• Wed 13 Nov 2019 10:45
    824 visningar
    12 svar
    12
    824

    Snart 40

    Jag och min sambo är 39 år,vi har 2 barn var sen tidigare men vill gärna ha ett gemensamt.vi har påbörjat utredning och mina prover var inte vad jag hoppats på.äggreserven var låg,gjorde 1 spolning och hon såg endast 1 ägg.läkarn sa att på egen hand kommer det inte bli nå utan möjlighvis ivf..kändes som ett slag i ansiktet.å för att få det betalt har vi bara fram till juli 2020 på oss då jag blir 40.vi har ett missfall bakom oss dec 2018,så att det går har vi ju sett.någon här i samma sits som har någon solskenshistoria?

  • Svar på tråden Snart 40
  • Wed 13 Nov 2019 11:45
    #1

    Hej, jag sitter i exakt samma sits, men jag har bara ett barn sen tidigare och min kille har inget barn. Vi har försökt sen i våras.

    Ska på utredning nästa vecka. Jag var stressad för att fylla 40 ändå, men detta gör det ännu värre.

  • Wed 13 Nov 2019 11:55
    #2

    Hej.ja det är jobbigt och när man vet tiden är begränsad.men man får ha tilliten till att dom barn vi ska ha kommer till oss? gjorde en spolning av äggledarna som visade att det fanns bara 1 ägg så kan väl inte påstå att förhoppningarna är så höga men jag vet ju att fler i vår ålder lyckats så jag håller tummarna.önskar er all lycka på vägen?

  • Wed 13 Nov 2019 12:22
    #3

    När var du på utredning?

    Fick ni remiss till ivf?

    Skönt att ni har flera barn sen innan, men man vill ju gärna ha ett gemensamt barn. Min pojkvän är rätt ung, så jag tycker att det är jobbigt att prata med honom om det. Då känner jag mig som en tant.

  • Wed 13 Nov 2019 12:37
    #4

    Vi började för 2 månader sen,först blodprover och han fick lämna spermaprov.och idag har jag varit och spolat äggledarna

    Nu är det bara att vänta på remiss för att påbörja ivf.förstår dig helt och hållet.ni skulle börja med utredning nu el hur var det?

  • Wed 13 Nov 2019 12:52
    #5

    Vi ska på utredning nästa vecka.

    Ringde livio, dom sa att det inte är säkert att jag hinner innan 40.

    Men i bästa fall två ivf försök.

  • Wed 13 Nov 2019 12:53
    #6
    Dorisdelfin skrev 2019-11-13 12:52:47 följande:

    Vi ska på utredning nästa vecka.

    Ringde livio, dom sa att det inte är säkert att jag hinner innan 40.

    Men i bästa fall två ivf försök.


    Så utredningen tar två månader?
  • Wed 13 Nov 2019 13:03
    #7

    Jag håller tummarna för er? blir en jättestress när man har tiden emot sig.men d enda man kan göra är att försöka och hoppas det ska gå vägen,men visst är det tufft

  • Wed 13 Nov 2019 13:18
    #8

    Tack! Du får uppdatera hur det går.

  • Wed 13 Nov 2019 13:31
    #9

    Desamma du med

  • Wed 13 Nov 2019 13:47
    #10

    Jag fyller 42 i december och har tre barn sedan tidigare. Har nu en ny man som är yngre och han har inga barn. Vi vill absolut ha gemensamt barn och jag tog ut min spiral i april. Var hos läkare i september och är nu precis på omgång två med tabletter som ska förstärka/hjälpa ägglossningen. Mina blodprover var bra, men ännu har det inte gett något resultat.
    Stressen är jättejobbig och tyvärr påverkar den ju kroppen mer negativt än vad man vill inse. 
    Jag äter även lite extra vitaminer och någon tablett som är bra för cellerna och på torsdag ska jag på akupunktur för att se om det också kan göra något.

    Vi får kämpa på så gott vi kan och hålla tummarna för/åt varandra =)


    (¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Wed 13 Nov 2019 13:54
    #11

    Vi fick inga tabletter el nå utan hon sa att endast ivf kan funka,tycker det lät lite konstigt.men man har ju som inget säga till om tyvärr.

  • Wed 13 Nov 2019 18:06
    #12
    Mariii80 skrev 2019-11-13 13:54:44 följande:

    Vi fick inga tabletter el nå utan hon sa att endast ivf kan funka,tycker det lät lite konstigt.men man har ju som inget säga till om tyvärr.


    Lycka till!
    Eskobar77 skrev 2019-11-13 13:47:08 följande:

    Jag fyller 42 i december och har tre barn sedan tidigare. Har nu en ny man som är yngre och han har inga barn. Vi vill absolut ha gemensamt barn och jag tog ut min spiral i april. Var hos läkare i september och är nu precis på omgång två med tabletter som ska förstärka/hjälpa ägglossningen. Mina blodprover var bra, men ännu har det inte gett något resultat.

    Stressen är jättejobbig och tyvärr påverkar den ju kroppen mer negativt än vad man vill inse. 

    Jag äter även lite extra vitaminer och någon tablett som är bra för cellerna och på torsdag ska jag på akupunktur för att se om det också kan göra något.

    Vi får kämpa på så gott vi kan och hålla tummarna för/åt varandra =)


    Lycka till!

    Jag har oxå testat akupunktur.

    Jag tyckte det var lite läskigt, men jag kanske fortsätter.
Svar på tråden Snart 40