon ligger med sitt ex och inte med dig.
    Du har blivit blåst.

  • Anonym (G)
    Anonym (Börjar på V) skrev 2019-11-13 11:06:59 följande:

    Låter som en fd vän till mig.

    Hon är vacker och tar killar med storm. De flyttar in till henne, och då tar hon hela handen.

    De betalar allt till henne, gör allt hemma och dessutom betalar på hennes enorma skuldberg.

    Hon har endomitreos, alltså en väldigt smärtsam sjukdom i livmodern. Därför har hon inte sex med männen alls nästan. Hon tar dessutom en massa värktabletter och antidepressiva som tar bort all lust. Hon är inte ens sugen.

    Hon lurar killarna tills de tröttnar. Brukar vara 1-2år.

    Hon behåller kontakten med dom och hör av sig när hon behöver ?låna? pengar eller ha barnpassning. Männen är så korkade att de ställer upp. De får aldrig något i gengäld, bara ångest och dålig självkänsla.

    Hon är en varg i fåraklädsel..


    Har hon endometrios så lider hon nog mest av alla inblandade. En forskare/läkare har visat på att smärtan när man har menstruation ned endometrios kan jämställas med smärtsamt under en hjärtinfarkt.

    Nog mest synd om henne i slutändan än killarna som inte får ligga
  • Anonym (G 2)
    Anonym (G) skrev 2020-01-21 17:56:38 följande:
    Har hon endometrios så lider hon nog mest av alla inblandade. En forskare/läkare har visat på att smärtan när man har menstruation ned endometrios kan jämställas med smärtsamt under en hjärtinfarkt.
    Nog mest synd om henne i slutändan än killarna som inte får ligga
    +1
  • Anonym (Nja)
    Anonym (G) skrev 2020-01-21 17:56:38 följande:

    Har hon endometrios så lider hon nog mest av alla inblandade. En forskare/läkare har visat på att smärtan när man har menstruation ned endometrios kan jämställas med smärtsamt under en hjärtinfarkt.

    Nog mest synd om henne i slutändan än killarna som inte får ligga


    Säkert så, men ger det henne en moralisk rätt att utnyttja folk för det?
Svar på tråden Hon vill aldrig ligga.